USD / Euro

Beleggen in valuta/forex zoals de dollar & euro, grondstoffen zoals goud, zilver & olie, etc.
Plaats reactie
jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2757

Re: USD / Euro

Berichtdoor jens_dev » 29 Aug 2017 11:27

Noord-Korea lost weer een rakket en iedereen vlucht in de euro? Is dat plots een veilige haven geworden ofzo?
Never waste a good crisis

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 350

Berichtdoor kierkegaard » 29 Aug 2017 11:40

jens_dev schreef:Noord-Korea lost weer een rakket en iedereen vlucht in de euro? Is dat plots een veilige haven geworden ofzo?

De wereld draait compleet door :shock:

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 350

Berichtdoor kierkegaard » 29 Aug 2017 11:40

Next stop: Griekse staatsobligaties als safe haven.

neku
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 80

Berichtdoor neku » 29 Aug 2017 11:42

Traditioneel wordt de Japanse Yen als veilig beschouwd, maar daar vliegen net de raketten voorbij....
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

besportie
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 200

Berichtdoor besportie » 29 Aug 2017 11:42

jens_dev schreef:Noord-Korea lost weer een rakket en iedereen vlucht in de euro? Is dat plots een veilige haven geworden ofzo?

Ik vermoed dat de Dollar nog zwakker wordt door het verhoogd risico op een escalatie met Noord-Korea. Ook al maakt Europa ook deel uit van de Navo, Amerika is toch iets meer betrokken partij in dit conflict. Een andere reden kan ik ook niet bedenken.

Hunter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 888

Berichtdoor Hunter » 29 Aug 2017 13:06

Euro naar hoogste niveau sinds begin 2015
Gepubliceerd op 29 aug 2017 om 09:24

AMSTERDAM (AFN) - De euro is dinsdagochtend, een paar uur nadat Noord-Korea een raket afvuurde richting Japan, voor het eerst in lange tijd weer meer waard dan 1,20 dollar. Dat niveau werd voor het laatste bereikt in januari 2015.

Naast de spanningen in Azië, die ook zorgden voor een run op veilig geachte investeringen, kijken beleggers ook vooruit naar de bijeenkomst van de Europese Centrale Bank (ECB) volgende week. Mogelijk kondigt de ECB wijzigingen aan in zijn monetaire beleid.

De euro steeg dinsdag tot een voorlopig hoogtepunt van 1,2033 dollar. Het was de derde dag op rij dat de eenheidsmunt aan waarde won.

sjos
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 325

Berichtdoor sjos » 31 Aug 2017 10:42

neku schreef:Traditioneel wordt de Japanse Yen als veilig beschouwd, maar daar vliegen net de raketten voorbij....

Moeten die Noord-Koreanen dan geen tol betalen ?
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

sjos
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 325

Berichtdoor sjos » 07 Sep 2017 10:16

"Met het verrassend ontslag van Stanley Fischer is voor president Trump de weg vrij om de Amerikaanse centrale bank helemaal naar zijn hand te zetten.
Het is een aankondiging die de wenkbrauwen doet fronsen. Stanley Fischer, vicevoorzitter van de Federal Reserve, neemt 'om persoonlijke redenen' ontslag. Met Fischer verliest de Amerikaanse centrale bank een van zijn meest gerespecteerde economen.
'Fischer was de stem van de ervaring, zijn internationaal gezag was onbetwist', merkt JPMorgan-hoofdeconoom Michael Feroli op. 'Zijn ontslag voegt nog wat meer onzekerheid toe over het monetair beleid en wie dat beleid zal uitvoeren'.
Intern woedt onder Amerikaanse centrale bankiers een pittige discussie. Een deel wil na jaren crisisbeleid de rente snel normaliseren en de tot 4.413 miljard dollar opgezwollen balans laten krimpen. Een ander deel, in de eerste plaats bestuurder Lael Brainard, wijst op de hardnekkig lage inflatie als argument om vooral niet te snel de rente op te trekken.
De 73-jarige Fischer werd in 2014 door toenmalig president Barack Obama benoemd. Zijn mandaat als bestuurder liep in principe nog door tot begin 2020, zijn rol als vicevoorzitter tot midden volgend jaar.
Door het ontslag zijn nu liefst vier van de zeven bestuurszitjes bij de Amerikaanse centrale bank leeg. Dat komt omdat Obama zijn kandidaten niet door de Senaat, die door Republikeinen gedomineerd wordt, geloodst kreeg.
De vacatures betekenen meteen dat huidige Amerikaans president Donald Trump de Fed, die in principe wel de Senaat aan zijn zijde heeft, naar zijn hand kan zetten. In principe, want tot nog toe toonde Trump geen grote haast om de vacatures in te vullen.
De president heeft wel al Randal Quarles voorgedragen. Die vroegere topambtenaar bij Financiën staat te boek als een voorstander van een soepeler regelgeving voor Wall Street. Fischer, daarentegen, maakt er geen geheim van tegen zo'n versoepeling te zijn.
Verbijsterend', noemde hij in een recent interview met Financial Times de poging om het post-crisisbeleid in de banksector weer te ontrafelen. 'Na 1930 duurde het tachtig jaar vooraleer we meer met een bankencrisis te maken kregen die van eenzelfde orde van grootte had kunnen zijn. En nu wil iedereen na tien jaar alweer teruggaan naar het status quo van voor de crisis? Ik vind dat erg gevaarlijk en erg kortzichtig'.
Fischer liet in dat interview ook tussen de regels verstaan te vrezen voor meer politieke druk op de Fed om als toezichthouder van grootbanken de teugels te vieren, zonder Trump bij naam te noemen. 'We hebben veel autonomie, maar Washington is anders dan het Verenigd Koninkrijk. Het Congres is erg met deze zaken bezig en de druk is nu om soepeler te zijn. Wat kleine banken betreft, kan ik dat begrijpen. Maar de druk om ook bij grootbanken wat coulanter te zijn, vind ik erg, erg gevaarlijk'. "
Bron: De Tijd online

De Euro/Dollar koers gaat hiermee zeker niet meer naar de 1,05

Afwachten wat vandaag de ECB zegt.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Kevander
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 54

Berichtdoor Kevander » 08 Sep 2017 20:07

Trump wil de dollar zo laag mogelijk. Hoe groter het verschil met de euro hoe beter voor zijn economie en zijn beleid.
Ik wilde euro's omwisselen naar dollars, maar ik denk dat ik beter nog eventjes wacht. Mario Draghi doet voorlopig niets.
in port: Ageas (€35), KBC (€55,24), KBCA (€31,64), GSK ($51,20), Ahold Delhaize (€18,50), AB Inbev, Shell (€30,09), BMW (€70), Bekaert (€40), Wereldhave Belgium (€91), BAM (€3,90), PostNL (€3,22)

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 1833

Berichtdoor Beheerder » 09 Sep 2017 14:41

Momenteel is die veilige haven van de dollar wat minder veilig en niet alleen door spanningen met Noord-Korea. Het schuldenplafond komt in de VS weer in zicht en Trump heeft enigszins 'geluk' dat orkaan Harvey voor een ravage zorgde. Noodhulp was noodzakelijk waardoor de deadline van het schuldenplafond is uitgesteld naar 15 december.

Zie ook: Meer rust voor beleggers nu deadline schuldenplafond VS is uitgesteld.
Voor vragen of informatie kunt u rechts bovenaan de pagina op contact klikken