Tin

Beleggen in valuta/forex (dollar, euro) en grondstoffen (goud, zilver, olie), etc.

koenvhaver
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 168

Re: Tin

Bericht door koenvhaver »

Tin stijgt opnieuw goed. Zit nu ook in Alphamin. Laat het nu maar stijgen.
De 400% is bereikt geweest

canis
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 8

Bericht door canis »

koenvhaver schreef:
24 nov 2021 16:05
Tin stijgt opnieuw goed. Zit nu ook in Alphamin. Laat het nu maar stijgen.
Koen,

Ik zou u iets willen vragen ivm ander aandeel.

Waar of hoe kan ik je dit vragen ?

Thx

koenvhaver
Forum actieveling
Forum actieveling

Via privéberichten. Je kan een berichtje zenden naar elke gebruiker.

Groeten Koen

canis
Premiummember
Premiummember

Bericht door canis »

koenvhaver schreef:
25 nov 2021 08:50
Via privéberichten. Je kan een berichtje zenden naar elke gebruiker.

Groeten Koen
Ik zie niet hoe ik een privébericht kan sturen naar u.

Is dit niet enkel voor premium leden ?

Kun jij anders naar mij sturen om te zien of ik dit kan beantwoorden ?

koenvhaver
Forum actieveling
Forum actieveling

Gewoon op mijn naam klikken die je bij elk bericht ziet.

canis
Premiummember
Premiummember

Bericht door canis »

koenvhaver schreef:
25 nov 2021 22:58
Gewoon op mijn naam klikken die je bij elk bericht ziet.
Neen gaat niet, je kan of wil blijkbaar geen berichten ontvangen. Ook reageren op jouw privebericht lukt niet. Is misschien iets in jouw instellingen ?
Kun je anders jouw mailadres sturen via privebericht waarop ik je kan bereiken ?

wesjesmeel@gmail.com
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 3

Bericht door wesjesmeel@gmail.com »

Welke metalen gaan meest profiteren. Tin op 1. Alle componenten worden verbonden dankzij Tin. Indonesie en Maleisie beiden grote Tinleveranciers, hebben problemen met voldoende te leveren. Zal zo blijven. Chinesen blijven azen op lucratieve Tin-mijnen.
U kunt zich hier registreren waarna u de bijlage kunt bekijken.
quince liked last!

wesjesmeel@gmail.com
Forum newbie
Forum newbie

De CEO van AFM.v in gesprek met analysten.

wesjesmeel@gmail.com
Forum newbie
Forum newbie

Verhaal is nu dat er heel veel shorters zitten die wel eens verrast kunnen worden door goed nieuws binnenkort (ergens in december) van de CEO van AFM.V over de upgrade nav de nieuwe boringen. De shorters moeten dan bijkopen, shortsqueeze. Hoe dit precies werkt met warrants en zo gaat mijn pet te boven.

Ik realiseer me dat ik nu ongeveer over ga komen als een promoter van dit aandeel. Ik deel enkel maar wat ik tegenkom. Doe je eigen onderzoek en beslis zelf.
https://pbs.twimg.com/media/FFZZbKnVIAU ... ame=medium

wesjesmeel@gmail.com
Forum newbie
Forum newbie

Bloomberg 1-12
Tin is in de greep van een van de langstlopende samendrukkingen die ooit op de grondstoffenmarkten zijn gezien, en er is weinig teken dat het ophoudt.

Een relatief kleine markt - voornamelijk gebruikt voor het solderen in elektronica - wordt vaak overschaduwd door metalen zoals koper en aluminium die op grotere schaal worden gebruikt in productie, infrastructuur en de overgang naar groene energie.

Dit jaar is tin echter roodgloeiend geweest. De vraag neemt een hoge vlucht en het aanbod sputtert, waardoor een chronisch tekort aan metaal ontstaat dat nog is verergerd door wereldwijde logistieke problemen. Tin is met meer dan 90% gestegen naar het hoogste niveau ooit op de London Metal Exchange, terwijl bijna-gedateerde contracten bijna een heel jaar boven futures worden verhandeld op de LME, in een toestand die bekend staat als backwardation, een kenmerkend teken dat de vraag naar spotprijzen het aanbod overtreft.

De LME-tinprijzen in de eerste maand worden nu gedurende meer dan 250 opeenvolgende handelsdagen verhandeld tegen een premie ten opzichte van het contract van de tweede maand, de langstlopende backwardation in ten minste 24 jaar, volgens gegevens die zijn geanalyseerd door Bloomberg. Dat is langer dan de meest langdurige backwardations die werden gezien in ruwe olie, nikkel en koffie in dezelfde periode, en komt dicht in de buurt van het overtreffen van een historische 285-daagse druk op de houtmarkt die eerder dit jaar eindigde.

Net als bij hout is de vraag- en aanboddynamiek van tin grondig verstoord door de pandemie. Maar terwijl de backwardation in hout in juli eindigde toen de vraag toenam en de productie toenam, is het minder duidelijk waar de verlichting van het aanbod vandaan zal komen in de tinmarkt.

Backwardations zijn doorgaans van vrij korte duur, aangezien hoge spotprijzen producenten en handelaren aanmoedigen om vrachten op beurzen af ​​te leveren, de voorraden aan te vullen en de spotprijzen terug te dringen tot onder de futures. Maar de niet aflatende toename van de vraag en de logistieke uitdagingen om metaal te krijgen waar het nodig is, hebben geleid tot een zeldzame, langlopende krapte die de voorraden naar beneden heeft gesleept en de prijzen sterk heeft doen stijgen.

"Normaal gesproken krijg je een grote backwardation, en dan zal het wat tijd kosten, maar producenten of handelaren zullen leveren," zei Tom Mulqueen, hoofd metaalonderzoek bij Amalgamated Metal Trading, telefonisch vanuit Londen. "Dit jaar was gewoon zo extreem, in termen van het onvermogen om dat te doen."

Terwijl investeerders zich in de kleine tinmarkt hebben opgestapeld tijdens zijn rally naar recordhoogtes, suggereren uitwisselingsgegevens dat velen nu winst hebben genomen op hun posities. Toch heeft de achteruitgang en de bredere krapte in het aanbod voortgeduurd, wat suggereert dat de laatste etappe van de rally werd aangedreven door de belangrijkste industriële gebruikers en de reële vraag naar metaal.

De premies die consumenten betalen boven de LME-prijzen om fysieke zendingen van tin te verkrijgen, blijven torenhoog, wat aangeeft dat het aanbod krap blijft en recordprijzen de vraag nog niet deuken. En nu de ommicron Covid-variant zich snel verspreidt, dreigen de uitdagingen bij het produceren van metaal en het verzenden ervan naar consumenten alleen maar groter te worden.

De vooruitzichten voor de aanvoer van de grote producent Myanmar verslechteren nu het land te kampen heeft met een nieuwe Covid-19-uitbraak, terwijl in Indonesië de productie van topproducent PT Timah in de eerste negen maanden van het jaar met 49% daalde, volgens de International Tin Association. Positief is dat Malaysia Smelting Corp naar verluidt " bestudeert " om een ​​einde te maken aan een Covid-gerelateerde stopzetting van de verkoop, wat volgens de ITA enige verlichting kan brengen voor consumenten.

Maar nu de vraag nog steeds sterk toeneemt, kan de instroom in de LME-magazijnen schaars zijn, terwijl afnemende voorraden en krappere spreads op de Shanghai Futures Exchange erop wijzen dat kopers in China gretig naar extra aanbod zullen grijpen.

Plaats reactie