Goud

Beleggen in valuta/forex zoals de dollar & euro, grondstoffen zoals goud, zilver & olie, etc.
quince
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 90

Re: Goud

Berichtdoor quince » 07 Jun 2019 14:29

De Nederlandsche Bank Goud: vertrouwensanker
DNB bezit ruim 600 ton goud.
Een baar goud houdt altijd zijn waarde.
Crisis of niet. Dat geeft een veilig gevoel.
Het goudbezit van een centrale bank is dan ook een baken van vertrouwen.
(...)
bron :up:

powered by Surfing Waves

Sieg
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 33

Berichtdoor Sieg » 10 Jun 2019 21:28

gede schreef:
Rijkdoorvlijt schreef:
gede schreef:
Sieg schreef:
Erik Geenen schrijft het volgende over goud:

"Het feit dat alle maar dan ook alle experimenten met papiergeld in de geschiedenis gefaald hebben is voor mij meer dan voldoende."

Ik kan hem daarin volgen.
Wat heb je het liefste?
Fiat papiergeld waarvan de waarde vroeg of laat naar nul gaat, of fysiek goud dat bewezen heeft om waardevast te zijn?

Erik Geenen is vooral een self-made goeroe, geen wetenschapper. Hij zat recent dik in Nyrstar en in Solvay, dus een geniaal type is hij ook allerminst.

Nogmaals, ik geloof niet in die goeroe-verhaaltjes dat het einde van de financiële wereld is aangebroken en dat goud ons zal redden. Ik plaats dat soort verhaaltjes in het rijtje van de Maya's.

Goud is ook helemaal niet waardevast zoals u zegt. Goud heeft geen intrinsieke waarde. Goud wordt gewaardeerd in dat zogenaamde papiergeld en je zal er in crisistijd ook niets rechtstreeks mee kunnen kopen.

Dus ja, goud mag van mij in een evenwichtige portefeuille, zeker in twijfelachtige economische tijden als nu. Maar 'only gold will save you'? Nee bedankt, ik geloof daar niet in. Heel het forum staat vol met extreme visies. Bijna niemand slaagt er nog in om de dingen wat te relativeren en in te zien dat de meeste zaken niet zo extreem eindigen als ze worden aangekondigd.

Voor de volgende weken wordt het interessant om te zien of goud nu eindelijk eens door de 1.350 geraakt. Als dat niet zo is, verwacht ik er voor de rest van het jaar niet veel meer van.

"...........je zal er in crisistijd ook niets rechtstreeks mee kunnen kopen."

De geschiedenis geeft je meermaals ongelijk.

Lees meer op: viewtopic.php?f=31&t=309&start=2270 voor meer informatie

Lees meer op: viewtopic.php?f=31&t=309&start=2270 voor meer informatie

Verklaar u nader.

Of het nu rechtstreeks of onrechtstreeks is, wat maakt het uit, aangezien goud haar waarde reeds toonde.
Laatst gewijzigd door Sieg op 10 Jun 2019 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Sieg
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Goud is waardevast

Berichtdoor Sieg » 10 Jun 2019 21:32

https://marketupdate.nl/nieuws/goud-en- ... -van-goud/

"Het edelmetaal heeft dus een goed trackrecord voor wat betreft het behoud van vermogen over de langere termijn."

M.a.w. waardevast.

Sieg
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Re: Goud is waardevast

Berichtdoor Sieg » 10 Jun 2019 21:39

Ik post deze berichten op een moment dat de goudprijs weer een beetje terugvalt.

Hopelijk zal gede nu niet meer schrijven dat er hier enkel gepost wordt als de goudprijs stijgt.

gede
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 728

Berichtdoor gede » 10 Jun 2019 22:59

Uw antwoord op wat ik aan Rijkdoorvlijt vroeg, is naast de kwestie. Ik heb hem gezegd dat je met goud niets rechtsstreeks kan kopen. Hij heeft gezegd dat de geschiedenis mij ongelijk geeft. Ik vroeg hem dat nader te verklaren. Daarna werd het stil. Uw antwoord gaat daar ook niet op in. Ik zal er dan maar vanuit gaat dat het onzin was.

Ik zal u nog een eye-opener meegeven: Iets wat waardevast is, dat bestaat gewoon niet. Het komt altijd weer neer op de waarde waarop mensen iets waarderen. Punt.

Rijkdoorvlijt
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 106

Berichtdoor Rijkdoorvlijt » 11 Jun 2019 21:29

gede schreef:Uw antwoord op wat ik aan Rijkdoorvlijt vroeg, is naast de kwestie. Ik heb hem gezegd dat je met goud niets rechtsstreeks kan kopen. Hij heeft gezegd dat de geschiedenis mij ongelijk geeft. Ik vroeg hem dat nader te verklaren. Daarna werd het stil. Uw antwoord gaat daar ook niet op in. Ik zal er dan maar vanuit gaat dat het onzin was.

Ik zal u nog een eye-opener meegeven: Iets wat waardevast is, dat bestaat gewoon niet. Het komt altijd weer neer op de waarde waarop mensen iets waarderen. Punt.

Gij durft nogal. Ik heb gereageerd op de zin :""...........je zal er in crisistijd ook niets rechtstreeks mee kunnen kopen."

Let op het woord crisistijd.

Daarna schrijf je aan Sieg :"Ik heb hem gezegd dat je met goud niets rechtstreeks kan kopen."
Dat is niet hetzelfde.

Er vanuit gaan dat de overtuiging van iemand die niet onmiddellijk antwoordt, alleen al om deze reden onzinnig zou zijn, is nog zo'n vreemde opinie.

Met vriendelijke groeten.

gede
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor gede » 12 Jun 2019 06:57

Rijkdoorvlijt schreef:
gede schreef:Uw antwoord op wat ik aan Rijkdoorvlijt vroeg, is naast de kwestie. Ik heb hem gezegd dat je met goud niets rechtsstreeks kan kopen. Hij heeft gezegd dat de geschiedenis mij ongelijk geeft. Ik vroeg hem dat nader te verklaren. Daarna werd het stil. Uw antwoord gaat daar ook niet op in. Ik zal er dan maar vanuit gaat dat het onzin was.

Gij durft nogal. Ik heb gereageerd op de zin :""...........je zal er in crisistijd ook niets rechtstreeks mee kunnen kopen."

Let op het woord crisistijd.

Daarna schrijf je aan Sieg :"Ik heb hem gezegd dat je met goud niets rechtstreeks kan kopen."
Dat is niet hetzelfde.

Er vanuit gaan dat de overtuiging van iemand die niet onmiddellijk antwoordt, alleen al om deze reden onzinnig zou zijn, is nog zo'n vreemde opinie.

Met vriendelijke groeten.

Ja, ik durf nogal... :). Ik zal nog is durven se: Nog steeds fietst u rond de vraag, waardoor ik nog is hetzelfde zal zeggen: Het was onzin. Iedereen weet dat je ook in crisistijd niets rechtstreeks met goud kan kopen en al helemaal niet zonder waardering van het goud in een of andere munt.

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 457

Berichtdoor kierkegaard » 12 Jun 2019 08:45

Allez, we zijn hier weer vertrokken. Gij dit, gij dat, ikke dit.

gede
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor gede » 12 Jun 2019 09:13

kierkegaard schreef:Allez, we zijn hier weer vertrokken. Gij dit, gij dat, ikke dit.

En u? ;-)

Sieg
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor Sieg » 12 Jun 2019 10:53

Of je met goud rechtstreeks iets kan kopen, in normale of crisistijden... eerlijk gezegd ik weet het niet.

Wat ik wel weet, is dat ik die vraag onbelangrijk vind aangezien goud snel kan omgewisseld worden indien nodig.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen