Noorse Kroon

Beleggen in valuta/forex (dollar, euro) en grondstoffen (goud, zilver, olie), etc.

joni
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 183

Re: Noorse Kroon

Bericht door joni »

Scandinaviërs met potentieel, sommige gaan wel even rusten na hun rally van de afgelopen weken en van anderen verwacht ik een wake-up...
Oli4 liked last!
Wie slim is, weet dat hij heel weinig of niets weet, wie weinig weet denkt dat hij alles weet en zelfs slim is.

Umi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1539

Bericht door Umi »

kierkegaard schreef: ↑
09 mei 2020 12:42
sjos schreef: ↑
09 mei 2020 10:10
21 mar 2020 09:48
Maar ik moet die NOK's wel kwijt kunnen. Iemand nog een idee?
En wat heb je ondertussen gedaan?
Norsk Hydro is aan haar remonte bezig.
Niks uiteindelijk. Heb die NOK nog altijd gewoon cash.

Ik heb wat gezocht, maar niet meteen iets gevonden dat ik interessant gewaardeerd vond.
viewtopic.php?t=4179

Crayon kon je spotgoedkoop oppikken een maand geleden :silent:
kierkegaard liked last!

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1083

Bericht door kierkegaard »

Maar niet te kopen via binck blijkbaar.

Mooie lijst hierboven joni maar jammer genoeg niet zo'n interessante waarderingen.

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1121

Bericht door sjos »

Ik heb wat gezocht, maar niet meteen iets gevonden dat ik interessant gewaardeerd vond. In NRS en TEL zit ik al een tijdje, die posities heb ik niet afgebouwd noch verder opgebouwd.

Ik ben nu wel aan het kijken naar Norwegian. Zeer risicovol uiteraard en niet zeker dat ze dit overleven, want ze zaten al in slechte papieren voor COVID. Een aantal subsidiaries gingen failliet. Veel weet ik er nog niet van, want ben nog maar net beginnen lezen maar er wordt gesproken van omzetting van schuld in aandelen wat de koers compleet onderuit deed gaan. Volgens forbes (https://www.forbes.com/sites/willhorton ... ankruptcy/) heeft norwegian wel een competititef voordeel als ze dit overleven, want ze zijn minder gehedged in fuel aan hogere prijzen. Maar dan moeten ze natuurlijk wel rechtblijven. Dan kan het ook helpen dat de Noorse overheid diepe zakken heeft.

Mocht iemand Norwegian volgen, hoor ik hun visie graag. Ik heb nog geen positie en heb het op dit moment zelf nog niet in mijn volglijst opgenomen, het is op dit moment louter prospectie.
Er zijn toch een aantal aandelen die minder risico hebben. Ikzelf heb op 13 maart fors (voor mij toch) in Lufthansa bijgekocht en ben daar nu niet gelukkig mee.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

kierkegaard
Forum elite
Forum elite

Dat is zeker. Ik ben ook zeer terughoudend. Maar ik vind het wel de moeite waard om het wat dichter te bekijken.

De cijfers over passagiersvervoer in april: -99%
https://www.forbes.com/sites/davidnikel ... -down-987/

kierkegaard
Forum elite
Forum elite

Ik heb wat gezocht, maar niet meteen iets gevonden dat ik interessant gewaardeerd vond. In NRS en TEL zit ik al een tijdje, die posities heb ik niet afgebouwd noch verder opgebouwd.

Ik ben nu wel aan het kijken naar Norwegian. Zeer risicovol uiteraard en niet zeker dat ze dit overleven, want ze zaten al in slechte papieren voor COVID. Een aantal subsidiaries gingen failliet. Veel weet ik er nog niet van, want ben nog maar net beginnen lezen maar er wordt gesproken van omzetting van schuld in aandelen wat de koers compleet onderuit deed gaan. Volgens forbes (https://www.forbes.com/sites/willhorton ... ankruptcy/) heeft norwegian wel een competititef voordeel als ze dit overleven, want ze zijn minder gehedged in fuel aan hogere prijzen. Maar dan moeten ze natuurlijk wel rechtblijven. Dan kan het ook helpen dat de Noorse overheid diepe zakken heeft.

Mocht iemand Norwegian volgen, hoor ik hun visie graag. Ik heb nog geen positie en heb het op dit moment zelf nog niet in mijn volglijst opgenomen, het is op dit moment louter prospectie.
Norwegian staat alweer flink hoger dan op moment van mijn post. Reddingsplan grotendeels uitgevoerd. Schuldomzetting van ongeveer een miljard NOK en extra aandelenuitgifte met de broek naar beneden van 400 miljoen aandelen aan 1 NOK (koers is nu +5 NOK), die 7 keer is overschreven. Kunnen nu ook aanspraak maken op 3 miljard NOK overheidssteun.

Massieve verwatering van 163 miljoen aandelen naar 3,5 miljard. Dus maal twintig ongeveer.

De markt vindt het blijkbaar prima.
sjos liked last!

kierkegaard
Forum elite
Forum elite

Toekenning van nieuwe aandelen 20/05 als ik me niet vergis, maar zie niet meteen hoe lang de lock-up is.

7. The new shares issued will be registered with a separate ISIN number and be subject to a lock-up to be agreed.

kierkegaard
Forum elite
Forum elite

Over de lock-up van norwegian, prospectus nagelezen:

Subject to certain exemptions, the Conversion Shares will be subject to a lock-up divided into three tranches whereby 1/3 of the Conversion Shares will be released from the lock-up on each of 9 August 2020, 9 October 2020 and 9 December 2020 and expected to be included on separate ISINs during the lock-up period.

Rare bewegingen vandaag. Opent hoger en valt dan meer dan 50% tot 2,5 NOK. Ben er in de val toch ingegaan. Herstelt dan weer voor de helft. Wat gebeurt er?

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1121

Bericht door sjos »

18 mei 2020 22:43
Over de lock-up van norwegian, prospectus nagelezen:

Subject to certain exemptions, the Conversion Shares will be subject to a lock-up divided into three tranches whereby 1/3 of the Conversion Shares will be released from the lock-up on each of 9 August 2020, 9 October 2020 and 9 December 2020 and expected to be included on separate ISINs during the lock-up period.

Rare bewegingen vandaag. Opent hoger en valt dan meer dan 50% tot 2,5 NOK. Ben er in de val toch ingegaan. Herstelt dan weer voor de helft. Wat gebeurt er?
Als de nieuwe aandelen bij de KV aan 1 NOK gingen mag je niet verwachten dat de koers bij 5 NOK zal blijven.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

kierkegaard
Forum elite
Forum elite

Die 400 miljoen aandelen aan 1 NOK zijn maar een klein deel van een veel grotere kapitaaloperatie én het vastklikken van omvangrijke staatssubsidies.

Je zou dan verwachten dat de koers richting die prijs zou evolueren bij het bekendmaken van de details van de operatie, maar neen. De eerste handesldag hoger, dan gisteren -50% om dat verlies quasi meteen intra-day goed te maken en vandaag een gelijkaardige situatie. Lijkt vooral een speelbal van handelaars geworden.

Plaats reactie