Rhodium

Beleggen in valuta/forex zoals de dollar & euro, grondstoffen zoals goud, zilver & olie, etc.
koenvhaver
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 89

Re: Rhodium

Berichtdoor koenvhaver » 28 Mar 2019 15:28

Mijn ETF's zonet verkocht want er is kleine daling sinds lang. Palladium crashte gisteren en vandaag dus was te verwachten.
petrus liked last!

Beleggen met zéér aantrekkelijke tarieven
(klik op broker en vraag vrijblijvend informatie aan)
MeXeM DEGIRO LYNX
Inbev à €6.000 €3,60 €4,28 €6,00
Extra's o.a. 3 maanden
gratis coaching
Geen kosten bij ETF
en turbo kernselectie
Gratis tips en geen
wisselkoersmarge
bekijk hier meer brokers

powered by Surfing Waves

koenvhaver
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor koenvhaver » 07 Jun 2019 10:34

Al mijn rhodium, ook fysiek verkocht op tijdelijk dieptepunt. Nu herstelt het plots zeer goed. Afwachten of het doorzet maar ik zit weer in de markt. Had jij ook verkocht Petrus?

petrus
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 76

Berichtdoor petrus » 07 Jun 2019 18:23

koenvhaver schreef:Al mijn rhodium, ook fysiek verkocht op tijdelijk dieptepunt. Nu herstelt het plots zeer goed. Afwachten of het doorzet maar ik zit weer in de markt. Had jij ook verkocht Petrus?

Ja, alles toen het nog boven 3000$ stond. Als ze 4000$ bereiken ga ik daar natuurlijk spijt van krijgen maar ja van de andere kant meer dan een verdubbeling is toch niet slecht. Voor het overige heb ik geen idee waar het naar toe gaat, de politieke situatie in Zuid-Afrika is wel stabiel gebleven .

koenvhaver
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor koenvhaver » 07 Jun 2019 20:25

Van winst nemen is inderdaad nog niemand armer geworden. Ik begrijp je volkomen. Geloof ook nog niet echt in verdere stijging maar wil het niet missen dus gelukkig zijn er die etf's.

Groeten.

petrus
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 76

Berichtdoor petrus » 11 Jun 2019 15:52

Rhodiumprijs fors omhoog naar 3070$. Ik had enkele weken geleden terug moeten instappen maar op dat moment verwachte ik eerder een verdere daling. Prima timing van jou om weer terug in de markt te zitten Koen.

koenvhaver
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor koenvhaver » 11 Jun 2019 19:58

Ik had het al in de mot sinds deze voormiddag. Deze namiddag mijn positie verdubbeld dus ik ben weer volledig mee. Enorme scherpe stijging op drie handelsdagen. Enkel bij Johnson Matthey die scherpe stijging merkbaar. Moet de rest nog volgen? Is het door de Chinese stimulus-maatregelen? Palladium is ook wel mee.

koenvhaver
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor koenvhaver » 12 Jun 2019 10:38

Rhodium is nu een raket. Weer 100 dollar erbij. Is er nu plots zo een tekort op de markt? Kan evengoed snel de andere kant opgaan.

koenvhaver
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor koenvhaver » 13 Jun 2019 10:55

Nieuw record voor rhodium. 500 dollar gestegen per ounce in één week tijd. Ongelooflijk. Je moet nu al 3350 dollar voor één ounce betalen en twee jaar geleden was het goedkoper dan goud. Dat terwijl de autoverkopen steeds dalen. Vermoed twee redenen namelijk de nieuwe emissieregels die in China van kracht worden komende maand en de dreiging van staking in de Zuid-Afrikaanse mijnen bij de loononderhandelingen. Rhodium kan evengoed zeer scherp dalen historisch gezien dus markt is moeilijk te bepalen. Grootste voordeel is wel dat het volledig marktgedreven is. Er zijn geen papieren contracten of futures.Ik zit er ook via een omweg in en heb dus al volledig in en uitgestapt.
petrus liked last!

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers en profiteer
van minder advertenties en abonneer op onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen