Ivanhoe Mines: koper,zink en platina

Beleggen in valuta/forex zoals de dollar & euro, grondstoffen zoals goud, zilver & olie, etc.
Plaats reactie
gede
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 459

Re: Ivanhoe Mines: koper,zink en platina

Berichtdoor gede » 06 Feb 2018 09:35

ibtloser schreef:Bedankt voor de constructieve tussenkomsten. Idd, Congo is de onzekere factor in het hele verhaal maar de lange arm uit China mogen we zeker niet uit het oog verliezen.

Geduld is een schone deugd!

De meningen die je op allerlei fora terugvindt, lopen zeer ver uiteen gaande van: "dit koelt zonder blazen" tot "dit is het failliet van alle ontginning in Congo". Zoals wel vaker het geval is, denk ik dat de waarheid ergens in het midden ligt. De DRC heeft er geen enkel belang bij om alle miners weg te jagen, in tegendeel. Het is echter wel duidelijk dat ze geld geroken hebben en hun deel van de koek willen hebben.

Friedland heeft ondertussen ook al gereageerd, maar veel wijzer worden we daar uiteraard niet van.

Ik denk dus dat er een periode van lobby- en onderhandelingswerk is aangebroken. Uiteindelijk zal er wel iets uit de bus komen waarbij de DRC meer inkomsten kan genereren dan tot nutoe het geval is, eventueel met een overgangsperiode. De vraag is dan hoezeer dit een hap gaat zijn uit toekomstige inkomsten van bijvoorbeeld IVN.

Ik volg het verder op. Gezien de recente afstraffing kan dit een mooi aankoopmoment zijn.

gede
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor gede » 07 Feb 2018 11:40

Ik probeer nog te evalueren of volgende stellingname correct is en overweeg dan een instap in Ivanhoe. (Om correct te zijn: Ik neem aan dat de schrijver 'Platreef' bedoelt :-) )

RE:RE:Putting a Floor on the Down-Side

I guess it wasn't clear enough. If Congo's situation blows up (very worst case scenario), IVN still has an investment in South Africa, a different jurisdiction. That investment is Plafteef. If you have to write off the entire Congo investment, which I think is an unreasonable assumption but let's just make it for the sake of argument, then IVN's value is that of Platreef.

You can worry about Congo all you want, but IVN is worth more than its current share price even without Congo. That's my conclusion.

Read more at http://www.stockhouse.com/companies/bul ... uP7Vv8c.99

koenvhaver
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 47

Berichtdoor koenvhaver » 07 Feb 2018 17:47

Let dan ook op. Zuid-Afrika is nu ook niet meer zo stabiel. Er draait geen enkele platinum of palladiummijn daar op winst. De macht van de vakbonden is zeer groot. Het is natuurlijk DRC niet, verre van maar er zijn daar ook veel onzekerheden.

Groeten

tsuretie
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 565

Berichtdoor tsuretie » 12 Feb 2018 19:26

Ivanhoe pakt 10 % vandaag.
Zou er een akkoord zijn of was het aandeel gewoon oversold ?
Ik vind in ieder geval geen recent nieuws terug die deze opstoot zou kunnen verklaren.
Nyrstar, Ageas, Payton Planar, Resilux, XRP, Bpost, Lotus B, Sberbank, Gazprom, AB Inbev, Basic-Fit

gede
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor gede » 12 Feb 2018 20:47

tsuretie schreef:Ivanhoe pakt 10 % vandaag.
Zou er een akkoord zijn of was het aandeel gewoon oversold ?
Ik vind in ieder geval geen recent nieuws terug die deze opstoot zou kunnen verklaren.

Een stukje normale recuperatie na een crash. Ik denk niet dat dit de voorbode is van een bestendige herstart.

koenvhaver
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor koenvhaver » 16 Mar 2018 08:02

Gelukkig Ivanhoe kunnen verkopen boven de 4. Wat een afstraffing gisteren. Ziet er niet goed uit daar in Congo. Besprekingen zijn afgesprongen. Kabila wil zijn deel van de koek.

gede
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor gede » 16 Mar 2018 19:05

koenvhaver schreef:Gelukkig Ivanhoe kunnen verkopen boven de 4. Wat een afstraffing gisteren. Ziet er niet goed uit daar in Congo. Besprekingen zijn afgesprongen. Kabila wil zijn deel van de koek.

Kabila heeft intussen getekend. Het was mij al lang glashelder dat ze ooit hun deel van die rijkdom gingen komen opeisen. Enkel omkoperij kan hier nog soelaas bieden. Er zouden nog "dingen met de bedrijven individueel" besproken gaan worden.

gede
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor gede » 10 Apr 2018 15:17

Een ex-hooggeplaatst afrikaans politicus in de board opgenomen. De reden daarvoor moeten we niet ver gaan zoeken en waarschijnlijk voor Ivanhoe een goede zet.

https://www.ivanhoemines.com/news/2018/ ... directors/

koenvhaver
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor koenvhaver » 10 Apr 2018 15:29

Dacht net hetzelfde. Het is een ex-premier of minister. Ze willen niet hetzelfde voorhebben als in DRC. Want in Zuid-Afrika zijn er nieuwe mijnwetten waarbij 30% van het bestuur uit zwarten moet bestaan. Men begint daar ook zijn deel van de koek op te eisen.

Massemen
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 3

Berichtdoor Massemen » 13 Jun 2018 18:55

Ivanhoe Mines and CITIC Metal sign long-term strategic cooperation and investment agreement
CITIC Metal to acquire a 19.9% stake in Ivanhoe Mines
CITIC Metal to invest approximately C$723 million to help advance
Ivanhoe’s three world-scale mine-development projects
in Southern Africa
CITIC Metal to provide US$100 million interim loan facility

Ik ben er nog niet helemaal uit of ik dit positief of negatief vindt. Politiek risico lijkt me sterk verminderd door de verdere uitbreiding van de Chinese invloed en met de nieuwe fondsen kan men een flink eind verder
Anderzijds een zeer aanzienlijke verwatering + ik betwijfel of deze investeerders nog veel belang zullen hechten aan de belangen van de overige aandeelhouders

Meningen?