Ivanhoe Mines: koper,zink en platina

Beleggen in valuta/forex (dollar, euro) en grondstoffen (goud, zilver, olie), etc.

gede
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1259

Re: Ivanhoe Mines: koper,zink en platina

Bericht door gede »

In 2016 heeft Ivanhoe schijnbaar garanties gekregen dat de wetten gedurende 10 jaar niet zouden wijzigen.

Ze zullen dit dus nog wel aanvechten óf met ne zak centen naar Kabila gaan...
josymar liked last!

Jimmy1570
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 107

Bericht door Jimmy1570 »

Volgens mij heeft RF in 2016 deze tax al afgeblokt voor Ivanhoe Mines. 'zie hieronder)

https://www.ivanhoemines.com/news/2016/ ... r-project/

Specifiek deze passage uit bovenstaande overeenkomst is interssant :

The DRC government has reaffirmed Kamoa Copper’s mineral tenements and has guaranteed that the Kamoa-Kakula Copper Project will not be subject to any taxes or duties other than those legally required by the applicable statutory and regulatory provisions for the life of the project.
At Kamoa Copper’s request and subject to the satisfaction of the applicable conditions, the DRC will provide its assistance in obtaining the advantages contemplated by the DRC’s special law – No. 14/005, enacted to facilitate Sino-Congolese cooperation – relating to the tax, customs, parafiscal tax, non-tax revenues and currency exchange regime applicable to cooperation projects.
josymar liked last!

gede
Forum elite
Forum elite

Bericht door gede »

Jimmy1570 schreef:Volgens mij heeft RF in 2016 deze tax al afgeblokt voor Ivanhoe Mines. 'zie hieronder)

https://www.ivanhoemines.com/news/2016/ ... r-project/

Specifiek deze passage uit bovenstaande overeenkomst is interssant :

The DRC government has reaffirmed Kamoa Copper’s mineral tenements and has guaranteed that the Kamoa-Kakula Copper Project will not be subject to any taxes or duties other than those legally required by the applicable statutory and regulatory provisions for the life of the project.
At Kamoa Copper’s request and subject to the satisfaction of the applicable conditions, the DRC will provide its assistance in obtaining the advantages contemplated by the DRC’s special law – No. 14/005, enacted to facilitate Sino-Congolese cooperation – relating to the tax, customs, parafiscal tax, non-tax revenues and currency exchange regime applicable to cooperation projects.
Het klopt wat u schrijft, maar ik heb dit weekend veel afgespeurd op het internet, omdat nét dit een interessant aankoopmoment zou kunnen zijn. Mijn conclusie is echter dat de huidige situatie hoogst onzeker is. Ja, IVN heeft één en ander van garantie gekregen in het verleden, maar iedereen weet dat Congo waarschijnlijk het land met de minste rechtszekerheid ter wereld is. Ook las ik dat Kabila andere mogelijkheden genoeg heeft om het ontginnen te laten verbieden, alleen al maar om de druk te verhogen totdat hij zijn graantje kan meepikken.

Op dit moment gebeurt exact wat ik al jaren vreesde bij Ivanhoé: Vanaf er geld wordt verdiend, komt de corruptheid van het land naar boven. Ik volg dit verder van nabij op, omdat dit zoals gezegd ook nét een interessant aankoopmoment kan worden.
jpcdeman liked last!

ibtloser
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 10

Bericht door ibtloser »

Bedankt voor de constructieve tussenkomsten. Idd, Congo is de onzekere factor in het hele verhaal maar de lange arm uit China mogen we zeker niet uit het oog verliezen.

Geduld is een schone deugd!

gede
Forum elite
Forum elite

Bericht door gede »

ibtloser schreef:Bedankt voor de constructieve tussenkomsten. Idd, Congo is de onzekere factor in het hele verhaal maar de lange arm uit China mogen we zeker niet uit het oog verliezen.

Geduld is een schone deugd!
De meningen die je op allerlei fora terugvindt, lopen zeer ver uiteen gaande van: "dit koelt zonder blazen" tot "dit is het failliet van alle ontginning in Congo". Zoals wel vaker het geval is, denk ik dat de waarheid ergens in het midden ligt. De DRC heeft er geen enkel belang bij om alle miners weg te jagen, in tegendeel. Het is echter wel duidelijk dat ze geld geroken hebben en hun deel van de koek willen hebben.

Friedland heeft ondertussen ook al gereageerd, maar veel wijzer worden we daar uiteraard niet van.

Ik denk dus dat er een periode van lobby- en onderhandelingswerk is aangebroken. Uiteindelijk zal er wel iets uit de bus komen waarbij de DRC meer inkomsten kan genereren dan tot nutoe het geval is, eventueel met een overgangsperiode. De vraag is dan hoezeer dit een hap gaat zijn uit toekomstige inkomsten van bijvoorbeeld IVN.

Ik volg het verder op. Gezien de recente afstraffing kan dit een mooi aankoopmoment zijn.

gede
Forum elite
Forum elite

Bericht door gede »

Ik probeer nog te evalueren of volgende stellingname correct is en overweeg dan een instap in Ivanhoe. (Om correct te zijn: Ik neem aan dat de schrijver 'Platreef' bedoelt :-) )

RE:RE:Putting a Floor on the Down-Side

I guess it wasn't clear enough. If Congo's situation blows up (very worst case scenario), IVN still has an investment in South Africa, a different jurisdiction. That investment is Plafteef. If you have to write off the entire Congo investment, which I think is an unreasonable assumption but let's just make it for the sake of argument, then IVN's value is that of Platreef.

You can worry about Congo all you want, but IVN is worth more than its current share price even without Congo. That's my conclusion.

Read more at http://www.stockhouse.com/companies/bul ... uP7Vv8c.99

koenvhaver
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 179

Bericht door koenvhaver »

Let dan ook op. Zuid-Afrika is nu ook niet meer zo stabiel. Er draait geen enkele platinum of palladiummijn daar op winst. De macht van de vakbonden is zeer groot. Het is natuurlijk DRC niet, verre van maar er zijn daar ook veel onzekerheden.

Groeten
De 400% is bereikt geweest

tsuretie
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 843

Bericht door tsuretie »

Ivanhoe pakt 10 % vandaag.
Zou er een akkoord zijn of was het aandeel gewoon oversold ?
Ik vind in ieder geval geen recent nieuws terug die deze opstoot zou kunnen verklaren.

gede
Forum elite
Forum elite

Bericht door gede »

tsuretie schreef:Ivanhoe pakt 10 % vandaag.
Zou er een akkoord zijn of was het aandeel gewoon oversold ?
Ik vind in ieder geval geen recent nieuws terug die deze opstoot zou kunnen verklaren.
Een stukje normale recuperatie na een crash. Ik denk niet dat dit de voorbode is van een bestendige herstart.

koenvhaver
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 179

Bericht door koenvhaver »

Gelukkig Ivanhoe kunnen verkopen boven de 4. Wat een afstraffing gisteren. Ziet er niet goed uit daar in Congo. Besprekingen zijn afgesprongen. Kabila wil zijn deel van de koek.
De 400% is bereikt geweest

Plaats reactie