Ivanhoe Mines: koper,zink en platina

Beleggen in valuta/forex (dollar, euro) en grondstoffen (goud, zilver, olie), etc.

ibtloser
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 10

Re: Ivanhoe Mines: koper,zink en platina

Bericht door ibtloser »

Platinum begint eindelijk naar boven te bewegen.

Palladium blijft door het dak gaan.

Koper houdt stand.

Congo blijft onstabiel.....
jpcdeman liked last!

gede
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1259

Bericht door gede »

Jimmy1570 schreef:Vandaag een kadootje ;

https://seekingalpha.com/article/413404 ... 948bf&dr=1

........en koperprijs en zinkprijs stijgt

Nu nog een duwken van RF en we zijn zo boven 5 cad
Ivanhoe heeft de verkeerde kant van de 5 gekozen....

koenvhaver
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 179

Bericht door koenvhaver »

Heb vandaag mijn laatste deel verkocht. Magnifieke tijden mee beleefd. Was één van mijn verdubbelaars dus die vergeet ik niet snel. De situatie in Congo zal niet snel verbeteren vrees ik. Het kan gerust nog eens naar de 5 gaan maar zal zonder mij zijn.

Groeten
De 400% is bereikt geweest

ibtloser
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 10

Bericht door ibtloser »

koenvhaver schreef:Heb vandaag mijn laatste deel verkocht. Magnifieke tijden mee beleefd. Was één van mijn verdubbelaars dus die vergeet ik niet snel. De situatie in Congo zal niet snel verbeteren vrees ik. Het kan gerust nog eens naar de 5 gaan maar zal zonder mij zijn.

Groeten

Ik kocht aan 1,1 C$ en heb ze nog steeds. Ik denk dat met geduld er nog een pak bij kan tegen 2020. Maar zoals steeds zal dit met ups en downs zijn.

De situatie in Congo is iets om zeker in het oog te houden. Eenmaal dat ook weer gestabiliseerd is zal het snel de juiste weg op gaan.

josymar
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 188

Bericht door josymar »

Onverwachte wending. In Congo is vandaag een wet goedgekeurd, waardoor mijnbouwers meer royalties moeten betalen op de metalen die ze ontginnen, en een extra taks van 50% op "superwinsten". Aandeel met 11% onderuit.
jpcdeman liked last!

gede
Forum elite
Forum elite

Bericht door gede »

josymar schreef:Onverwachte wending. In Congo is vandaag een wet goedgekeurd, waardoor mijnbouwers meer royalties moeten betalen op de metalen die ze ontginnen, en een extra taks van 50% op "superwinsten". Aandeel met 11% onderuit.
Dat is wat ik ook heel vaak heb gezegd toen men hier bezig was over Ivanhoe als hét aandeel waarvan de koers in een paar jaar zo hoog zou zijn dat het dividend de huidige koers zou worden. Eens de overheid merkt dat er geld te verdienen valt, pakken ze maatregelen om mee te kunnen profiteren. Het zal hierbij niet eindigen... Er valt in Afrika veel geld te verdienen, maar de politieke situatie is zo onstabiel dat morgen de kaarten ineens totaal anders kunnen liggen.

PS: 'Superwinsten' werden gedefinieerd als de marktprijs die meer dan 25% boven een bepaalde vastgelegde benchmarkprijs ligt. Gezien de recente stijgingen bij een pak metalen, gaat men ervan uit dat momenteel die grens (die nog niet echt gekend is) wel zal overschreden worden. Concreet: Op zijn inkomsten uit voornamelijk koper gaat Ivanhoe plots 50 % belasting moeten betalen. Dat is meer dan een hele pijnlijke affaire...

Ivanhoe heeft laten weten 'op de hoogte te zijn van de berichtgeving in de media' en 'snel met een statement naar buiten te zullen komen'

tsuretie
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 843

Bericht door tsuretie »

Persbericht op de site van Ivanhoe :

Ivanhoe notes that there have been no changes implemented into law ....

vreemd verhaal.

josymar
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 188

Bericht door josymar »

Er zitten voor zover mij bekend ook Chinese investeerders in Ivanhoe Mines. Congo heeft de hulp en de knowhow van de Chinezen zeer hard nodig (infrastructuur ...). Ik denk niet dat je de Chinezen zo gemakkelijk en vrijblijvend voor het blok kunt zetten. Ik vermoed/hoop dus dat het niet zo'n vaart zal lopen.

gede
Forum elite
Forum elite

Bericht door gede »

tsuretie schreef:Persbericht op de site van Ivanhoe :

Ivanhoe notes that there have been no changes implemented into law ....

vreemd verhaal.
Dat is niet zo vreemd denk ik. Ivanhoe zegt dat er geruchten waren over implicaties op de grondstofontginning in Afrika. Ze reageren dat er geen wetswijzigingen zijn. Dat is ook zo. Belastingen heeft niets met wetgeving rond ontginning te maken...

Over wat het dan wel is, gaan ze nog reageren.

koenvhaver
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 179

Bericht door koenvhaver »

Dan heb ik ze net op tijd verkocht. Ze bleven maar kwakkelen. Kabila spreekt nu wel van een opvolger. Maar is dit gemeend en is het niet iemand uit dezelfde clan?
De 400% is bereikt geweest

Plaats reactie