Goud

Beleggen in valuta/forex zoals de dollar & euro, grondstoffen zoals goud, zilver & olie, etc.
Plaats reactie
gede
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 459

Re: Goud

Berichtdoor gede » 15 Jan 2018 09:09

sjos schreef:
palm section schreef:
fanskb schreef:https://beurskrant.com/2018/01/15/wordt-2018-het-jaar-van-goud/ toch maar goud dus ?

Tuurlijk wel! 2018 zal HET jaar worden van goud, volgens mij. De dollar blijft maar wegzakken, olie zit weer mooi in de lift, de inflatie begint goed te stijgen... energie en grondstoffen domineren de laatste weken, wat al vele malen een goede indicator is geweest hoe de rest van het jaar er gaat uitzien.

Ik ben uiterst positief voor dit jaar en na dat ik vorig jaar mijn port goed heb kunnen vullen met enkele top juniors (zowel basis als edel) EN aan bodem prijzen. Zit ik voor dit jaar op rozen.

Tijd brengt raad, maar volgens mij wordt 2018 een jaar om nooit te vergeten!

Je hebt wel wat hout aangeraakt tijdens het tijpen veronderstel ik. Dat het in de naaste toekomst snor zit voor energieaandelen hoor ik ook overal (Kijk naar de koers van shell).

Dezelfde taal werd ook gehanteerd begin 2017...

Ik denk dat er negatieve berichten moeten komen over de economie om goud een goede kans te geven... Of Trump die het (nog) bonter maakt, dat kan ook...

Een aantal edelmetalen zie ik zelf ook wel zitten. Zilver en platina hebben mijn focus.

koenvhaver
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 47

Berichtdoor koenvhaver » 15 Jan 2018 11:55

Zie alles ook positief maar één ding vergeet ik wel niet uit het oog. Alle winst wordt weggevreten door de dollardaling. Alle grondstoffen noteren in dollar. Kijk eens naar de prijs van zilver bijvoorbeeld in euro's en je ziet een daling ipv stijging.

Ik geniet dus ook maar toch maar met mate.

Groeten

TaurineR
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 4

Berichtdoor TaurineR » 15 Jan 2018 19:03

We gaan hier ferm $$$ verdienen :P , spijtig dat ze niks waard zijn :? .

gede
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor gede » 20 Jan 2018 11:57

Zou de shutdown in de VS de goudprijs gaan beïnvloeden? De vraag zal natuurlijk zijn hoe lang deze toestand gaat bestaan. Het schuldenplafond verhogen doen ze toch sowieso, nadat er eerst een paar zijn die wat maatregeltjes uit deze brand hebben kunnen slepen.

Zeus
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 288

Berichtdoor Zeus » 20 Jan 2018 12:12

gede schreef:Zou de shutdown in de VS de goudprijs gaan beïnvloeden? De vraag zal natuurlijk zijn hoe lang deze toestand gaat bestaan. Het schuldenplafond verhogen doen ze toch sowieso, nadat er eerst een paar zijn die wat maatregeltjes uit deze brand hebben kunnen slepen.

Historisch is er geen correlatie tussen de goudprijs en government shutdowns.

Hoewel het erg mediageniek is, heeft zo'n shutdown amper impact op de economie (+- 1 miljard per dag, wat peanuts is op Amerikaanse schaal)
Ahold, C&C Group, Deutsche Bank, Dynavax, EVS, Exmar, Flow Traders, Gazprom, Intercept, Noble Corp, OCI, PostNL, Publicis, Roularta, Suez, Synergy, Thrombo, US Silica, Veolia, Yamana Gold

el_mettos
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 175

Berichtdoor el_mettos » 20 Jan 2018 12:19

gede schreef:Zou de shutdown in de VS de goudprijs gaan beïnvloeden? De vraag zal natuurlijk zijn hoe lang deze toestand gaat bestaan. Het schuldenplafond verhogen doen ze toch sowieso, nadat er eerst een paar zijn die wat maatregeltjes uit deze brand hebben kunnen slepen.

Misschien de dollarkoers, en zo ook de goudprijs. Al hebben we daar in euro's geen zak aan.
Nu ja, ik las dat de onderhandelingen gewoon doorgaan over het weekend heen. Dus sowieso komt er dra een oplossing uit de bus, en ook een eventuele correctie ( op de dollarkoers/goudprijs) .
Ik verwacht er dus bitter weinig van.
Als Paul D'Hoore het zegt.... is het al te laat.

Sas
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 38

Berichtdoor Sas » 24 Jan 2018 09:35

De shutdown heeft een positieve invloed gehad op de goudprijs...Begin februari kan er volgens mij nog een spurtje bij, door de aanstelling van Powell, die goud niet ongenegen is...

gede
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor gede » 24 Jan 2018 10:43

Sas schreef:De shutdown heeft een positieve invloed gehad op de goudprijs...Begin februari kan er volgens mij nog een spurtje bij, door de aanstelling van Powell, die goud niet ongenegen is...

Goud is in een weekje van 1320 naar 1340 gestegen ofzo. De weg naar 5000 dollar/ounce is dan nog wel heel lang. :-) Als goud hier door een aantal mensen wordt gezien als hét beschermingsmiddel tegen een failliet van de financiële systemen, zou goud in mijn ogen toch een beetje deftiger mogen reageren als dat systeem tegen zijn grenzen aanschurkt...

Overigens vind ik de reactie bij goud- en zilvermijnen vooralsnog (te) beperkt, tenminste toch die die ik in port heb. :-).

Bovendien vrees ik dat als de democraatjes een aantal dingen uit de brand slepen, waarna ze al glimlachend de verhoging van het schuldenplafond goedkeuren zodat de druk weer een paar jaar weg is, dat de minimieme goudwinst weer weg kan smelten.

Ik blijf matig positief voor goud en vooral voor zilver. Heel erg veel verwacht ik er echter niet van. Daarvoor moet nu toch ook de inflatie eerst is gaan stijgen en de rente wat behouden blijven...

Sas
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 38

Berichtdoor Sas » 24 Jan 2018 11:08

[Goud is in een weekje van 1320 naar 1340 gestegen ofzo. De weg naar 5000 dollar/ounce is dan nog wel heel lang. :-) Als goud hier door een aantal mensen wordt gezien als hét beschermingsmiddel tegen een failliet van de financiële systemen, zou goud in mijn ogen toch een beetje deftiger mogen reageren als dat systeem tegen zijn grenzen aanschurkt...

Overigens vind ik de reactie bij goud- en zilvermijnen vooralsnog (te) beperkt, tenminste toch die die ik in port heb. :-).

Bovendien vrees ik dat als de democraatjes een aantal dingen uit de brand slepen, waarna ze al glimlachend de verhoging van het schuldenplafond goedkeuren zodat de druk weer een paar jaar weg is, dat de minimieme goudwinst weer weg kan smelten.

Ik blijf matig positief voor goud en vooral voor zilver. Heel erg veel verwacht ik er echter niet van. Daarvoor moet nu toch ook de inflatie eerst is gaan stijgen en de rente wat behouden blijven...[/quote]

De weg van 1350 naar 5000 dollar zal volgens mij zeer kort zijn (vb in een weekend) wanneer men aan de bevolking zal moeten gaan uitleggen welke de volgende zekerheden en waarborgen op financieel gebied zijn.

Ongeacht de politieke situatie, democraatjes of republikeintjes zie ik de weg van goud goudkleurig.

Als ik goud of zilvermijnen koop dan kijk ik vooreerst hoe het gesteld is met de onderneming. Dit staat los van hoe de goudprijs evolueert. Zit dat goed dan kan je instappen, zoniet ver van wegblijven...en zo zijn er een hele hoop. Het is allemaal geen goud dat blinkt in die goudmijnondernemingen...

Tenslotte heb ik goud nooit beschouwd als één of ander volatiel aandeel op de beurs, maar als een buffer tegen inflatie. Als goud 5000 dollar zal staan dan zal een brood in de winkel ook 10 euro kosten en een liter olie 300 dollar...heb ik dan gewonnen? Nee, maar ik ben gebleven wie ik ben en moet niet gaan bleiten als ik naar de koers van mijn aandelen ga kijken...

Als je snel poen wil pakken deze dagen kan je beter in cannabisaandelen investeren...

gede
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor gede » 24 Jan 2018 13:08

Sas schreef:De weg van 1350 naar 5000 dollar zal volgens mij zeer kort zijn (vb in een weekend) wanneer men aan de bevolking zal moeten gaan uitleggen welke de volgende zekerheden en waarborgen op financieel gebied zijn.

Ongeacht de politieke situatie, democraatjes of republikeintjes zie ik de weg van goud goudkleurig.

Als ik goud of zilvermijnen koop dan kijk ik vooreerst hoe het gesteld is met de onderneming. Dit staat los van hoe de goudprijs evolueert. Zit dat goed dan kan je instappen, zoniet ver van wegblijven...en zo zijn er een hele hoop. Het is allemaal geen goud dat blinkt in die goudmijnondernemingen...

Tenslotte heb ik goud nooit beschouwd als één of ander volatiel aandeel op de beurs, maar als een buffer tegen inflatie. Als goud 5000 dollar zal staan dan zal een brood in de winkel ook 10 euro kosten en een liter olie 300 dollar...heb ik dan gewonnen? Nee, maar ik ben gebleven wie ik ben en moet niet gaan bleiten als ik naar de koers van mijn aandelen ga kijken...

Als je snel poen wil pakken deze dagen kan je beter in cannabisaandelen investeren...

We hebben die discussie al vaker gehad, maar ik geloof er echt geen S(n)a(r)s van dat we ooit een periode van hyper-inflatie gaan meemaken zoals u die beschrijft. Hyper-inflatie zou een bewuste keuze van onze leiders zijn en gaat als resultaat hebben dat de hele wereld één groot 3de wereldland wordt. Dat leiders die keuze gaan maken geloof ik absoluut niet omdat ze daar zelf ook niet beter van worden.

Bovendien denk ik dat zelfs al gebeurt dit, wat ik dus niet geloof, dat ook goud niet persé de ultieme bescherming gaat zijn waar iedereen plots opvliegt. Voor hetzelfde geld is het weer één of andere cryptomunt die uit zijn dak gaat en die iedereen wil hebben.