Uranium
Re: Uranium
Heeft er iemand een goed voorstel voor een uranium gerelateerde ETF aan te kopen?
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

TaurineR schreef:
> Heeft er iemand een goed voorstel voor een uranium gerelateerde ETF aan te
> kopen?
Ik heb Sprott physical uranium trust (https://sprott.com/investment-strategie ... s/uranium/).
Zij zijn enkele jaren geleden begonnen met uranium fysiek op te kopen, ik vind het ook een heel informatieve website waarbij ze ook dagelijks weergeven in hoeverre de koers afwijkt van de fysieke waarde van het uranium.
Best je toch eerst verdiepen aangezien uranium een weinig transparante markt is.
Notering in CAD en dollar.
Yellowcake is ook een mogelijkheid, maar dan is het een notering in ponden.
> Heeft er iemand een goed voorstel voor een uranium gerelateerde ETF aan te
> kopen?
Ik heb Sprott physical uranium trust (https://sprott.com/investment-strategie ... s/uranium/).
Zij zijn enkele jaren geleden begonnen met uranium fysiek op te kopen, ik vind het ook een heel informatieve website waarbij ze ook dagelijks weergeven in hoeverre de koers afwijkt van de fysieke waarde van het uranium.
Best je toch eerst verdiepen aangezien uranium een weinig transparante markt is.
Notering in CAD en dollar.
Yellowcake is ook een mogelijkheid, maar dan is het een notering in ponden.
-
- Forum gebruiker
- waarderingen: 49
Ik heb deze sinds de overname van Sprott in 2021 van Uranium Participation Corp. (U to) ook in bezit.2 aandelen U.to gaven toen recht op 1 aandeel Sprott Uranium.Sinsdien al flink gestegen.
First Pacific, Goldfields, Zijin mining , Ur-energy ,Imerys, Savencia , Yara International , Carlsberg Korea Electric Power, Sprott Physical Uranium, Vranken, Hummingbird Resources, EVS,Etex , ThermoFisher,NVent,Pentair,Brederode,Pan American silver, Far Eastern Consortium,Tessenderlo, Bayer,GBL
-
- Forum veteraan
- waarderingen: 126
Heb Yellow Cake (genoteerd in Londen) tot nu toe geen enorme bewegingen gezien,maar gaat wel in alle stilte traag vooruit, ik geloof dat dit bedrijfje bestaat uit een klein aantal mensen( max 10) die uitsluitend handelen in Uranium.
-
- Forum gebruiker
- waarderingen: 49
Even gekeken naar de actuele prijs van Yellowcake + 500 p momenteel, 3 jaar geleden, kleine positie ingenomen aan 190 pence.Helaas maar een kleine ..
First Pacific, Goldfields, Zijin mining , Ur-energy ,Imerys, Savencia , Yara International , Carlsberg Korea Electric Power, Sprott Physical Uranium, Vranken, Hummingbird Resources, EVS,Etex , ThermoFisher,NVent,Pentair,Brederode,Pan American silver, Far Eastern Consortium,Tessenderlo, Bayer,GBL
Ik hoor hier geregeld "Yellow Cake" terugkomen... allemaal Paul Dhoore fans 

-
- Forum veteraan
Yellow Cake Plc staat op dit ogenblik een 6,50 genoteerd in USD moet ik zeggen (dus niet in Londen) met de ticker YLLXF genoteerd op de OTC markets. Die heb ik dus.
-
- Forum veteraan
Wat mij opvalt is dat het uranium bedrijf UEC zijn datum voor resultaten al enkele keren heeft verschoven al twee keren,nu staat de datum op 28/09 deze maand.
UEC is een van die vrij jonge bedrijven (in de US) die zelf ook een uranium voorraad heeft dat kan meespelen want men moet de waarde van die voorraad zeker herberekenen zeker als die Uranium prijs grote sprongen maakt.
Uranium prijs vandaag is 66,25 $ en is reeds enkele dagen nu op hetzelfde level gebleven.
UEC is een van die vrij jonge bedrijven (in de US) die zelf ook een uranium voorraad heeft dat kan meespelen want men moet de waarde van die voorraad zeker herberekenen zeker als die Uranium prijs grote sprongen maakt.
Uranium prijs vandaag is 66,25 $ en is reeds enkele dagen nu op hetzelfde level gebleven.
-
- Forum veteraan
President Macron (Fr) heeft verklaard dat Frankrijk zich volledig zal terugtrekken uit Niger. Alle personeel zowel militair als diplomatiek personeel zal het land verlaten.
Niger is/was een zeer belangrijk land voor Frankrijk, men haalt daar bijna al hun Uranium (Frankrijk heeft de meeste kerncentrales in de EU) daarmee was Niger ook de vijfde grootste leverancier van Uranium ter wereld.
Wat dit zal betekenen voor de Uranium prijzen kan men zo al denken, Framkrijk zal vroeg of laat een nieuwe leverancier moeten zoeken.
Niger is/was een zeer belangrijk land voor Frankrijk, men haalt daar bijna al hun Uranium (Frankrijk heeft de meeste kerncentrales in de EU) daarmee was Niger ook de vijfde grootste leverancier van Uranium ter wereld.
Wat dit zal betekenen voor de Uranium prijzen kan men zo al denken, Framkrijk zal vroeg of laat een nieuwe leverancier moeten zoeken.