Goud

Beleggen in valuta/forex zoals de dollar & euro, grondstoffen zoals goud, zilver & olie, etc.

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 3476
Contacteer:

Re: Goud

Bericht door Beheerder » 18 sep 2019 21:23

De goudprijs daalt nu -1,2% en zilver -2,7% nadat de FED de rente verlaagde met 25 basispunten. Had men gehoopt op 50 basispunten?
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

powered by Surfing Waves

Jos1962
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0
Contacteer:

Bericht door Jos1962 » 24 sep 2019 11:14

Alien Metals als een UFO ervandoor.

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 3476
Contacteer:

Bericht door Beheerder » 07 okt 2019 12:21

President Trump heeft al bijna 100 keer laten weten dat de onderhandelingen met China goed gaan ;)

Waarom koopt China dan recent zoveel goud?
China’s Gold-Buying Spree Tops 100 Tons During Trade War
By Ranjeetha Pakiam
7 oktober 2019 02:27 CEST Updated on 7 oktober 2019 08:23 CEST

- Central bank adds bullion for 10th straight month in September
- Beijing ‘needs a hedge’ against its dollar holdings, OCBC says

China has added more than 100 tons of gold to its reserves since it resumed buying in December, reinforcing its standing as one of the major official accumulators as central banks stock up on the precious metal.
Bron: https://www.bloomberg.com/news/articles ... -trade-war
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

mulder
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 52
Contacteer:

Bericht door mulder » 07 okt 2019 17:11

Beheerder schreef:President Trump heeft al bijna 100 keer laten weten dat de onderhandelingen met China goed gaan ;)

Waarom koopt China dan recent zoveel goud?
China’s Gold-Buying Spree Tops 100 Tons During Trade War
By Ranjeetha Pakiam
7 oktober 2019 02:27 CEST Updated on 7 oktober 2019 08:23 CEST

- Central bank adds bullion for 10th straight month in September
- Beijing ‘needs a hedge’ against its dollar holdings, OCBC says

China has added more than 100 tons of gold to its reserves since it resumed buying in December, reinforcing its standing as one of the major official accumulators as central banks stock up on the precious metal.
Bron: https://www.bloomberg.com/news/articles ... -trade-war
En zullen allicht niet zo dom zijn als veel landen waaronder Venezuela en Belgie om het in Amerikaanse en Britse banken in bewaring te geven.

medaar
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 30
Contacteer:

Bericht door medaar » 13 okt 2019 17:32

De goudprijs is dit jaar fors gestegen: van $1270 per troy ounce in mei naar meer dan $1500 nu.
Maar sinds het einde van de zomer blijft de prijs rond die $1500 hangen. Gaat de goudprijs nog verder omhoog?

Georgette Boele, valuta- en edelmetalenanalist bij ABN Amro
'Ik verwacht eerder dat de goudprijs omlaag gaat, niet omhoog. Ik verwacht een prijs van rond de $1400 per troy ounce (31,1 gram) aan het einde van het jaar.'
'De markt is extreem voorgesorteerd op een prijsstijging, en de ervaring leert dat dit het moment is om voorzichtig te zijn. De beleggingsfondsen in goud zijn goedgevuld, bijna iedereen die in goud wil [autolink=https://beursig.com/brokers-vergelijken/]beleggen[/autolink] zit er al in. Hetzelfde beeld zie je op de markt voor termijncontracten voor goud: speculatieve beleggers zijn gepositioneerd voor verdere prijsstijgingen. Maar die komen maar niet, terwijl er genoeg nieuws is wat positief is voor goud.'
'De cijfers over de Amerikaanse economie vallen tegen, de markt verwacht dat de Amerikaanse centrale [autolink=https://beursig.com/brokers-vergelijken/]bank[/autolink] de rente zal verlagen. Goud vergoedt geen rente, een lage rente maakt goud relatief aantrekkelijker ten opzichte van andere beleggingen. Het lijkt erop dat de prijs te ver is doorgeschoten. Als beleggers ongeduldig worden gaan ze verkopen, en dan gaat de prijs eerder omlaag, niet omhoog'.

Luc Aben, hoofdeconoom bij Van Lanschot Kempen
'Ik ben geen fan van goud, omdat de waarde zo lastig te bepalen is. Ik heb nog nooit een goudklomp gezien die cashflow genereert. Maar goud kan in sommige marktomstandigheden wel een aanvulling in een gespreide portefeuille zijn.'
'Goud beweegt in het algemeen tegengesteld aan de rente, een lagere rente betekent een hogere goudprijs. De rente in de Verenigde Staten is dan de belangrijkste, maar ik zie de reële rente, dus de rente minus de inflatie, op korte termijn niet heel veel lager gaan. De inflatie zal voorlopig niet oplopen dus kan het alleen maar van een nominale verlaging van de rente komen.'
'Ik verwacht niet dat de Federal Reserve de rente nog meer zal verlagen dan de markt nu al inprijst. Daarvoor is een echte recessie nodig. De economie in de VS draait minder goed, maar er is echt nog geen sprake van een recessie.
Dus ik zie al met al weinig reden om nu vol in goud te stappen.'

Joe Foster, portefeuille beheerder goudfonds vermogensbeheerder van Van Eck
'Ik verwachtte een correctie, omdat de goudprijs dit jaar zo hoog is opgelopen. Die neerwaartse beweging heeft nog niet plaatsgevonden. Maar ik verwacht dat zelfs als de goudprijs daalt, hij volgend jaar weer zal gaan stijgen.'
'We hebben gezien dat de stijging van de goudprijs dit jaar wereldwijd in alle valuta’s heeft plaatsgevonden. Dat is bijzonder want dat wijst erop dat veel beleggers zich beginnen in te dekken tegen risico’s.
Het belangrijkste risico is het overweldigende niveau van de staatsschuld in de VS, Europa, Japan en China.
Het systeem zou onder zoveel schulden kunnen bezwijken, wat kan leiden tot veel hogere goudprijzen.'
'De schuld van bedrijven is ook een punt van zorg omdat de kwaliteit hiervan veel lager is dan in vorige cycli. Bovendien staan er nu voor biljoenen dollars aan obligaties uit met een negatief rendement. Dat is een teken van een disfunctioneel financieel systeem. Als we een wereldwijde recessie krijgen, verwacht ik dat goud zijn traditionele rol zal spelen als veilige haven voor beleggers'.

artikel uit FD
wolfe liked last!

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen

Plaats reactie