Goud

Beleggen in valuta/forex (dollar, euro) en grondstoffen (goud, zilver, olie), etc.

wimilio
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 184

Re: Goud

Bericht door wimilio »

USSENTERPRISE schreef: ↑
17 jul 2024 15:41
wimilio schreef: ↑
17 jul 2024 12:20
Guys, de goudprijs heeft niks te maken met oorlog of rente of economisch onheil maar alles met het ongebreidelde bijdrukken van fiat geld. Goud is daar het tegengewicht van, vandaar.
Niet te veel op tiktok of twitter zitten. Probeer zelf na te denken.
Door wat wordt de goudprijs dan wel gestuurd volgens jou ?

USSENTERPRISE
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 2081

Bericht door USSENTERPRISE »

18 jul 2024 12:07
17 jul 2024 15:41
17 jul 2024 12:20
Guys, de goudprijs heeft niks te maken met oorlog of rente of economisch onheil maar alles met het ongebreidelde bijdrukken van fiat geld. Goud is daar het tegengewicht van, vandaar.
Niet te veel op tiktok of twitter zitten. Probeer zelf na te denken.
Door wat wordt de goudprijs dan wel gestuurd volgens jou ?
Daarvoor moet je mijn bericht van de vorige pagina lezen.
wimilio liked last!

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 941

Bericht door sjos »

17 jul 2024 09:17
Dat SCOR verhaal is, met de informatie die ze geven, zeer onbegrijpelijk. Hoe kan je er in de levens- en gezondheidsverzekeringen zo naast zitten ? Dit zijn normaal gezien de meest stabiele en voorspelbare onderdelen van een algemene verzekeringsmaatschappij.
Ik zou hier geen conclusies uit trekken voor het algemene beursklimaat.
Conclusies nog niet, wel een stijgende ongerustheid. De dagen erna is er geen spectaculaire remonte geweest (dus geen fat finger oorzaak) en vandaag valt Sartorius stedim (driemaanden Hoog lag bij 215) in een gat. Dit is de Europese leveranciers van medische vaccin verpakkingen (ampulles allerhande) die tijdens de recente COVID epidemieen hoog scoorde. Stond lang op mijn aandacht lijstje.

Euronext Paris - 19/07 - 10:47
DIM - FR0013154002SRDPEA
Sartorius Sted
149,150 € -15,01 %

5 jaren Hoog op 20/08/2021 met 523 Euro !

PARIS (Agefi-Dow Jones)--Le fournisseur de l'industrie pharmaceutique Sartorius Stedim Biotech a abaissé ses objectifs financiers pour 2024 jeudi en évoquant la politique de déstockage de certains clients et leur frilosité à investir.
Certains "produits enregistrent une demande modérée, à l'instar du marché en Chine. Au vu de la volatilité élevée persistante et d'une prévisibilité limitée, nous avons décidé d'adopter une approche plus prudente pour le reste de l'année et nous prévoyons maintenant que le chiffre d'affaires se situera à peu prÚs au niveau de l'année précédente", a annoncé dans un communiqué René Faber, directeur général de Sartorius Stedim Biotech.
Le groupe visait jusqu'à présent une hausse de 5% à 10% de son chiffre d'affaires à changes constants cette année.

Au cours du premier semestre, le rĂ©sultat net est tombĂ© Ă  104 millions d'euros, contre 244 millions d'euros Ă  la mĂȘme pĂ©riode l'annĂ©e prĂ©cĂ©dente.
L'excédent brut d'exploitation (Ebitda) courant a reculé de 6,8%, à 387 millions d'euros, tandis que le chiffre d'affaires a baissé de 2%, à 1,37 milliard d'euros. La marge d'exploitation s'est ainsi établie à 28,2%, contre 29,7% un an auparavant.
Sur l'ensemble de l'année, le groupe ne table plus que sur une marge de 28% en milieu de fourchette, au lieu de plus de 30% jusqu'à présent.

-Thomas Varela, Agefi-Dow Jones
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

wimilio
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 184

Bericht door wimilio »

Indien de goudprijs zou mee evolueren met de rente of de reele rente dan hadden we een schommelende goudprijs door de vele jaren heen en niet een stijgende goudprijs. En dan heb ik het over tijdsspannes van 30 jaar.

Ik wil niet zeggen dat ik gelijk heb en jij niet, maar uw quote dat ik zelf moet leren nadenken kan ik terugspelen naar u.

Ik zit intussen al 20 jaar in fysiek goud en nog nooit iets verkocht, integendeel stelselmatig bijgekocht.

Dus mij verwijten voor een onnozele rookie pik ik niet.

USSENTERPRISE
Premiummember
Premiummember

Dan zal je zeker gemerkt hebben dat de inflatie de laatste 30 jaar mooi onder controle is geweest en op een bepaald moment deflatie als het hoofdprobleem werd gezien.
Dit in tegenstelling tot het populistische gebral over ongebreideld bijdrukken van ‘fiat’ geld.

sjos
Forum elite
Forum elite

Bericht door sjos »

sjos schreef: ↑
19 jul 2024 10:57
Dat SCOR verhaal is, met de informatie die ze geven, zeer onbegrijpelijk. Hoe kan je er in de levens- en gezondheidsverzekeringen zo naast zitten ? Dit zijn normaal gezien de meest stabiele en voorspelbare onderdelen van een algemene verzekeringsmaatschappij.
Conclusies nog niet, wel een stijgende ongerustheid. De dagen erna is er geen spectaculaire remonte geweest (dus geen fat finger oorzaak) en vandaag valt Sartorius stedim (driemaanden Hoog lag bij 215) in een gat. Dit is de Europese leveranciers van medische vaccin verpakkingen (ampulles allerhande) die tijdens de recente COVID epidemieen hoog scoorde. Stond lang op mijn aandacht lijstje.

DIM - FR0013154002SRDPEA
Sartorius Sted
149,150 € -15,01 %

PARIS (Agefi-Dow Jones)--Le fournisseur de l'industrie pharmaceutique Sartorius Stedim Biotech a abaissé ses objectifs financiers pour 2024 jeudi en évoquant la politique de déstockage de certains clients et leur frilosité à investir.
Certains "produits enregistrent une demande modérée, à l'instar du marché en Chine. Au vu de la volatilité élevée persistante et d'une prévisibilité limitée, nous avons décidé d'adopter une approche plus prudente pour le reste de l'année et nous prévoyons maintenant que le chiffre d'affaires se situera à peu prÚs au niveau de l'année précédente", a annoncé dans un communiqué René Faber, directeur général de Sartorius Stedim Biotech.
Le groupe visait jusqu'à présent une hausse de 5% à 10% de son chiffre d'affaires à changes constants cette année.

Au cours du premier semestre, le rĂ©sultat net est tombĂ© Ă  104 millions d'euros, contre 244 millions d'euros Ă  la mĂȘme pĂ©riode l'annĂ©e prĂ©cĂ©dente.
L'excédent brut d'exploitation (Ebitda) courant a reculé de 6,8%, à 387 millions d'euros, tandis que le chiffre d'affaires a baissé de 2%, à 1,37 milliard d'euros. La marge d'exploitation s'est ainsi établie à 28,2%, contre 29,7% un an auparavant.
Sur l'ensemble de l'année, le groupe ne table plus que sur une marge de 28% en milieu de fourchette, au lieu de plus de 30% jusqu'à présent.

En Sartorius zakt verder:
Euronext Paris - 22/07 - 10:36
DIM - FR0013154002SRDPEA
Sartorius Sted
146,150 € -16,72 %
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

sjos
Forum elite
Forum elite

Bericht door sjos »

22 jul 2024 10:38
19 jul 2024 10:57

DIM - FR0013154002SRDPEA
Sartorius Sted
149,150 € -15,01 %

En Sartorius zakt verder:
Euronext Paris - 22/07 - 10:36
DIM - FR0013154002SRDPEA
Sartorius Sted
146,150 € -16,72 %
Euronext Paris - 23/07 - 17:55
DIM - FR0013154002SRDPEA
Sartorius Sted
159,000 € +9,39 %

USSENTERPRISE
Premiummember
Premiummember

Ondertussen is de goudprijs gisteren naar een nieuw record boven 2.500$ gestegen. Nu hopen op een renteverlaging van 50 bps in september.

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2032

Bericht door jean de florette »

Had voor 2008 goudmijnaandelen gekocht als afdekking tegen een eventuele crisis, daaruit geleerd dat aandelen dan niet werken. Nochtans een paar jaar geleden naar de reserves van de NBB gekeken (dat is toch ook echt goud), maar het blijft toch maar een aandeel, nog los van de discussie van wie die reserves echt zijn.
Goud in €, +21.6% YTD, bijna +50% op sinds 2020. NBB in diezelfde periode -75%.
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...

USSENTERPRISE
Premiummember
Premiummember

jean de florette schreef: ↑
17 aug 2024 08:58
Had voor 2008 goudmijnaandelen gekocht als afdekking tegen een eventuele crisis, daaruit geleerd dat aandelen dan niet werken. Nochtans een paar jaar geleden naar de reserves van de NBB gekeken (dat is toch ook echt goud), maar het blijft toch maar een aandeel, nog los van de discussie van wie die reserves echt zijn.
Goud in €, +21.6% YTD, bijna +50% op sinds 2020. NBB in diezelfde periode -75%.
Ja, de NBB is natuurlijk een grote farce. Niet echt een manier om in goud te beleggen 

goudhaantje liked last!

Plaats reactie