Goud
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 88
Re: Goud
Waarom dit zo pushen? Staat nog in zijn kinderschoenen en de cash burn is heel hoog (in minder dan een jaar is de cash opgesoupeerd…). Dit terwijl ze nog niet direct aan ontginnen toe zijn (nog jaren wachten). Zo zijn er veel bedrijven ik Canada, ze komen met velen maar verdwijnen ook na jaren van kosten maken, zonder een goudstaaf geproduceerd te hebben….
Payton Planar, Accsys, X-Fab, ABInbev, Aumann AG, Equinox Gold, Western Gold & Copper Corporation
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 71
Het pushen van exploratie bedrijfjes uit deze sector is het handelsmerk van Jimmy 1970 , wie al wat langer actief hier is zal dit niet vreemd zijn
First Pacific, Goldfields, Zijin mining , Ur-energy ,Imerys, Savencia , Yara International , Carlsberg Korea Electric Power, Sprott Physical Uranium, Vranken, Hummingbird Resources, EVS,Etex , ThermoFisher,NVent,Pentair,Brederode,Pan American silver, Far Eastern Consortium,Tessenderlo, Bayer,GBL
- USSENTERPRISE
- Premiummember
- waarderingen: 2081
Die 6.000.000 oz goud van Goldshore bestaan echt maar de vraag is of het goudgehalte van de ertsen niet te laag is om dit commercieel te ontginnen. Zelfs met een goudprijs boven 2.300 $.
- USSENTERPRISE
- Premiummember
Dit is ook een middellange en lange termijn ondersteuning van de goudprijs. Goud wordt steeds moeilijker te vinden en te ontginnen :
https://www.cnbc.com/2024/06/10/gold-mi ... uncil.html
https://www.cnbc.com/2024/06/10/gold-mi ... uncil.html
Mooi opgepoetst blinkt koper ook.Gekko4ever schreef: ↑02 jun 2024 10:37Waarom dit zo pushen? Staat nog in zijn kinderschoenen en de cash burn is heel hoog (in minder dan een jaar is de cash opgesoupeerd…). Dit terwijl ze nog niet direct aan ontginnen toe zijn (nog jaren wachten). Zo zijn er veel bedrijven ik Canada, ze komen met velen maar verdwijnen ook na jaren van kosten maken, zonder een goudstaaf geproduceerd te hebben….
Ik verkies het Canadese First Quantum Minerals
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.
-
- Forum elite
- waarderingen: 2032
Ons goud terug boven de 2400$, in € alleen dit jaar toch +18.8%...
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...
Mijn klok staat op winteruur...
- USSENTERPRISE
- Premiummember
Het zijn mooie dingen voor de mensen. Zeker voor diegenen die ook nog een positie in zilver of zilvermijnen hebben. Ik vraag me wel af in hoeverre de stijging van de edele metaalprijzen die we gehad hebben in anticipatie op renteverlagingen kan worden doorgetrokken als die renteverlagingen ook effectief gaan plaatsvinden.jean de florette schreef: ↑11 jul 2024 20:00Ons goud terug boven de 2400$, in € alleen dit jaar toch +18.8%...
Ik dacht dat de correlatie tussen de rente en de goudprijs niet meer zo sterk is als vroeger. Misschien heeft iemand hier een grafiekje van>
De goudprijs wordt al een tijd gestuurd door de aankopen door de centrale banken.
De goudprijs wordt al een tijd gestuurd door de aankopen door de centrale banken.