Goud

Beleggen in valuta/forex zoals de dollar & euro, grondstoffen zoals goud, zilver & olie, etc.
gede
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 518

Re: Goud

Berichtdoor gede » 28 Mei 2018 14:53

Sas schreef:Ik ben het om een aantal redenen met uw analyse niet eens Sieg.

Het staat iedereen vrij te geloven wat hij wil Gede.

Terug kleurtjes en het fout gebruik van de 'quote'-haakjes. Ik begrijp echt niet wat daar zo ingewikkeld aan is.

On topic: Ieder mag geloven wat hij wil, maar de praktijk leert dat heel veel extreme doem- of pumpscenario's die hier opduiken NOOIT realiteit worden.

Decemberactie verloting 3 x Bol.com cadeaubon t.w.v. €25

Neem een gratis account op Beursig.com (klik hier)
Minder advertenties en meer functies

Voorwaarden:

- alleen geldig bij registratie in december 2018

- minimaal 10 inhoudelijke berichten in december 2018

- dubbelaccounts worden uitgesloten/verwijderd

- bekendmaking prijzen op 1 januari 2019

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 2427

Berichtdoor Beheerder » 28 Mei 2018 15:00

De fouten met het quoten zijn verwijderd en vanwege het weer onnodig gebruik van de kleurtjes (waarschijnlijk om te provoceren) is de betreffende gebruiker gewaarschuwd.
gede liked last!
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

IngridJ
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 17

Berichtdoor IngridJ » 29 Mei 2018 12:17

Waar de grafieken goudprijs en USD/EUR meestal gelijk evolueren zie ik vandaag een totaal een ander patroon. Tijd brengt raad

koenvhaver
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 68

Berichtdoor koenvhaver » 29 Mei 2018 13:05

Inderdaad, dollar stijgt en goud stijgt. Is goed voor ons als eurobeleggers. Toch is het niet zeker dat dit zich doorzet. Er is absoluut nog geen trendbreuk. Wel een stevige bodem voor goud en zilver voorlopig.
IngridJ liked last!

gede
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 518

Berichtdoor gede » 30 Mei 2018 08:56

koenvhaver schreef:Inderdaad, dollar stijgt en goud stijgt. Is goed voor ons als eurobeleggers. Toch is het niet zeker dat dit zich doorzet. Er is absoluut nog geen trendbreuk. Wel een stevige bodem voor goud en zilver voorlopig.

Neen, een trendbreuk is er absoluut niet. Zelfs geen breukje... Soms lijken mensen hier euforisch te worden wanneer goud 0,3 % stijgt, zo ver is het al gekomen met goud... (Ik heb het dan zeker niet op u).

Ik wil nog maar is even onderstrepen: De laatste dagen duikt er opnieuw ecomische onrust op en die laat zich duidelijk voelen op de beurzen. Wat doet goud: Erbij liggen als een dode hond. Voor mij eens te meer een teken dat de rol 'safe heaven' voor goud totaal is uitgespeeld. Ik zie dan ook geen enkele reden voor relevante stijgingen bij goud in de nabije toekomst.

Dat betekent niet dat er niet alweer is een opvering tot richting 1.350 dollar kan komen, maar dan zullen we het weer gehad hebben m.i.

koenvhaver
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 68

Berichtdoor koenvhaver » 30 Mei 2018 13:46

Absoluut gelijk Gede,

Blijft rond de 1300 dollar per ounce draaien.Maar ik had enkele maanden geleden hier ook geschreven dat ik opgelucht zou zijn als goud nog op 1300 zou staan als dollar gestegen was tot 1.20 euro. Dus nu op 1.15 - 1.16 ben ik daar toch al opgelucht over.
Maar inderdaad goud speelt zeker niet de rol van veilige haven. Gans 2018 tot heden kan men spreken van een status quo.

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 2427

Berichtdoor Beheerder » 30 Mei 2018 14:19

Toch lijkt de goudprijs in euro's uit te breken maar daarbij komt ook de overbought zone nu in beeld. Blijft lastig om hier iets zinnigs over te zeggen met technische analyse omdat de handel in goud vooral in de USD is. Onderstaande grafiek laat de goudprijs in euro zien met de recent doorgebroken weerstanden.

Technische analyse goud in euro.png
U kunt de afbeeldingen in deze bijlage niet bekijken, registreer hier en bekijk de bijlage.
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

14-11-2014
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 593

Berichtdoor 14-11-2014 » 30 Mei 2018 15:08

Maar inderdaad goud speelt zeker niet de rol van veilige haven.

Om nog te zwijgen van de <kuch> goudvervangende rol van <kuch> bitcoin (en andere crypto's).

Ik "moet" wel zeggen dat bijvoorbeeld de recente panische Italiaanse toestanden nog niet dusdanig groot waren dat er massaal gevlucht werd naar klassiekers.

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 359

Berichtdoor reteiP » 30 Mei 2018 15:15

Als er een trendbreuk was in de goudprijs lijkt deze zich begin januari 2016 te bevinden.
Sindsdien gaat het gestaag omhoog met elk dieptepunt hoger dan het vorige.

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 406

Berichtdoor kierkegaard » 30 Mei 2018 23:45

gede schreef:
koenvhaver schreef:Inderdaad, dollar stijgt en goud stijgt. Is goed voor ons als eurobeleggers. Toch is het niet zeker dat dit zich doorzet. Er is absoluut nog geen trendbreuk. Wel een stevige bodem voor goud en zilver voorlopig.

Neen, een trendbreuk is er absoluut niet. Zelfs geen breukje... Soms lijken mensen hier euforisch te worden wanneer goud 0,3 % stijgt, zo ver is het al gekomen met goud... (Ik heb het dan zeker niet op u).

Ik wil nog maar is even onderstrepen: De laatste dagen duikt er opnieuw ecomische onrust op en die laat zich duidelijk voelen op de beurzen. Wat doet goud: Erbij liggen als een dode hond. Voor mij eens te meer een teken dat de rol 'safe heaven' voor goud totaal is uitgespeeld. Ik zie dan ook geen enkele reden voor relevante stijgingen bij goud in de nabije toekomst.

Dat betekent niet dat er niet alweer is een opvering tot richting 1.350 dollar kan komen, maar dan zullen we het weer gehad hebben m.i.

Hoezo? Ik zie je - terecht - waarschuwen voor de doemscenario's die hier soms geschetst worden en die geen of weinig voorspellende waarde hebben. Maar eerlijk gezegd past jouw redenering voor mij in dezelfde categorie. Je beweert dat goud de rol van safe haven heeft verloren en je baseert dat op 'de onrust op de beurzen die zich niet weerspiegelt in de goudprijs'. Als ik naar de beurs kijk zie ik nauwelijks onrust in de voorbije drie jaar, noch een grote volatiliteit, laat staan in de laatste dagen. Eens 1,5% naar beneden of boven is echt niet abnormaal. En ook de goudprijs beweegt al lang zijwaarts of licht opwaarts. En zelfs mocht er van onrust sprake zijn (wat tot nog toe niet zo was), dan nog kan je over zo'n korte termijn geen gevolgtrekkingen doen met ook maar de minste waarde.

Dit past voor mij in het rijtje van 'morgen krijgen we hyperinflatie en stijgt de bitcoin naar 100.000'.
14-11-2014 liked last!