Uranium

Beleggen in valuta/forex (dollar, euro) en grondstoffen (goud, zilver, olie), etc.

koenvhaver
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 156

Re: Uranium

Bericht door koenvhaver »

Ondertussen is de spot-prijs al rond de 90 en hebben uraniumaandelen vorige maand hoger gestaan dan nu.

Groeten Koen
De 400% is bereikt geweest

josymar
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 148

Bericht door josymar »

De huidige koers doet er misschien niet toe. Iemand op het forum heeft die ooit "de waan van de dag" genoemd. En terecht. Wat mij interesseert, is de koers op lange termijn.

de Senacour
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 143

Bericht door de Senacour »

Het blijft er goed uitzien voor Uranium. Er zullen ongetwijfeld partijen zijn die overwegen een oude of een geheel nieuwe mijn te heropenen of te ontwikkelen, maar ook dat is helemaal niet zo simpel het is niet zo dat men een uranium mijn die een vijfyal jaren gesloten is op enkele maanden kan heropenen vergeet dat maar daar gaan ook jaren overheen gaan, terwijl ondertussen het tekort alsmaar groter word.
Op lange termijn is het Uranium verhaal heel intresant en alles blijft intact wat vooruitzichten betreft, wat ik ook zie is dat grote partijen (Black Rock bijv.)zich tot nu toe weghouden van deze markt, en dat zou komen omdat de sector op zich zeeer klein is, er zijn maar twee grote partijen (Cameco en Kazatomprom) met daarna kleine verhalen die nog moeten worden geschreven.

de Senacour
Forum veteraan
Forum veteraan

op You Tube een interview met Amir Adani (UEC)

Hij kan alles goed relativeren, het was maar eventjes 12 jaren kommer en kwel, en nu is het 60 dagen feest wat eigenlijk bijzonder kort is.(Nu Nog)
Er zou voor 2024 een Uranium tekort zijn van een 55 Miljoen Pounds maar denk er ook aan daar zijn de beloofde produktie verhogingen van de grote twee Kazatomprom en Cameco in meegenomen maar Amir heeft twijfels over de realiteit van die verhogingen zo moet Cameco zelf ook al Uranium aankopen bij derden om aan zijn contrakten te voldoen.
Maak je geen zorgen het beste moet zeker nog komen voor de Uranium markt en het zal vele jaren duren want de tekorten gaan alleen maar verder toenemen. Er komen dan ook nog meedere Nuc. Centrales bij maar Amir heeft het ook over de SMR en meer bepaald dan deze waar o.a. Bill Gates aan het ontwerpen is (laat ook doorschijnen dat UEC daar direkt aan zal leveren)
Verder heeft hij het ook over enkele oudere mijnen die UEC heeft,(in de US wat mij ten zeerste verwondert)en eventueel zouden kunnen heropent worden bij een stabiele hogere prijs nog dus nog hoger of de hedendaagse prijzen.

koenvhaver
Forum actieveling
Forum actieveling

Uranium al boven de 92 en de mijntjes doen niet veel soeps. Hopelijk schiet de uitgetrokken rekker binnenkort weer terug.
Groeten

de Senacour
Forum veteraan
Forum veteraan

Meeste Uranium aandelen blijven inderdaad gewoon achter, resultaten vrij slecht. Natuurlijk is het zo dat we nog maar een kleine drie maanden te maken hebben met exploderende Uranium cijfers, zo een dingen komen uiterst zelden voor want hoeveel bedrijven kunnen zeggen dat ze drie-vier maanden later hun produkten kunnen verkopen aan het dubbele van de prijs??
Zou het kunnen dat de meesten de kat uit de boom kijken en eerst een willen zien wat de gevolgen daarvan gaan zijn voor de uranium bedrijven ?? dit is toch wel een zeer uitzonderlijke situatie heb het zelf nooit gezien .
In het kort Uranium prijzen stijgen snel en beleggers zijn zeer onzeker door de ongewone situatie.

Kom daarbij nog dat het nieuws over de Uranium sector bijna niet te vinden is, ben zelf iemand die regelmatig eens kijkt op Bloomberg TV en daar lijkt het erop dat niemand die sector eigenlijk kent wat ten zeerste eigenaardig is na zo een prijsstijging.

Sieg
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 205

Bericht door Sieg »

Achterblijven??

Cameco bv. is op vier jaar tijd maal vijf gegaan.
In plaats van achtergebleven heeft dat aandeel een gigantische voorsprong genomen.

Energy fuels idem. Bijna maal zes op vier jaar.

Uranium Energy Corp. idem. Bijna maal twaalf op vier jaar.

Veel uraniumbedrijven hebben een gigantische voorsprong genomen. Dat lijkt mij een correctere stelling.

de Senacour
Forum veteraan
Forum veteraan

Ok maar je moet er ook bijzeggen dat een vier jaar geleden de Uranium prijzen zo rond de 35$ was, terwijl het nu met 92$ wel even anders is. Dus ja op een termijn van vier jaren is er al een enorme stijging kan die nog verder? ja natuurlijk maar dat zal vooral afhangen van die Uranium prijzen.
De meesten onder ons hadden die vier jaren geleden dan ook nog geen Uranium aandelen, ik ook niet trouwens.

de Senacour
Forum veteraan
Forum veteraan

Uranium prijs gaat gewoon door ik zie nu 94,2$ we naderen de 100$ eigenlijk heel vlug.

koenvhaver
Forum actieveling
Forum actieveling

Inderdaad, het gaat mooi verder. Gisteren was er een inhaalbeweging van de mijntjes. Vandaag minder. Ben echt benieuwd of er plots een versnelling zal zijn van de mijnaandelen? Ik heb geen zicht welke er beter voorstaan en welke minder aan te raden zijn.

Plaats reactie