Zilver

Beleggen in valuta/forex (dollar, euro) en grondstoffen (goud, zilver, olie), etc.

Michael
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 12

Zilver

Bericht door Michael »

Waarom niets op dit forum over Zilver. Ik heb wel vertrouwen in de metaal, meer zelfs dan in goud... maar het is rustig laatste tijd. Ik denk dat er nu een heel mooi instapmoment is. Ik heb gisteren dan ook een zilverspeeder gekocht... staat nu ietsje in het rood, maar voor mij is een zilver long een mooie tip aan iedereen op dit moment.

Of mis ik iets essentieels rond het verhaal van zilver?

Pennystocker
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 29

Re: Zilver

Bericht door Pennystocker »

Ik volg ook soms edelmetalen maar misschien is zilver niet zo bekend, Binck geeft op hun frontpage ook alleen goud weer. Misschien staat zilver teveel in de schaduw van goud? Ik zal eens gaan rondkijken welke mogelijkheden zilver heeft.

Michael
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 12

Bericht door Michael »

ze zijn nog wat verder aan het zakken. Mee met de goudprijs, die terug vrij hard naar beneden gaat... ik vermoed omdat beleggers overal ter wereld terug bereid zijn om meer risico te nemen en terug massaal inzetten op aandelen... met vooral financiele en hoog
technologische bedrijven... nu goed, zilver volgt teveel de goudkoers, terwijl dit niet echt gefundeerd meer is. Zilver wordt steeds meer en meer gebruikt in de industrie... goud blijft vooral de veilige haven in moeilijke tijden... maar ik denk dat binnenkort zilver zich eens gaat losmaken van goud en meer een eigen richting uitgaat...

besportie
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 526

Bericht door besportie »

Iemand een site waar je de zilverprijs gemakkelijk kan volgen? Thx.

Pennystocker
Forum veteraan
Forum veteraan

besportie schreef:Iemand een site waar je de zilverprijs gemakkelijk kan volgen? Thx.
Misschien is dit wat: http://money.cnn.com/data/commodities/

...en hier met daggrafiek en realtime koers: http://www.kitco.com/charts/livesilver.html#ny

Mookie
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Bericht door Mookie »

Volgens mij gaan we een tijdje een correctie zien in de edele metalen goud en zilver vooraleer we hoger gaan dan de highs van vorig jaar (wat we volgens mij zeker nog zullen doen)
Ikzelf hou bij wat ik heb en hou me klaar om bij te kopen aan lagere prijzen.

Just my 2 cents

MacHammerFan
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 6

Bericht door MacHammerFan »

Zilvermijnen:
http://finance.yahoo.com/q/ta?s=PAAS&t= ... =&a=r14&c=
Pan American Silver
Waar ligt de bodem?
We zitten nu aan 20, ze komen van 40, maar ze kunnen even goed naar 10 gaan als het tegenvalt.
Ik hou ze toch eens in de gaten.
In port: AG, AU, ABX, CDE, DRD, GFI, GG, GOLD, HMY, NEM, NXE, PAAS, RDSA, SBGL, SDFE, SVM

Dividentje
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 17

Bericht door Dividentje »

ik zag net dit filmpje op youtube
http://www.youtube.com/watch?v=-IiarVvZ ... 40&kw=gold

als het waar is dan is zilver zeker de moeite he ^^
In port Tigenix Thrombogenics Ablynx Transics Ageas goud zilver (fysiek) welke jullie?

Pennystocker
Forum veteraan
Forum veteraan

Bij grondstoffen blijft het toch vaak veel drijven op speculeren. Enkele jaren geleden ging ik koffie-long, ik werd toen op een ander forum uitgelachen maar kort daarvoor had een grote handelaar in Londen enorme hoeveelheden opgekocht. Hetzelfde gebeurd ook met andere grondstoffen. Zilver zal op den duur toch ook schaarser worden en dus ook duurder (naar mijn verwachting).

Dividentje
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 17

Bericht door Dividentje »

Ik bezie het gewoon als belegging op lange termijn. Bij goede economie zal het verbruikt worden in de industrie en bij slechte econmie bied het zoals goud een bescherming van je koopkracht. :D Ik heb al erg veel zaken gehoord over wat zilver kan doen maar geen idee welk er allemaal van waar is. Maar die manipulatie van zilver en goud moet tog vroeg of laat eindigen ;)
In port Tigenix Thrombogenics Ablynx Transics Ageas goud zilver (fysiek) welke jullie?

Plaats reactie