USD / Euro

Beleggen in valuta/forex zoals de dollar & euro, grondstoffen zoals goud, zilver & olie, etc.
Plaats reactie
ex-stoploss
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 626

Re: USD / Euro

Berichtdoor ex-stoploss » 23 Jan 2017 16:50

Hunter schreef:
concludeerde een analist van UBS. ,,Het ziet ernaar uit dat Trump zijn toon niet matigt.''

Ik denk ook niet dat Trump zijn toon gaat matigen. Hij heeft de mentaliteit van een bokser en een stap achteruit dat kent die niet.

Hunter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 888

Berichtdoor Hunter » 24 Jan 2017 10:11

Een slimme bokser is ook tactisch en dat zie ik nog niet terug want alles voor de Amerikanen op de eerste plek is volgens mij niet goed. Misschien wel goed voor de dollar maar voor de Amerikaanse bedrijven niet denk ik, andere landen gaan zich er tegen wapenen en misschien importheffingen opleggen als dat wederzijds ook zo gaat.

elsten
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 18

Berichtdoor elsten » 24 Jan 2017 10:23

Hunter schreef:Een slimme bokser is ook tactisch en dat zie ik nog niet terug want alles voor de Amerikanen op de eerste plek is volgens mij niet goed. Misschien wel goed voor de dollar maar voor de Amerikaanse bedrijven niet denk ik, andere landen gaan zich er tegen wapenen en misschien importheffingen opleggen als dat wederzijds ook zo gaat.

En Europa gaat importheffingen opleggen op Amerikaanse......? Ja op welke goederen eigenlijk ?

Trump is geen blaaskaak maar een bullebak, waarmee rekening moet gehouden worden. En ik veronderstel ook eengambler. Misschien denkt iedereen " we zullen wel zien hoe dat uitdraait".

Zechs
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 251

Berichtdoor Zechs » 24 Jan 2017 11:00

Hunter schreef:
Trump zet dollar onder druk
Gepubliceerd op 23 jan 2017 om 09:45

AMSTERDAM (AFN) - De waarde van de dollar ging maandagochtend verder onderuit. Op de markt galmt de ongekend harde inauguratiespeech van president Donald Trump van afgelopen vrijdag nog na. Zijn 'America first'- boodschap roept vragen op over de rol die de VS de komende jaren internationaal willen spelen en voedt onzekerheid over de manier waarop zijn verkiezingsbeloftes de afgelopen tijd zijn geïnterpreteerd.
De dollar zakte maandag onder meer weg ten opzichte van de euro, die aansterkte tot 1,0740 dollar. Daarmee bereikte de Europese munt de hoogste waarde sinds begin december. De onzekerheid over Trump zorgde ook voor een grotere vraag naar goud.

,,De heftigheid van de speech van Trump zorgt ervoor dat ook andere delen van zijn campagneretoriek weer onder de loep worden genomen'', concludeerde een analist van UBS. ,,Het ziet ernaar uit dat Trump zijn toon niet matigt.''

Ik vraag me af waarom de USD daalt. Als men inderdaad een positievere handelsbalans wil betekent dit dat er minder dollars worden omgezet in vreemde munt om aankopen te doen (yuan, euro, yen,...). Dit zou een positief effect moeten hebben op de dollar.
Eigenbelang primeert altijd

Hunter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 888

Berichtdoor Hunter » 24 Jan 2017 11:27

elsten schreef:
Hunter schreef:Een slimme bokser is ook tactisch en dat zie ik nog niet terug want alles voor de Amerikanen op de eerste plek is volgens mij niet goed. Misschien wel goed voor de dollar maar voor de Amerikaanse bedrijven niet denk ik, andere landen gaan zich er tegen wapenen en misschien importheffingen opleggen als dat wederzijds ook zo gaat.

En Europa gaat importheffingen opleggen op Amerikaanse......? Ja op welke goederen eigenlijk ?

Trump is geen blaaskaak maar een bullebak, waarmee rekening moet gehouden worden. En ik veronderstel ook eengambler. Misschien denkt iedereen " we zullen wel zien hoe dat uitdraait".

Er zijn denk ik veel goederen waarop heffingen kunnen worden opgelegd, denk aan auto's zoals Tesla en Ford of elektronica zoals Apple of GoPro. Dan nog diensten zoals Alphabet en Facebook die nu vaak constructies vanuit Ierland opzetten om belastingen te ontwijken. Uiteindelijk denk ik dat een globalisering goed kan zijn maar dat gaat niet zonder Amerika.

elsten
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor elsten » 13 Feb 2017 14:56

Hunter schreef:
elsten schreef:

Er zijn denk ik veel goederen waarop heffingen kunnen worden opgelegd, denk aan auto's zoals Tesla en Ford of elektronica zoals Apple of GoPro. Dan nog diensten zoals Alphabet en Facebook die nu vaak constructies vanuit Ierland opzetten om belastingen te ontwijken. Uiteindelijk denk ik dat een globalisering goed kan zijn maar dat gaat niet zonder Amerika.

Het is vooral de onderliggende concurrentie tussen Europese landen om de zetel van die bedrijven binnen te halen met super voordelige belasting dat speelt. Vergeetook Zwitserland niet.

elsten
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor elsten » 15 Feb 2017 12:19

.High-yield bonds have become the world's hottest commodity as investors try to ride the global rally in stock markets. In Asia, however, that could mean dangerous times ahead.....The biggest driver -- and biggest risk -- is China. More than a third of the $97 billion of corporate junk debt outstanding in Asia, excluding Japan and Australia, comes from the world's second-largest economy. If Hong Kong is added, that figure increases to almost half.So high-yield bond money managers are buried in high-risk China debt up to their necks. It's akin to taking a directional bet -- gambling everything on a market moving either up or down.That shouldn't be a problem until later this year, when the 19th National Congress of the Communist Party of China will be held in Beijing. Prior to that, the nation's economic and financial markets should be reasonably well behaved. Any substantial change in regulations or other significant outcome could spell pain for international investors.For now, it seems like the global rally in stocks is making people complacent. Such a big binary event should prompt investors to hedge. If they don't, it's a recipe for trouble...
https://www.bloomberg.com/gadfly/articl ... iac-arrest

elsten
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor elsten » 15 Feb 2017 15:26

elsten schreef:
Hunter schreef:
elsten schreef:

Het is vooral de onderliggende concurrentie tussen Europese landen om de zetel van die bedrijven binnen te halen met super voordelige belasting dat speelt. Vergeetook Zwitserland niet.

En over dat Zwitserland:

A referendum lost. Voters crying foul at cuts to public services. The threat of financial chaos and businesses sent packing.This isn't Brexit Britain. It's Switzerland.The country this weekend voted down a government plan to keep offering tasty tax breaks to multinational companies -- while still abiding by tougher new international rules.Much like the U.K.'s vote to quit the European Union or Italy's referendum on political reform, this is yet another example of a complex legislative proposal put to an increasingly polarized electorate. Opponents of the plan said it would deprive Swiss coffers of 2.7 billion francs ($2.7 billion) of tax revenue and squeeze public services. The government promised to refund some of those losses and warned that a no vote would send multinationals away.The opponents won. Even the Swiss are fed up with cushy tax deals, it seems. The worry now is that this deals a blow to the image of Switzerland as a low-tax base for rich companies.
Firms may now put spending on hold, UBS Wealth Management's Swiss Chief Investment Officer Daniel Kalt told Bloomberg Television on Monday. Drugmaker Roche Holding AG and Caterpillar Inc. are among firms now urging Swiss politicians to come up with a new proposal.The worry is especially potent at a time when other countries are lining up to attract those firms in a post-Brexit world.The U.K. seems set on slashing taxes to offset the pain of cutting ties with the EU, its biggest trading partner. Switzerland no longer appears quite so unique: Sweden -- a country with a similar population size and some of the strongest banks in Europe -- has a tax structure that's almost as competitive as Switzerland, according to one 2016 ranking.But CEOs shouldn't pack their bags just yet. The government has another two years to cobble together a plan that's a better sell to voters than the last one. And it's also not clear that there really is a tax competitiveness issue just yet: With or without the corporate tax overhaul, Switzerland's lower social security contributions and absence of payroll taxes relative to the OECD average should keep it competitive, according to CA Indosuez Wealth Management Chief Economist Marie Owens Thomsen.
Still Competitive
Corporate tax rates aren't the only area where Switzerland has an advantage over the rest...

Switzerland's economy also seems to be doing well despite other threats like the erosion of bank secrecy and the rise of the Swiss franc. A world of geopolitical risk is prompting capital to flow back into the country rather than the reverse. Capital outflows throughout 2016 have been very modest and could shift into inflows, according to HSBC strategists. And for all the angst over the exchange rate, Swiss companies have done remarkably well in convincing foreigners to buy their products, boosting their exports to the U.S. in the last 15 years.
More than Cuckoo Clocks
U.S. imports from Switzerland have soared since 2000, despite a rising Swiss franc...

Switzerland really is a safe haven, in other words. Could the U.K. or Sweden make the same claim? CEOs know what bilateral relations between Switzerland and the EU look like. Britain has no such luck. CEOs know that Switzerland has a long history of consensus-building and political stability -- Sweden, as recently as the 1980s, had a tendency to impose harmful levies such as a tax on financial transactions.Sure, the Swiss model is exposed to threats. But the current tax spat is unlikely to be its death knell. CEOs know that safe-haven status is hard to achieve. Britain, or any other wannabe tax haven, shouldn't expect to have an easy fight on its hands.

https://www.bloomberg.com/gadfly/articl ... it-britain

Zechs
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 251

Berichtdoor Zechs » 30 Mar 2017 19:12

De VS onderzoekt of ze andere landen met te goedkope munten kan straffen met sancties/boetes/aanpassingen aan handel/... . Ik ben vrij sceptisch voor het beleid van Trump niet zozeer idiote uitspraken van hem of zijn uitlatingen. Wel het feit dat hij de lijnen tussen staatszaken en wetgevende en uitvoerende macht probeert te vervagen. Ook het feit dat hij zich moeit met onafhankelijke organisaties vind ik niet kunnen. Hij moet Yellen ook niet de les spellen voor haar beleid. Ze zou eerder hem op de vingers moeten tikken om te verhinderen dat de VS opnieuw in een recessie of schuldencrisis terechtkomt door militaire kruistochten en utopische plannen.

Bron: http://www.zerohedge.com/news/2017-03-3 ... nipulators
Eigenbelang primeert altijd

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 1833

Berichtdoor Beheerder » 12 Apr 2017 22:55

De dollar verzwakt ten opzichte van de euro nadat president Trump liet weten dat de dollar te duur is. De stijging van de euro dus vwrzwakking van de dollar is te zien in onderstaande grafiek:

Screenshot_20170412-225410.png
U kunt de afbeeldingen in deze bijlage niet bekijken, registreer hier en bekijk de bijlage.
Voor vragen of informatie kunt u rechts bovenaan de pagina op contact klikken