Goud

Beleggen in valuta/forex zoals de dollar & euro, grondstoffen zoals goud, zilver & olie, etc.
Sas
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 61

Re: Goud

Berichtdoor Sas » 05 Jun 2019 11:47

Gede heeft meer vertrouwen in de handtekening van Mario Draghi (een gepimpte bankier-rijkeluiszoontje van een schatrijk- gestolen-Italiaanse-maffia-familie) op een briefje van 50 euro dan in goud. Ik zal u hetvolgende zeggen : als de wereld al lang niet meer zal spreken van deze ontvleugelde bananevlieg, dan nog zal de waarde van goud onmiskenbaar zijn...
quince liked last!

Beleggen met zéér aantrekkelijke tarieven
(klik op broker en vraag vrijblijvend informatie aan)
MeXeM DEGIRO LYNX
Inbev à €6.000 €3,60 €4,28 €6,00
Extra's o.a. 3 maanden
gratis coaching
Geen kosten bij ETF
en turbo kernselectie
Gratis tips en geen
wisselkoersmarge
bekijk hier meer brokers

powered by Surfing Waves

neku
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 697

Berichtdoor neku » 05 Jun 2019 16:35

Sas schreef:Gede heeft meer vertrouwen in de handtekening van Mario Draghi (een gepimpte bankier-rijkeluiszoontje van een schatrijk- gestolen-Italiaanse-maffia-familie) op een briefje van 50 euro dan in goud. Ik zal u hetvolgende zeggen : als de wereld al lang niet meer zal spreken van deze ontvleugelde bananevlieg, dan nog zal de waarde van goud onmiskenbaar zijn...

Gold is a hedge against the notion that the Fed has things under control :!:
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

neku
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 697

Berichtdoor neku » 05 Jun 2019 16:46

gede schreef:
Sieg schreef:"De goudprijs loopt op flinterdun ijs"...

Tjonge, gede, wat schrijf je toch allemaal?

Ik persoonlijk zou het als volgt verwoorden:
"De fundamenten voor goud zijn oerdegelijk."

Ik hoop dat jij evengoed beseft als ik dat als Trump morgen zegt dat hij een goed dealtje met China heeft, de goudprijs netjes terug dondert onder de 1.300 dollar.

Je mag gerust aanmatigend tegen mij doen als dat de verdere trend op dit forum moet worden.

De visies mogen gewoon verschillen wat mij betreft. Ik vind die fundamenten helemaal niet zo oerdegelijk. Temeer omdat men dat hier de afgelopen 5 jaar zo ongeveer 20 keer is komen vertellen.

Goud hebben moet toch echt plezant zijn. Je ziet 5 jaar aan een stuk geen enkele waardevermeerdering (= verlies dus vanwege de inflatie), maar elke keer als er na een dip terug een stijging komt, is iedereen weer euforisch...

Ik denk dat er maar 1 signaal nodig is: Goud moet eindelijk is door die 1.350 dollar. Gebeurt dat niet, gaan we gewoon hetzelfde patroontje terug zien. Gebeurt dat wel, ok, dan ben ik het ermee eens dat de weg tot 1.400 dollar vlot open moet zijn.

Zal deze maand waarschijnlijk wel gebeuren
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

koenvhaver
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 89

Berichtdoor koenvhaver » 05 Jun 2019 17:50

Hopelijk niet te snel doorbreken. Ben mijn wagonnetje nog aan het laden.Correctie momenteel is zeer goed.
En zilver is absoluut nog niet mee vertrokken.

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 3187

Berichtdoor Beheerder » 06 Jun 2019 11:09

Goud in euro is voor de meesten van ons belangrijker dan goud in dollar:

Screenshot_20190606-110908_Twitter.jpg
U kunt de afbeeldingen in deze bijlage niet bekijken, registreer hier en bekijk de bijlage.
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

Sieg
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 32

Berichtdoor Sieg » 07 Jun 2019 10:17

gede schreef:Ik snap best wat je schrijft, maar het klopt gewoon niet. Goud is zijn intrinsieke waarde als betaalmiddel kwijt. Je kan met een stuk goud niets kopen, dat wordt altijd teruggerekend naar de geldwaarde en dus ben je voor de waarde van je grammen helemaal afhankelijk van de goudkoers.

Erik Geenen schrijft het volgende over goud:

"Het feit dat alle maar dan ook alle experimenten met papiergeld in de geschiedenis gefaald hebben is voor mij meer dan voldoende."

Ik kan hem daarin volgen.
Wat heb je het liefste?
Fiat papiergeld waarvan de waarde vroeg of laat naar nul gaat, of fysiek goud dat bewezen heeft om waardevast te zijn?
jpcdeman liked last!

gede
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 707

Berichtdoor gede » 07 Jun 2019 10:34

Sieg schreef:
gede schreef:Ik snap best wat je schrijft, maar het klopt gewoon niet. Goud is zijn intrinsieke waarde als betaalmiddel kwijt. Je kan met een stuk goud niets kopen, dat wordt altijd teruggerekend naar de geldwaarde en dus ben je voor de waarde van je grammen helemaal afhankelijk van de goudkoers.

"Het feit dat alle maar dan ook alle experimenten met papiergeld in de geschiedenis gefaald hebben is voor mij meer dan voldoende."

Wat heb je het liefste?
Fiat papiergeld waarvan de waarde vroeg of laat naar nul gaat, of fysiek goud dat bewezen heeft om waardevast te zijn?

Erik Geenen is vooral een self-made goeroe, geen wetenschapper. Hij zat recent dik in Nyrstar en in Solvay, dus een geniaal type is hij ook allerminst.

Nogmaals, ik geloof niet in die goeroe-verhaaltjes dat het einde van de financiële wereld is aangebroken en dat goud ons zal redden. Ik plaats dat soort verhaaltjes in het rijtje van de Maya's.

Goud is ook helemaal niet waardevast zoals u zegt. Goud heeft geen intrinsieke waarde. Goud wordt gewaardeerd in dat zogenaamde papiergeld en je zal er in crisistijd ook niets rechtstreeks mee kunnen kopen.

Dus ja, goud mag van mij in een evenwichtige portefeuille, zeker in twijfelachtige economische tijden als nu. Maar 'only gold will save you'? Nee bedankt, ik geloof daar niet in. Heel het forum staat vol met extreme visies. Bijna niemand slaagt er nog in om de dingen wat te relativeren en in te zien dat de meeste zaken niet zo extreem eindigen als ze worden aangekondigd.

Voor de volgende weken wordt het interessant om te zien of goud nu eindelijk eens door de 1.350 geraakt. Als dat niet zo is, verwacht ik er voor de rest van het jaar niet veel meer van.

Rijkdoorvlijt
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 106

Berichtdoor Rijkdoorvlijt » 07 Jun 2019 12:14

gede schreef:
Sieg schreef:

Wat heb je het liefste?

Erik Geenen is vooral een self-made goeroe, geen wetenschapper. Hij zat recent dik in Nyrstar en in Solvay, dus een geniaal type is hij ook allerminst.

Nogmaals, ik geloof niet in die goeroe-verhaaltjes dat het einde van de financiële wereld is aangebroken en dat goud ons zal redden. Ik plaats dat soort verhaaltjes in het rijtje van de Maya's.

Goud is ook helemaal niet waardevast zoals u zegt. Goud heeft geen intrinsieke waarde. Goud wordt gewaardeerd in dat zogenaamde papiergeld en je zal er in crisistijd ook niets rechtstreeks mee kunnen kopen.

Dus ja, goud mag van mij in een evenwichtige portefeuille, zeker in twijfelachtige economische tijden als nu. Maar 'only gold will save you'? Nee bedankt, ik geloof daar niet in. Heel het forum staat vol met extreme visies. Bijna niemand slaagt er nog in om de dingen wat te relativeren en in te zien dat de meeste zaken niet zo extreem eindigen als ze worden aangekondigd.

Voor de volgende weken wordt het interessant om te zien of goud nu eindelijk eens door de 1.350 geraakt. Als dat niet zo is, verwacht ik er voor de rest van het jaar niet veel meer van.

"...........je zal er in crisistijd ook niets rechtstreeks mee kunnen kopen."

De geschiedenis geeft je meermaals ongelijk.

Lees meer op: viewtopic.php?f=31&t=309&start=2270 voor meer informatie

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 3187

Berichtdoor Beheerder » 07 Jun 2019 12:25

Kleine aanvulling m.b.t. dhr. Geenen en wat Gede plaatste, hij was hier actief op het forum totdat hij er op werd gewezen dat het niet de bedoeling was om reclame te maken voor bijeenkomsten/seminars (met een entree van een paar honderd euro).

Waarom kijken jullie niet meer naar de prijs van goud in euro want uiteindelijk doet dat er toe voor degene die ook zijn uitgaven in euro heeft.

Daarnaast nog de interessante kwestie waarom veel centrale banken juist hun goudvoorraden hebben laten toenemen in de laatste jaren. Met name centrale banken in Azië.
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

gede
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 707

Berichtdoor gede » 07 Jun 2019 12:28

Rijkdoorvlijt schreef:
gede schreef:
Sieg schreef:

Wat heb je het liefste?

"...........je zal er in crisistijd ook niets rechtstreeks mee kunnen kopen."

De geschiedenis geeft je meermaals ongelijk.

Verklaar u nader.

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers en profiteer
van minder advertenties en abonneer op onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen