Goud

Beleggen in valuta/forex zoals de dollar & euro, grondstoffen zoals goud, zilver & olie, etc.
Sieg
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 32

Re: Goud

Berichtdoor Sieg » 03 Jun 2019 23:11

Sas, waarom stop je er niet mee?
Ik ben er vrij zeker van dat gede wel goud-/zilvermijnaandelen heeft.

Beleggen met zéér aantrekkelijke tarieven
(klik op broker en vraag vrijblijvend informatie aan)
MeXeM DEGIRO LYNX
Inbev à €6.000 €3,60 €4,28 €6,00
Extra's o.a. 3 maanden
gratis coaching
Geen kosten bij ETF
en turbo kernselectie
Gratis tips en geen
wisselkoersmarge
bekijk hier meer brokers

powered by Surfing Waves

gede
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 707

Berichtdoor gede » 04 Jun 2019 07:54

Sieg schreef:Wat ik bedoel met je uitlatingen gede, is dat je stelt dat goud eigenlijk geen waarde meer heeft (niet meer het echte geld... liever een short dan goud dezer dagen).

Opmerkelijke uitspraken voor een verstandig persoon...

Dan heb ik me niet helemaal juist uitgedrukt. Ik bedoel zeker niet dat goud helemaal geen waarde heeft. Anders zou ik ook geen zaken nemen die eraan gerelateerd zijn. Ik heb sinds 2016 gezegd dat ik voor goud op middellange termijn enkel 'aanmodderen' rond 1.300 dollar zag en op de wat langere termijn een lichte stijging. Dit vanwege de sinds 2016 sterk aantrekkende economie (die nu terug licht sputtert).

Het enige waar ik faliekant tegen ben, is tegen dat 'goeroe'-gedoe dat de hele wereld economisch om zeep gaat en 'only gold will save us'. Ten eerste geloof ik dat niet, dat de economie kapot gaat (zolang de wereldbevolking groeit, gaan er meer consumenten zijn) en ten tweede geloof ik niet dat iemand het verloop van een grote crisis kan voorspellen, laat staan tot welk middel mensen hun toevlucht zoeken. Ik zeg er dan altijd zeer nuchter bij: Het zou zomaar eens kunnen dat men in dat geval goud gaat zien als een waardeloos geel metaal met geen enkele nuttige toepassing.

Een verstandig belegger spreidt zijn zaken. Alles op goud zetten vind ik evens crazy als alles in 1 bedrijf steken.

Sieg
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor Sieg » 04 Jun 2019 13:13

Correctie: de economie zal niet om zeep gaan, wel het huidige monetaire systeem.

De economie zal tijdens de onvermijdelijke reset een schok krijgen, maar daarna gaan we weer verder...

neku
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 697

Berichtdoor neku » 04 Jun 2019 15:20

gede schreef:
koenvhaver schreef:Ondertussen doet goud het prima. Hopelijk gaan we nog verder naar omhoog. Pas boven de 1350 dollar kunnen we dan van bestendiging spreken. Voorlopig nog niks maar het is verdorie leuk.

Voor mij mag het, ik heb heel wat goud-gerelateerde aandelen, maar in mijn ogen loopt de goudprijs op flinterdun ijs. Als morgen het wedstrijdje 'wie heeft de langste' tussen Trump en Xi stopt, valt in mijn ogen goud opnieuw terug en stopt/vermindert de hevige daling de beurzen.

Komaan Gede, ik ga er van uit dat je voldoende slim bent om hier te kunnen zien wat er zal gebeuren.

-Trump wil opnieuw verkozen worden en voor China zijn verkiezingen geen probleem --> China heeft de langste.
-qua kaarten in handen --> China heeft verreweg de langste, ze zijn trouwens gewoon export aan het verplaatsen en ze ontsnappen vrijwel volledig aan de tarieven.
-China heeft tenminste echt een reserve van goud, audits bij de FED zijn een no-go ---> China heeft de langste.

zo kunnen we nog wel even doorgaan. Bottom line is dat men in de Aziatische cultuur geen gezichtsverlies wil lijden. Als China toegeeft is dat ferm gezichtsverlies. Ze zullen dus met een grote glimlach wachten tot na de verkiezingen en dan opnieuw onderhandelen met de door hun gesteunde kandidaat (collusie?) ;)
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

Sieg
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor Sieg » 04 Jun 2019 15:39

"De goudprijs loopt op flinterdun ijs"...

Tjonge, gede, wat schrijf je toch allemaal?

Ik persoonlijk zou het als volgt verwoorden:
"De fundamenten voor goud zijn oerdegelijk."
jpcdeman liked last!

gede
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor gede » 04 Jun 2019 15:54

Sieg schreef:"De goudprijs loopt op flinterdun ijs"...

Ik hoop dat jij evengoed beseft als ik dat als Trump morgen zegt dat hij een goed dealtje met China heeft, de goudprijs netjes terug dondert onder de 1.300 dollar.

Je mag gerust aanmatigend tegen mij doen als dat de verdere trend op dit forum moet worden.

De visies mogen gewoon verschillen wat mij betreft. Ik vind die fundamenten helemaal niet zo oerdegelijk. Temeer omdat men dat hier de afgelopen 5 jaar zo ongeveer 20 keer is komen vertellen.

Goud hebben moet toch echt plezant zijn. Je ziet 5 jaar aan een stuk geen enkele waardevermeerdering (= verlies dus vanwege de inflatie), maar elke keer als er na een dip terug een stijging komt, is iedereen weer euforisch...

Ik denk dat er maar 1 signaal nodig is: Goud moet eindelijk is door die 1.350 dollar. Gebeurt dat niet, gaan we gewoon hetzelfde patroontje terug zien. Gebeurt dat wel, ok, dan ben ik het ermee eens dat de weg tot 1.400 dollar vlot open moet zijn.

gede
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor gede » 04 Jun 2019 16:08

neku schreef:
gede schreef:
koenvhaver schreef:Ondertussen doet goud het prima. Hopelijk gaan we nog verder naar omhoog. Pas boven de 1350 dollar kunnen we dan van bestendiging spreken. Voorlopig nog niks maar het is verdorie leuk.

Voor mij mag het, ik heb heel wat goud-gerelateerde aandelen, maar in mijn ogen loopt de goudprijs op flinterdun ijs. Als morgen het wedstrijdje 'wie heeft de langste' tussen Trump en Xi stopt, valt in mijn ogen goud opnieuw terug en stopt/vermindert de hevige daling de beurzen.

Komaan Gede, ik ga er van uit dat je voldoende slim bent om hier te kunnen zien wat er zal gebeuren.

-Trump wil opnieuw verkozen worden en voor China zijn verkiezingen geen probleem --> China heeft de langste.
-qua kaarten in handen --> China heeft verreweg de langste, ze zijn trouwens gewoon export aan het verplaatsen en ze ontsnappen vrijwel volledig aan de tarieven.
-China heeft tenminste echt een reserve van goud, audits bij de FED zijn een no-go ---> China heeft de langste.

zo kunnen we nog wel even doorgaan. Bottom line is dat men in de Aziatische cultuur geen gezichtsverlies wil lijden. Als China toegeeft is dat ferm gezichtsverlies. Ze zullen dus met een grote glimlach wachten tot na de verkiezingen en dan opnieuw onderhandelen met de door hun gesteunde kandidaat (collusie?) ;)

Dat is in mijn ogen compleet onvoorspelbaar, evenals de verkiezing van Trump zelf. Ik geloof niet dat hij (of zijn omgeving) het écht zwaar gaat laten escalleren met China, want dat gaat de eigen economie gigantisch veel pijn doen.

Dus ik 'gok' dat ze vroeg of laat een deal maken en dat hij zijn alomgekende grote mond gaat opzetten dat hij China een gigantische arm heeft omgewrongen en dat de deal voor de VS 'amazing, incredible great is' en dat 'China only looses'. Dat laatste mag dan compleet onwaar zijn, dat maakt de gewone Amerikaan allemaan geen zak uit.
neku liked last!

Sieg
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor Sieg » 04 Jun 2019 23:27

Dus dat bedoel je met "goud loopt op flinterdun ijs"?
Dat de goudprijs 2% zou dalen om zo onder de 1300 usd te noteren???

Dan staat de ganse beurs momenteel op flinterdun ijs...
Alsook de huizenmarkt en eigenlijk alles wat waarde heeft.
jpcdeman liked last!

Sieg
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor Sieg » 04 Jun 2019 23:43

gede schreef:

Ik hoop dat jij evengoed beseft als ik dat als Trump morgen zegt dat hij een goed dealtje met China heeft, de goudprijs netjes terug dondert onder de 1.300 dollar.

Je mag gerust aanmatigend tegen mij doen als dat de verdere trend op dit forum moet worden.

De visies mogen gewoon verschillen wat mij betreft. Ik vind die fundamenten helemaal niet zo oerdegelijk. Temeer omdat men dat hier de afgelopen 5 jaar zo ongeveer 20 keer is komen vertellen.

Goud hebben moet toch echt plezant zijn. Je ziet 5 jaar aan een stuk geen enkele waardevermeerdering (= verlies dus vanwege de inflatie), maar elke keer als er na een dip terug een stijging komt, is iedereen weer euforisch...

Ik denk dat er maar 1 signaal nodig is: Goud moet eindelijk is door die 1.350 dollar. Gebeurt dat niet, gaan we gewoon hetzelfde patroontje terug zien. Gebeurt dat wel, ok, dan ben ik het ermee eens dat de weg tot 1.400 dollar vlot open moet zijn.

Ik doe helemaal niet arrogant tov jou, gede.
Maar je snapt duidelijk weinig van het concept goud.
Ik reageer op je bericht omdat ik hoop dat ik jou en de andere forumleden iets kan bijbrengen.

Wat goud betreft, zijn het de grammen die tellen.
Het gaat hem om de vraag: hoeveel gram goud bezit ik?
En niet: bedraagt de goudprijs uitgedrukt in waardeloos fiatgeld nu 1100, of 800 of 1300 usd?
De waarde van goud is nl. min of meer constant door de eeuwen heen. Goud is het echte en eerlijke geld.

Wat ik hierboven schreef is niet evident om te begrijpen, denk er maar over na.
jpcdeman liked last!

gede
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor gede » 05 Jun 2019 00:45

Sieg schreef:
gede schreef:

Ik doe helemaal niet arrogant tov jou, gede.
Maar je snapt duidelijk weinig van het concept goud.
Ik reageer op je bericht omdat ik hoop dat ik jou en de andere forumleden iets kan bijbrengen.

Wat goud betreft, zijn het de grammen die tellen.
Het gaat hem om de vraag: hoeveel gram goud bezit ik?
En niet: bedraagt de goudprijs uitgedrukt in waardeloos fiatgeld nu 1100, of 800 of 1300 usd?
De waarde van goud is nl. min of meer constant door de eeuwen heen. Goud is het echte en eerlijke geld.

Wat ik hierboven schreef is niet evident om te begrijpen, denk er maar over na.

Ik snap best wat je schrijft, maar het klopt gewoon niet. Goud is zijn intrinsieke waarde als betaalmiddel kwijt. Je kan met een stuk goud niets kopen, dat wordt altijd teruggerekend naar de geldwaarde en dus ben je voor de waarde van je grammen helemaal afhankelijk van de goudkoers.

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers en profiteer
van minder advertenties en abonneer op onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen