Noorse Kroon
Re: Noorse Kroon
Ik twijfel er niet aan dat ze dat aantal ton zullen halen (zeker met de verdere uitrol van land based cages). De vraag is of de prijzen voor zalm hoog/stabiel kunnen blijven?joni schreef: ↑08 mei 2020 18:31Ondanks de Covid-19 en biologische problemen, blijft Grieg Seafood, achter haar doelstelling staan om 100.000 ton vis te oogsten in 2020.
Tegen 2025 willen ze ten minste 150.000 ton Atlantische zalm oogsten.
https://www.seafoodsource.com/news/busi ... t-earnings
De NOK heeft het absolute dieptepunt van 20/03/20 zowat 2/3 weggewerkt…
Hoewel Nel ASA er weinig vertraging mee opliep...+ 37% YTD
De Chinezen zeker in het oog houden...
COVID19 heeft op KT/MLT mogelijk een positieve impact vanwege uitstellen van investeringen.
De chinezen hadden in Q4 2019 een groot order (500M NOK) geplaatst bij AKVA voor land based cages, maar dat hebben ze ondertussen geannuleerd (financieringsproblemen vanwege COVID19). Ook een order in Chili werd geannuleerd.
Desondanks blijft het orderboek bij AKVA wel stevig.
https://ir.akvagroup.com/investor%20rel ... tation.pdf
ps ooit AKVA nader bekeken omdat ik potentieel zag in groei van hun software & services component, maar daar lijkt geen schot in te komen, dus ben er van weg gebleven.
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com
En wat heb je ondertussen gedaan?kierkegaard schreef: ↑21 mar 2020 09:48Maar ik moet die NOK's wel kwijt kunnen. Iemand nog een idee?
Norsk Hydro is aan haar remonte bezig.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.
Frontline ltd, alternatief Euronav?
Wat met de andere scandinavische munten?kierkegaard schreef: ↑21 mar 2020 09:48Ja wat een klets al voor de NOK. Bijna 20% onderuit. Ik denk eraan verder naar NOK te diversifiëren. We krijgen in de eurozone sowieso weer een schuldencrisis met corona en de EC die de begrotingsregels tijdelijk heeft opgeschort. De ECB geldmachine draait op volle toeren. De NOK lijkt me een sterkere toekomst te hebben dan de EUR.
- kierkegaard
- Forum elite
- waarderingen: 775
Niks uiteindelijk. Heb die NOK nog altijd gewoon cash.sjos schreef: ↑09 mei 2020 10:10En wat heb je ondertussen gedaan?kierkegaard schreef: ↑21 mar 2020 09:48Maar ik moet die NOK's wel kwijt kunnen. Iemand nog een idee?
Ik heb wat gezocht, maar niet meteen iets gevonden dat ik interessant gewaardeerd vond. In NRS en TEL zit ik al een tijdje, die posities heb ik niet afgebouwd noch verder opgebouwd.
Ik ben nu wel aan het kijken naar Norwegian. Zeer risicovol uiteraard en niet zeker dat ze dit overleven, want ze zaten al in slechte papieren voor COVID. Een aantal subsidiaries gingen failliet. Veel weet ik er nog niet van, want ben nog maar net beginnen lezen maar er wordt gesproken van omzetting van schuld in aandelen wat de koers compleet onderuit deed gaan. Volgens forbes (https://www.forbes.com/sites/willhorton ... ankruptcy/) heeft norwegian wel een competititef voordeel als ze dit overleven, want ze zijn minder gehedged in fuel aan hogere prijzen. Maar dan moeten ze natuurlijk wel rechtblijven. Dan kan het ook helpen dat de Noorse overheid diepe zakken heeft.
Mocht iemand Norwegian volgen, hoor ik hun visie graag. Ik heb nog geen positie en heb het op dit moment zelf nog niet in mijn volglijst opgenomen, het is op dit moment louter prospectie.
- kierkegaard
- Forum elite
Kapitaaloperatie is al (voorlopig) goedgekeurd zie ik:
https://www.bloomberg.com/news/articles ... debt-talks
https://www.bloomberg.com/news/articles ... debt-talks
Scandinaviërs met potentieel, sommige gaan wel even rusten na hun rally van de afgelopen weken en van anderen verwacht ik een wake-up...
Oli4 liked last! Wie slim is, weet dat hij heel weinig of niets weet, wie weinig weet denkt dat hij alles weet en zelfs slim is.
viewtopic.php?t=4179kierkegaard schreef: ↑09 mei 2020 12:42Niks uiteindelijk. Heb die NOK nog altijd gewoon cash.sjos schreef: ↑09 mei 2020 10:10En wat heb je ondertussen gedaan?kierkegaard schreef: ↑21 mar 2020 09:48Maar ik moet die NOK's wel kwijt kunnen. Iemand nog een idee?
Ik heb wat gezocht, maar niet meteen iets gevonden dat ik interessant gewaardeerd vond.
Crayon kon je spotgoedkoop oppikken een maand geleden
- kierkegaard
- Forum elite
Maar niet te kopen via binck blijkbaar.
Mooie lijst hierboven joni maar jammer genoeg niet zo'n interessante waarderingen.
Mooie lijst hierboven joni maar jammer genoeg niet zo'n interessante waarderingen.
Er zijn toch een aantal aandelen die minder risico hebben. Ikzelf heb op 13 maart fors (voor mij toch) in Lufthansa bijgekocht en ben daar nu niet gelukkig mee.kierkegaard schreef: ↑09 mei 2020 12:42Niks uiteindelijk. Heb die NOK nog altijd gewoon cash.sjos schreef: ↑09 mei 2020 10:10En wat heb je ondertussen gedaan?kierkegaard schreef: ↑21 mar 2020 09:48Maar ik moet die NOK's wel kwijt kunnen. Iemand nog een idee?
Ik heb wat gezocht, maar niet meteen iets gevonden dat ik interessant gewaardeerd vond. In NRS en TEL zit ik al een tijdje, die posities heb ik niet afgebouwd noch verder opgebouwd.
Ik ben nu wel aan het kijken naar Norwegian. Zeer risicovol uiteraard en niet zeker dat ze dit overleven, want ze zaten al in slechte papieren voor COVID. Een aantal subsidiaries gingen failliet. Veel weet ik er nog niet van, want ben nog maar net beginnen lezen maar er wordt gesproken van omzetting van schuld in aandelen wat de koers compleet onderuit deed gaan. Volgens forbes (https://www.forbes.com/sites/willhorton ... ankruptcy/) heeft norwegian wel een competititef voordeel als ze dit overleven, want ze zijn minder gehedged in fuel aan hogere prijzen. Maar dan moeten ze natuurlijk wel rechtblijven. Dan kan het ook helpen dat de Noorse overheid diepe zakken heeft.
Mocht iemand Norwegian volgen, hoor ik hun visie graag. Ik heb nog geen positie en heb het op dit moment zelf nog niet in mijn volglijst opgenomen, het is op dit moment louter prospectie.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.