Noorse Kroon

Beleggen in valuta/forex (dollar, euro) en grondstoffen (goud, zilver, olie), etc.

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1082

Re: Noorse Kroon

Bericht door kierkegaard »

kierkegaard schreef:
22 okt 2020 23:07
Ik had al NRS en heb bakka met een mooie winst verkocht, maar vandaag toch ook wat grieg seafood ingeslaan aan 70. Misschien wat veel zalmen, maar ik moest na de verkoop van borregaard mijn NOK weer aan het werk zetten.
Grieg nog altijd veel marge maar toch ook alweer 32% hoger dan oktober vorig jaar, rekening houdende met valutawinsten.

Toch wel behoorlijk rendement te halen voor wie de koerszwakte van de NOK wist te combineren met ondergewaardeerde NOK-aandelen.
Oli4 liked last!

kierkegaard
Forum elite
Forum elite

kierkegaard schreef:
22 okt 2020 23:07
Ik had al NRS en heb bakka met een mooie winst verkocht, maar vandaag toch ook wat grieg seafood ingeslaan aan 70. Misschien wat veel zalmen, maar ik moest na de verkoop van borregaard mijn NOK weer aan het werk zetten.
Goeie dag voor de zalmen. Grieg positie ondertussen 44% in de plus, dus flink hoger rendement dan de indexen momenteel.

kierkegaard
Forum elite
Forum elite

Nu er een reële kans is dat het bod op NRS aan 209 NOK succes zal hebben, moet ik weer op zoek naar een nieuwe NOK-opportuniteit. Borregaard jammer genoeg vééél te vroeg verkocht. Heb nog wat grieg en telenor.

Nu aan het kijken naar NEL. Iemand die dit al in portefeuille heeft of volgt?

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1120

Bericht door sjos »

...Wie investeert in Scandinavië loopt een muntrisico. Alleen Finland gebruikt de euro. De Noorse kroon kan wispelturig uit de hoek komen. Bij de start van de coronacrisis kreeg de munt een uppercut van 20 procent. Dit jaar steeg de kroon 8 procent, in het zog van de piekende olieprijs. Olie en gas zijn goed voor de helft van de Noorse export. ‘Over de munten maak ik me weinig zorgen’, zegt Brenier. ‘De Zweedse kroon had last toen de Riksbank experimenteerde met een negatieve rente, maar dat is voorbij. De munt is gestabiliseerd.’ De Deense kroon is verbonden met de euro. De IJslandse kroon is de voorbije jaren relatief stabiel, al bengelt die nog de helft onder zijn record uit 2000....

extract uit: https://www.tijd.be/markten-live/analys ... e-schijnen
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

kierkegaard
Forum elite
Forum elite

Edit, dubbel
Laatst gewijzigd door kierkegaard op 19 apr 2022 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.

kierkegaard
Forum elite
Forum elite

kierkegaard schreef:
16 nov 2020 18:53
Benieuwd voor Q3 van Grieg morgen. Sta nu een 20% in de plus op aankoop enkele weken geleden. Zijn flink onderuit gegaan op trading update van 21/10 dus ik denk dat de (slechte) verrassingen al in de koers zitten en dat er meer upside is. Komen van 140 NOK pre covid.
Nog niet zo lang geleden gekocht aan 70 en zijn alweer zo goed als aan die 140.

Die zalmen in NOK zijn toch mijn mooiste investering geweest over de voorbije jaren, vaak tegen de stroom in.
Oli4 liked last!

Plaats reactie