Goud
-
- waarderingen: 3
Re: Goud
ALLES met doemdenken te maken, niks met feiten. Kom een liefhebber van de wetenschap niet vertellen wat het woord 'feiten' betekent...
Al 10 jaar is de haast evangelische boodschap hier hetzelfde: De hele financiële wereld zal ontploffen 'and gold will save us all'... Ik geloof er nog altijd even weinig van... Het kenmerkende aan noodsituaties is dat ze compleet onvoorspelbaar zijn: in aard, in omvang, in gevolg, ... en daardoor is er 0,0 zekerheid dat je er correct op kan anticiperen. Dat geldt in deze situatie ook. Wie had ooit durven voorspellen dat met 10 % inflatie en nog steeds lage rentes goud gewoon zou blijven liggen? Niemand.
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

- USSENTERPRISE
- Premiummember
- waarderingen: 1902
-
- waarderingen: 3
- USSENTERPRISE
- Premiummember
Een artikel van CNBC waar het feit dat het goud niet meer stijgt en blijkbaar zelfs al over zijn piek heen is, wordt aangehaald als bewijs dat op het deflatiegevaar terugkomt. Deze theorie komt in het artikel natuurlijk niet uit onverdachte hoek (een beheerder van een technologiefonds, de CEO van een elektrische autoproducent en een obligatiegoeroe). Drie figuren die baat hebben bij een lagere rente.
Ik vind trouwens deflatie geen gevaar.
https://www.cnbc.com/2022/09/14/cathie- ... dlach.html
Ik vind trouwens deflatie geen gevaar.
https://www.cnbc.com/2022/09/14/cathie- ... dlach.html
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 150
Feit is wel dat goud ontgoocheld. Ik als goudbelegger ben teleurgesteld maar het is nu éénmaal zo dat stijgende rente meer vergoeding opbrengt dan renteloos goud. Hoe hoger ze wel de rente brengen hoe meer de overheid de rente ziet stijgen op haar schulden dus ze kunnen ook niet continue rente verhogen.
dividendbaron liked last! De 400% is bereikt geweest
Exact. Dat is het probleem. Het zijn zo goed als allemaal kindjes die aan de knoppen zitten in de financiële wereld.USSENTERPRISE schreef: ↑15 sep 2022 09:05Denk je nu echt dat Buffett niet met opties, swaps en futures werkt ? Hij doet dat wel met verstand.
Met een doosje lucifers kan je de open haard aansteken maar in de handen van een kind kan het hele huis de fik ingaan.
Een voorproefje zagen we reeds in 2008.
Feiten, niets met doemdenken te maken.
- USSENTERPRISE
- Premiummember
En toch denk ik dat, als er weer een grote crisis komt, het probleem uit de overheidsschulden zal komen. Dagelijks klopt één of andere sector op de overheidsdeur om geld en de politici creëren de illusie dat ze oplossingen kunnen bieden. Daarbij vergeten ze dat de overheid zelf het grootste probleem is.Sieg schreef: ↑15 sep 2022 13:20Exact. Dat is het probleem. Het zijn zo goed als allemaal kindjes die aan de knoppen zitten in de financiële wereld.USSENTERPRISE schreef: ↑15 sep 2022 09:05Denk je nu echt dat Buffett niet met opties, swaps en futures werkt ? Hij doet dat wel met verstand.
Met een doosje lucifers kan je de open haard aansteken maar in de handen van een kind kan het hele huis de fik ingaan.
Een voorproefje zagen we reeds in 2008.
Feiten, niets met doemdenken te maken.
Ik ben akkoord. Toch denk ik dat de derivatenknoeiboel bij bv. Deutsche Bank nog niet helemaal op orde is. (Ik druk mij voorzichtig uit).
De wereldwijde schulden zijn inderdaad onhoudbaar en onbetaalbaar geworden.
Een mogelijke oplossing bestaat erin om die schulden weg te inflateren.
België heeft meer dan 500 miljard eur schulden.
(Ik typ het hier alsof het niets voorstelt...)
Als een brood dan bv. 1 miljoen eur kost, dan zijn die schulden plots wel weer beheersbaar.
Wat de "waarde" van pensioenen en levensverzekeringen dan nog zal zijn laat ik aan u over.
Maakt men daar momenteel werk van?
Als een brood dan bv. 1 miljoen eur kost, dan zijn die schulden plots wel weer beheersbaar.
Wat de "waarde" van pensioenen en levensverzekeringen dan nog zal zijn laat ik aan u over.
- USSENTERPRISE
- Premiummember
Maakt men daar werk van of wil men daar bewust geen werk van maken en gaat men net een aantal jaren inflatie creëren of tolereren ? Inflatie is slecht voor beleggers en spaarders maar een zegen voor de schuldenaars. Zeker als men, zoals nu, de reële rente zwaar negatief houdt.Sieg schreef: ↑15 sep 2022 16:01Ik ben akkoord. Toch denk ik dat de derivatenknoeiboel bij bv. Deutsche Bank nog niet helemaal op orde is. (Ik druk mij voorzichtig uit).
5 jaar aan 7 % inflatie halveren een kapitaal ...en een uitstaande schuld.
Om gede een plezier te doen (hij vindt het jammer dat de goudbelievers enkel berichten plaatsen als de prijs stijgt):
Zonet gelezen dat goud haar slechtste week beleeft in twee maanden tijd.
Normaalgezien biedt goud een houvast in inflatoire tijden, maar deze keer kan goud het niet waarmaken omdat de Centrale Bankiers goed handelen door de rente op te trekken, aldus Rupert Rowling, analist bij Kinesis.
Zonet gelezen dat goud haar slechtste week beleeft in twee maanden tijd.
Normaalgezien biedt goud een houvast in inflatoire tijden, maar deze keer kan goud het niet waarmaken omdat de Centrale Bankiers goed handelen door de rente op te trekken, aldus Rupert Rowling, analist bij Kinesis.