Goud

Beleggen in valuta/forex zoals de dollar & euro, grondstoffen zoals goud, zilver & olie, etc.
Sas
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 54

Re: Goud

Berichtdoor Sas » 24 Mei 2018 20:15

Dat is ook nodig Gede als je geen inzicht hebt in succesvol beleggen...mijn weekend begint al op dinsdagavond....groetjes SAS.

Decemberactie verloting 3 x Bol.com cadeaubon t.w.v. €25

Neem een gratis account op Beursig.com (klik hier)
Minder advertenties en meer functies

Voorwaarden:

- alleen geldig bij registratie in december 2018

- minimaal 10 inhoudelijke berichten in december 2018

- dubbelaccounts worden uitgesloten/verwijderd

- bekendmaking prijzen op 1 januari 2019

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 2427

Berichtdoor Beheerder » 24 Mei 2018 20:21

Quote-tags zijn waar mogelijk hersteld en het onnodig gebruik van gekleurde tekst ook. Bij deze ook het verzoek, met name aan SAS, om inhoudelijk te blijven in plaats van te provoceren. Als u een bewering doet over iemands uitspraken uit het verleden dan kunt u dat vast wel terugvinden. Buiten dat is het offtopic en dan ook niet gewenst om erover te discussiëren (op dit topic).
filmo liked last!
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

gede
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 518

Berichtdoor gede » 25 Mei 2018 09:36

Toch nog maar is onderstrepen dat ik tegen niemand persoonlijk iets heb, maar wanneer hier wordt aangekondigd dat de wereld economisch en financieel gaat vergaan, 'but gold will save us all', dan vind ik dat op niets gebaseerde goeroe-voorspellingen waar best wel stevig op gereageerd mag worden.

On topic weer:

De bescheiden stijging van goud zal wel alles te maken hebben met het heropstarten van het spelletje om-het-verste-plassen van Trump vs. Jong-Un. Goud reageert altijd wel op politieke spanningen. De vraag is nu hoe dit verder gaat. Als de 2 volgende week weer dikke vriendjes worden, zullen die spanningen weer verdwijnen. Is er een kans dat de spanningen zullen escaleren? In mijn ogen is die zeer klein. Geen van beide landen heeft interesse in een oorlog, dus denk ik dat die er ook helemaal niet komt.

En als we het niet van politieke spanningen moeten hebben, hoe zit het dan met de economie? Wel, daar ziet het er nog altijd goed uit. Ik zie daar geen wolken in de zin van recessie op ons af komen.

Ik wijzig dus mijn eigen outlook voor goud op de korte tot iets langere termijn nog niet: Goud gaat wat blijven aanmodderen in mijn ogen.

Sieg
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 23

Berichtdoor Sieg » 25 Mei 2018 17:18

Over goud en het huidige monetair systeem kan het volgende gezegd worden:

Het huidige monetair systeem kan op deze manier niet behouden blijven. Daarvoor zijn de wereldwijde schulden te hoog geworden. Bovendien is het huidige geld door niets meer gedekt. Ooit zal de schuldenfactuur betaald moeten worden. Dat is altijd al zo geweest.

Wanneer zal de status van goud als veilige haven (echt geld) naar boven komen?
Dat zal zijn op het moment dat 5% van de bevolking begint te beseffen dat er iets serieus scheef zit.

Uitspraken zoals dat goud dit of volgend jaar met x procent zal stijgen of dalen zijn natuurlijk onzinnig.

Sas
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Sas » 25 Mei 2018 23:24

Een mooie week geweest voor goldbugs...en het beste moet nog komen...

gede
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor gede » 28 Mei 2018 09:14

Sas schreef:Een mooie week geweest voor goldbugs...en het beste moet nog komen...

We staan terug onder de 1.300 dollar/ounce Sas. Ik begrijp uw uitspraken minder en minder, maar dat zal wel aan mij liggen. Trump heeft voor 1 % (één) percent tijdelijke stijging gezorgd en meteen weer euforie op het goudforum...

gede
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor gede » 28 Mei 2018 09:19

Sieg schreef:Over goud en het huidige monetair systeem kan het volgende gezegd worden:

Het huidige monetair systeem kan op deze manier niet behouden blijven. Daarvoor zijn de wereldwijde schulden te hoog geworden. Bovendien is het huidige geld door niets meer gedekt. Ooit zal de schuldenfactuur betaald moeten worden. Dat is altijd al zo geweest.

Wanneer zal de status van goud als veilige haven (echt geld) naar boven komen?
Dat zal zijn op het moment dat 5% van de bevolking begint te beseffen dat er iets serieus scheef zit.

Uitspraken zoals dat goud dit of volgend jaar met x procent zal stijgen of dalen zijn natuurlijk onzinnig.

Ik ben het om een aantal redenen met uw analyse niet eens Sieg. Uw conclusie lijkt te zijn dat het in de sterren geschreven staat dat goud sterk gaat stijgen, alleen is de vraag wanneer. In mijn ogen is dat verre van onzeker:

- Ja, er zijn zoveel schulden dat het bijna niet meer in getallen te schrijven is. Maar wie durft er beweren dat de wereld stopt met draaien als die schulden nog eens x2 gaan of waarom niet x10?
- Ik geloof echt niet in zaken zoals hyper-inflatie omdat dat rijke landen in de armoede gaat storten.
- Er zijn oplossingen denkbaar voor de schuldenproblematiek: een moderate rente óf het wegstrepen van schulden tussen landen onderling.
- De status van 'veilige haven'. Die maken vele goudverliefden ervan, maar in mijn ogen is die status 'history'. Er zijn deze tijden zaken waar veel meer geld mee te verdienen valt als het economisch slecht gaat, namelijk 'shorts'. Dit blijkt in mijn ogen zeer sterk uit de bewegingen van goud. Correcties op de beurzen vanwege de economie hebben de laatste jaren eigenlijk geen stijging bij het goud veroorzaakt.

Sas
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Sas » 28 Mei 2018 14:26

Ik ben het om een aantal redenen met uw analyse niet eens Sieg.

Het staat iedereen vrij te geloven wat hij wil Gede.

Sas
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Sas » 28 Mei 2018 14:44

Ik deel grotendeels de mening van Sieg...Italië, Spanje, Hongarije, Griekenland, België,...enz...kwestie van nog één of twee jaar voor de bevolking inziet dat ze werden belazerd door kortzichtige politiekers die alles doen om hun gage van 6 tot 50000 euro en meer per maand te kunne blijven opstrijken....
Goud zal eind juli 1400 dollar waard zijn...en eind van het jaar 1900 dollar...

gede
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor gede » 28 Mei 2018 14:52

Sas schreef:Ik deel grotendeels de mening van Sieg...Italië, Spanje, Hongarije, Griekenland, België,...enz...kwestie van nog één of twee jaar voor de bevolking inziet dat ze werden belazerd door kortzichtige politiekers die alles doen om hun gage van 6 tot 50000 euro en meer per maand te kunne blijven opstrijken....
Goud zal eind juli 1400 dollar waard zijn...en eind van het jaar 1900 dollar...

Opnieuw dat soort voorspellingen... Is het nu niet al vaak genoeg gebleken dat dat absoluut zinloos is en doorgaans niet uitkomt? Die 1.900 dollar had u al in 2016 voorspeld (en ook al in... enz...). In 2016 had u goud (goud dus, geen mijnen) gekocht aan 1.300 dollar en dat zou (start citaat) NOOIT meer mogelijk zijn (einde citaat) ...
Laatst gewijzigd door gede op 28 Mei 2018 14:55, 2 keer totaal gewijzigd.