Beleggen in zeldzame aardmetalen / rare earth elements (REE)

Beleggen in valuta/forex zoals de dollar & euro, grondstoffen zoals goud, zilver & olie, etc.
Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 3280

Re: Beleggen in zeldzame aardmetalen / rare earth elements (REE)

Berichtdoor Beheerder » 29 Mei 2019 20:56

Opvallend genoeg werd dit bericht hier nog niet gedeeld:

China wil VS onder druk zetten met verbod op zeldzame aardmetalen
Harm Teunis Harm Teunis • 29 mei 2019 11:14
@harmteunis

Zeldzame aardmetalen worden gewonnen uit mijnen zoals deze in Bayan Obo, China Beeld © Getty
China wil zeldzame aardmetalen inzetten in de handelsoorlog met de VS. De regering in Peking overweegt te stoppen met de export van de grondstoffen voor techproducten als de VS China onder druk blijft zetten, schrijven Chinese staatsmedia.

Bron: https://www.rtlz.nl/algemeen/economie/a ... soorlog-vs
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

Beleggen met zeer lage tarieven?
Goedkoopste in België, scherp in Nederland

powered by Surfing Waves

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 3280

Berichtdoor Beheerder » 10 Jun 2019 22:42

Een sector die juist nu interessant is en gezien de koersstijgingen van veel aandelen in deze sector zou men meer interesse verwachten van beleggers. Lees ook het artikel: Zeldzame aardmetalen, interessante troef in handelsoorlog
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

quince
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 74

Berichtdoor quince » 11 Jun 2019 13:59

:arrow: De mannen van Hallgarten & Company zeggen: Zonsondergang voor de REE-dominantie van China
>>> Rare Earths - Sunset for China’s REE Dominance (pdf 21 pagina's)

Napalm
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 4

Berichtdoor Napalm » 20 Jun 2019 02:30

Beste medeïnvesteerders in zeldzame aardmetalen,

Nu afwachten wat Trump zal doen volgend op de lijst van 35 cruciale grondstoffen (waaronder REE, Uranium, Vanadium, ...) opgesteld door de DOC en zien of Xi zijn dreiging tot uitvoering zal brengen na de G20.

Nu,ik maak even gebruik van dit forum om jullie aandacht ook even te vestigen op wat er staat te gebeuren in de uranium sector de komende weken.

Indien Trump de 90 dagen respecteert (deadline 14/07/2019), zal de uitkomst van het section 232 onderzoek rond uranium in de VSA niet zo lang meer op zich zal laten wachten.

Tot eind 2018 was ik vrij negatief over de uitkomst van dit onderzoek voor de VSA uraniummijnen, maar sindsdien acht ik de kansen op een positieve uitkomst voor de uraniummijnen in de VSA veel groter. Hoewel ik een opgelegde 25% quota komende van slechts +-1% productie in 2018, vrij zot zou vinden... Maar het is Trump die beslist... En nu net dreigt China met het stoppen van leveren van grondstoffen die ze grotendeels onder controle heeft...

Waarom acht ik de kans op een positieve uitkomst voor de VSA uraniummijnen nu veel groter? Omdat ik heb ingezien dat dit section 232 onderzoek veel verder reikt dan enkel het redden van enkele amerikaanse mijnen. Er is een meer verdoken argumentatie die geopolitiek zeer belangrijk is voor de VSA. Terwijl China en Rusland zich net in diezelfde sector sterk aan het versterken zijn...

Hieronder een link dat dit vrij goed uitlegt (+-1u durende interview).
De eerste 5 minuten praat de interviewer over een persoonlijke kwestie, maar daarna krijg je een zeer gedetailleerd inzicht over het echte probleem en de gevolgen van wat er nu aan het gebeuren is in de uranium/nucleaire sector:

http://themikealkinshow.curzioresearch.libsynpro.com/

"What to expect from the Section 232 decision (Ep. 63)"

Voor mij is het een mogelijk turnaround van een ten dode geschreven VSA uraniummijnsector naar een redding van deze sector met een verzekerde uraniumvraag dankzij een opgelegde quota (5%, 10%, de gevraagde 25%?).

Zo'n scenario's zijn zeer explosief op de beurs, zeker als het om een kleine markt gaat, wat zeker het geval is voor de uranium sector.

Ieder moet voor zich uitmaken of men pas gaat beslissen over een mogelijke investeren na de uitkomst van de "section 232 investigation" of dat men een investering doet vooraleer een mogelijke sterke stijging begonnen is na een eventuele positieve uitkomst... Die laatste optie houdt natuurlijk veel meer risico's in.

Hou die enkele aandelen, waaronder UUUU, URG, UEC, ... de komende weken en, indien positief, de komende maanden goed in het oog zou ik zeggen.

Ikzelf ben bullish op korte termijn (komende 12 maanden) voor UUUU, URG en UEC en op lange termijn bullish voor de gehele uranium sector

Veel succes met al jullie investeringen,

Gegroet

Napalm

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers, profiteer van minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere gebruikservaring en abonneer op uw favoriete onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen