Zilver
Re: Zilver
Dit is geen manipulatie...
"PS. Betreffende zilver: hou er rekening mee dat in de VS een nieuwe Silversqueeze gepland staat voor 1 mei. "
Kan ik misschien mijn SLV call spread sluiten met niet te veel verlies
"PS. Betreffende zilver: hou er rekening mee dat in de VS een nieuwe Silversqueeze gepland staat voor 1 mei. "
Kan ik misschien mijn SLV call spread sluiten met niet te veel verlies
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

Op zich vind ik het al bijzonder dat mensen menen te kunnen claimen dat ze weten hoe banken al of niet manipuleren.
Volgens mij is dat ook de hoofdeigenschap aan manipuleren: Het moet quasi onzichtbaar zijn. Het is namelijk een beetje illegaal...
Ik neem daarom steeds elke uitspraak die gaat in de richting van 'ze manipuleren weer keihard' of 'ze manipuleren zeker niet' zo veel mogelijk met een korreltje zout. Tenzij het om bewezen zaken gaat. Bij zilver is dat in het recente verleden reeds bewezen geweest, meen ik mij ter herinneren. Velen hebben toen voorspeld: En nu gaat ge eens wat zien se... Eum, ik heb eigenlijk niets zien gebeuren...
De manipulatie om zilver weer hoger te krijgen is weer bezig...
Denk dat er de laatste jaren veel meer manipulatie gaande is geweest om de koers omlaag te houden dan wel omhoog.Ben jij er trouwens van overtuigd dat men nu nog zilver en goud kan ontginnen aan de huidige prijzen als men ook enigszins het milieu wil beschermen?Ik denk dat de koers gewoon fundamenteel hoger moet,papiergeld is niks meer waard en zal nog veel verder verwateren.

Het is altijd wat met die 'manipulatie'. De ene zegt dat het al jaren naar beneden wordt gemanipuleerd en nu kom jij zeggen dat ze 'weer' naar boven manipuleren. Wat is het nu?
Zou het niet gewoon kunnen dat zilver nu stijgt, omdat:
(1) Het sterk gerelateerd is met goud en goud stijgt o.w.v. de hoge inflatieverwachting en eerder gematigde rentevooruitzichten.
(2) Ook de industriële vraag stijgt o.w.v. het gebruik in zonnepanelen.
(3) Het alternatief als 'safe haven', zijnde de 'cryptomunten' deze week een mentale opdoffer kreeg o.w.v. de bitcoin en wat Musk deed.
(4) Zowat alle grondstoffen all-time high noteren en zilver daarop achtergebleven is?
Zouden dat geen betere verklaringen zijn dan dat iemand op het 'manipulatieknopje' zit te drukken?
Ik heb altijd de omgekeerde indruk: telkens de prijs dreigt te zakken treedt het zilver-plunge-protection team in werking (behalve in maart vorig jaar door de margin calls). Mocht de vraag van 300M ounces door beleggers er niet geweest zijn was de prijs tot onder 10 gezakt.
'Dreigt te zakken'?? Hoe kom je daar nou bij... En de prijs onder de 10?? Haha, mensen geloven soms zo sterk in hun eigen fantasie...wim69 schreef: ↑18 mei 2021 08:59Ik heb altijd de omgekeerde indruk: telkens de prijs dreigt te zakken treedt het zilver-plunge-protection team in werking (behalve in maart vorig jaar door de margin calls). Mocht de vraag van 300M ounces door beleggers er niet geweest zijn was de prijs tot onder 10 gezakt.
Mijn 4 staalharde argumenten niet gelezen?

Jongen,elke keer als de prijs wat zakt koop ik erbij.En ik ben duidelijk niet de enige.En neen ik ben geen lid van zilver-plunge- protection team maar zilver is wel een van de grondstoffen die is achtergebleven bij al de rest.Als het de komende dagen de $30 mocht breken:koop er dan snel een pakket bij ipv te hopen op veel lagere koersen want ze gaan niet komen.Het probleem is veel meer de ontwaarding van het papieren geld,niet de manipulatie naar boven van zilver want dat is voornamelijk in uw (dag)dromen.wim69 schreef: ↑18 mei 2021 08:59Ik heb altijd de omgekeerde indruk: telkens de prijs dreigt te zakken treedt het zilver-plunge-protection team in werking (behalve in maart vorig jaar door de margin calls). Mocht de vraag van 300M ounces door beleggers er niet geweest zijn was de prijs tot onder 10 gezakt.
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 179
Hopelijk breken we nu echt door de 30. Het zal nu de derde poging worden. Als we daardoor breken wordt het een fantastisch feestje. Het ziet er alleszins goed uit.
De 400% is bereikt geweest
Ik heb eerlijk gezegd geen enkel idee of het dan werkelijk een fantastisch feestje wordt. Ik heb werkelijk al alles gezien bij zilver. Door de 30 stompen en dan keihard terugvallen, hoort voor mij allemaal bij de mogelijkheden...koenvhaver schreef: ↑18 mei 2021 11:53Hopelijk breken we nu echt door de 30. Het zal nu de derde poging worden. Als we daardoor breken wordt het een fantastisch feestje. Het ziet er alleszins goed uit.
Anyway, ik zit nog altijd tot over m'n oren in het zilver (al 5 jaar) en dat blijf ik nog even aangezien de fundamentals er goed uit zien. Morgen opnieuw een belangrijk ijkpunt wanneer er europese inflatiecijfers voorbij gaan komen.