Uranium

Beleggen in valuta/forex (dollar, euro) en grondstoffen (goud, zilver, olie), etc.

Joske
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 141

Re: Uranium

Bericht door Joske »

de Senacour schreef: ↑
12 dec 2023 11:28
Wie had het ooit gedacht?? op dit ogenblik zijn we heel dicht tegen de 83$ gekomen, en dit op een einde jaar.
Volgens John Quakes zou even 83/87 (dus 85) geweest zijn. Op numerco 83/86, zijn snapshots.
Het gaat allemaal snel.
Ik vraag me af of er volgend jaar al een productieverhoging gaat zijn van uranium. Duurt normaal even.

de Senacour
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 143

Bericht door de Senacour »

Amir van UEC heeft het daar al over gehad, men wacht tot als de prijzen stabilizeren om daarna te proberen (!!!!! Dat is niet zo gemakkelijk als sommigen denken) om mijnen te heropenen, natuurlijk is er nog geen stabiele prijs waargenomen wel een steeds stijgende prijs.

koenvhaver
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 156

Bericht door koenvhaver »

Ondanks verdere stijging spotprijs is er weinig reactie bij de miners. We zitten al boven de 86 bij numerco.
De 400% is bereikt geweest

de Senacour
Forum veteraan
Forum veteraan

Op dit ogenblik zijn er bijna geen miners behalve dan Cameco en Kazatomprom en een uit Frankrijk Orano.

Het zit zo tijdens de sterke dalingen v/d Uranium prijzen zijn al deze bedrijven eigenlijk handelaars in Uranium geworden.
Sommigen hebben ook een sterke voorraad voor hunzelf uitgebouwd en gaan dus een sterke start kunnen nemen bij heropening van hun mijn wat niet wegneemt dat dit ook nog een hele tijd kan duren, het is niet zo dat een mijn die vijf jaren dicht is op enkele maanden kan van start gaan.

de Senacour
Forum veteraan
Forum veteraan

Zet jullie goed neer!!

Russische Uranium leverancier waarschuwt Amerikaanse klanten om zich schrap te zetten voor export verbod.

Dit is de kop van een art. van Ari natter op Bloomberg nieuws /BNN Bloomberg grondstoffen.

de Senacour
Forum veteraan
Forum veteraan

De Uranium prijs beweegt niet meer de laatste dagen, het lijkt erop dat alle kopers al naar huis zijn voor de feesten, prijs is nu
86,47$ ,

Joske
Forum veteraan
Forum veteraan

Bericht door Joske »

19 dec 2023 16:37
De Uranium prijs beweegt niet meer de laatste dagen, het lijkt erop dat alle kopers al naar huis zijn voor de feesten, prijs is nu
86,47$ ,
Spot 2$ hoger. 88,40

Sieg
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 205

Bericht door Sieg »

En de uraniumaandelen gaan naar beneden. Winstnemingen?

de Senacour
Forum veteraan
Forum veteraan

Er is eigenlijk een heel apart verhaal rond die Uranium aandelen, er zijn er die het gewoon zeer goed hebben gedaan,( 100% return of meer) gewoon goed (60-70% return) of eigenlijk bijna niet hebben bewogen (UUUU is daar een goed voorbeeld van) hoe dat komt is mij ook een raadsel als die Uranium prijs omhoog gaat is het wel voor iedereen .
In ieder geval sommige bedrijven liggen duidelijk beter in de markt dan andere .

Joske
Forum veteraan
Forum veteraan

Bericht door Joske »

20 dec 2023 09:01
Er is eigenlijk een heel apart verhaal rond die Uranium aandelen, er zijn er die het gewoon zeer goed hebben gedaan,( 100% return of meer) gewoon goed (60-70% return) of eigenlijk bijna niet hebben bewogen (UUUU is daar een goed voorbeeld van) hoe dat komt is mij ook een raadsel als die Uranium prijs omhoog gaat is het wel voor iedereen .
In ieder geval sommige bedrijven liggen duidelijk beter in de markt dan andere .
In 2021 en 2020 was spot rond 60$. En stond UUUU en de explorers hoger. Maar toen waren andere grondstoffen ook aan het stijgen en iedereen sprong op de grondstofaandelen. Ondertussen zijn al een heel deel grondstoffen neerwaarts gecorrigeerd. En ik denk dat dit ook onrechtstreeks een invloed heeft op de uranium aandelen. Er zullen wel nog andere factoren een rol spelen.

Plaats reactie