Zilver

Beleggen in valuta/forex zoals de dollar & euro, grondstoffen zoals goud, zilver & olie, etc.
Plaats reactie
somers91
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 28

Re: Zilver

Berichtdoor somers91 » 19 Dec 2013 22:59

is het al iemand opgevallen dat zilver totaal niet evenredig zakt met goud ? :)
port: 100% FDC Forum uranium corp

somers91
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor somers91 » 20 Dec 2013 12:32

zilver mooi omhoog :)

silverking
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Berichtdoor silverking » 29 Dec 2013 11:52

Ik wil mij ook wel een beetje fysiek zilver aanschaffen. Het zilver is blijkbaar aan het stijgen. Het beste moment is weg dus. Of is het nu ook weer zo slecht niet om zilver te kopen?

Doe ik dat het best bij silvermountain of heeft er iemand een beter idee?

Zechs
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 251

Berichtdoor Zechs » 29 Dec 2013 23:35

silverking schreef:Ik wil mij ook wel een beetje fysiek zilver aanschaffen. Het zilver is blijkbaar aan het stijgen. Het beste moment is weg dus. Of is het nu ook weer zo slecht niet om zilver te kopen?

Doe ik dat het best bij silvermountain of heeft er iemand een beter idee?

gold-silver.be heeft iets goedkopere tarieven dan silvermountain (hangt natuurlijk wel af van type munt). Kost wel 14 euro om te verzenden met gold-silver tot 700 euro, vanaf 701 is het 7 euro. Bij silvermountain is dit 9 euro onder de 500 euro zie ik op de site. Boven 500 euro zie ik niet onmiddellijk vermeld hoeveel verzendingskosten zijn.

Het inschatten om wanneer zilver te kopen is zeer moeilijk. Zilver is meer volatiel dan goud dus ook meer neerwaarts gericht bij een positieve spiraal. Bij mijn vorige post zei ik dat het een goed moment was om zilver te kopen omdat ze toen een bodem hadden bereikt. Nu opnieuw wel weer aan het stijgen dus moeilijk om te zeggen. Het feit is wel dat productie de komende tijd niet veel zal stijgen door de dalende rendabiliteit die ze hebben op het ontginnen van zilver. Ik durf mijn hand echter niet in het vuur te steken dat ze zullen stijgen of dalen omdat het gewoon te onvoorspelbaar is.
Eigenbelang primeert altijd

somers91
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor somers91 » 02 Jan 2014 14:33

zilver weer mooi omhoog zit veel beweging in maar gaat elke keer juist iets hoger :)

Joske
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 239

Berichtdoor Joske » 17 Jan 2014 23:26

http://www.dekritischebelegger.nl/grond ... naandelen/" onclick="window.open(this.href);return false;

de.generaal
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 493

Berichtdoor de.generaal » 23 Mei 2014 15:35

Eentje om over na te denken. Er heeft iemand gevonden dat zilver de laatste jaren telkens is gestegen vanaf juli :)

http://charts.stocktwits.net/production ... 1400824983" onclick="window.open(this.href);return false;
arreno liked last!

arreno
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1051

Berichtdoor arreno » 25 Mei 2014 08:04

uit een email van Slim Beleggen

We kijken bij Slim Beleggen niet enkel naar de goudprijs, onze aandacht gaat vandaag met name uit naar de ontwikkelingen bij zilver. De zilverprijs rolt over de meerjarige bodem, terwijl we op fundamenteel vlak wellicht voor een van de belangrijkste periodes uit de geschiedenis van het witte edelmetaal staan.

Niet enkel blijft de vraag naar zilver record na record breken. Wat dé klepper zal worden, is de afschaffing van de decennialange prijsfixing van zilver komende zomer, op 14 augustus 2014 om precies te zijn.

Het is een teken dat de gevestigde machten in het zilvercomplex, enkele grote Amerikaanse en Europese zakenbanken, hun grip op de markt verliezen. Als er al sprake was van prijsmanipulatie al die jaren, dan zal de wereld er na 14 augustus 2014 helemaal anders uitzien.

We zullen eindelijk getuige zijn van een ‘vrije zilverprijs’. Een prijs van zilver die door de markt, kopers en verkopers, wordt bepaald, niet door drie bankiers in een achterkamertje.

Waar we ons aan mogen verwachten? Daar hoef je geen waanzinnige berekeningen op los te laten. We zien vandaag al enkele ‘vrije zilverprijs’ transacties… in China!

Bepaalde regio’s in China gaan gebukt onder een vastgoedcrisis. Dit zorgde voor een afsluiting van kredieten naar private ondernemingen in de sector, waardoor de ondernemers creatief werden met het verstrekken en aflossen van leningen.

Een uitgesproken voorbeeld vonden we in Ordos, een district van Mongolië. Vastgoedondernemer He Jun gebruikt tegenwoordig geen geld, maar zilver om aan zijn verplichtingen te voldoen.

In een voorbeeld aan de website Want China Times liet He Jun zien dat hij zilver ter waarde van 80.000 USD gebruikte om een schuld van 160.000 USD af te wikkelen.

Oftewel, zilver is dubbel zo veel waard als de waarde van geld in China!

zilver bar china

Dat is de echte waarde voor zilver in China. Zilver wordt ingezet in de vastgoedsector, terwijl goud gebruikt wordt om auto’s of boten mee te kopen... je koopt immers meer auto met minder goud.

Dit voorbeeld toont meteen aan waarom er zo’n gigantische vraag is naar goud en zilver in China. In het dagelijkse leven in China verdubbelt je koopkracht als je aan de Westerse prijzen kan kopen.

Of we na het einde van de prijsfixing van zilver meteen een sprong gaan zien, dat valt nog af te wachten. Maar laat een ding duidelijk zijn aan de hand van dit voorbeeld: zilver (en goud) zijn in echte wereld veel meer waard dan de ‘papieren prijs’ die we vandaag kennen.

Wie dit beseft, die kan niet anders dan vandaag zilvermijnaandelen kopen. De zilversector ligt er zo neergeslagen bij, we hebben de huidige waarderingen niet eerder gezien op de beurs.

Wie vandaag de juiste zilveraandelen koopt, die zal niet weten wat hem of haar overkomt eens de ware prijs van zilver aan de oppervlakte komt.
groenen liked last!
AEX,DAX,DJ short. Goud en Zilver long Imtech Bam ASMI ASML
OTC; ,BLFR,CABN, HPNN,MDLH,,BLFR,LATF,GERS,MDNT,NDEV,GSPI,DSCR,BCCI
WSRA,,AVOP,NXHD,VAPE

VerKOPER
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 11

Berichtdoor VerKOPER » 02 Jun 2014 10:03

Welke zilvermijnaandelen raden Jullie aan?
grt

Silverbull
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Berichtdoor Silverbull » 28 Jul 2014 07:54

de.generaal schreef:Eentje om over na te denken. Er heeft iemand gevonden dat zilver de laatste jaren telkens is gestegen vanaf juli :)

http://charts.stocktwits.net/production ... 1400824983" onclick="window.open(this.href);return false;

Juni is de maand waarin zilverprijs historisch daalt. In juli is het herstel. Manipulatie zilverprijs door banken, de rechtszaak is afgelopen van start gegaan. Groep zilverbeleggers spant een zaak aan.

http://thebullionhouse.nl/zilver-prijs/ ... lverprijs/" onclick="window.open(this.href);return false;