Uranium

Beleggen in valuta/forex zoals de dollar & euro, grondstoffen zoals goud, zilver & olie, etc.
sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 397

Re: Uranium

Berichtdoor sjos » 12 Feb 2019 10:14

gede schreef:
sjos schreef:
neku schreef:Nederlandse regeringspartij: “Bouw nieuwe kerncentrales om klimaatdoelen te halen”

Er moeten zo snel mogelijk nieuwe kerncentrales gebouwd worden in Nederland om de klimaatdoelen te halen. Dat heeft VVD-fractievoorzitter Klaas Dijkhoff gisteren in het actuaprogramma Nieuwsuur gezegd. “Wat mij betreft gaan we snel beginnen”, alus Dijkhoff. De coalitiepartners van regeringspartij VVD zijn minder enthousiast over de bouw van nieuwe kerncentrales.

Dijkhoff zegt niet in te zien hoe de klimaatdoelstellingen te halen zonder kernenergie. “Ik hoop dat we er rationeel naar kijken.” De Nederlandse regering wil snel tot een klimaatakkoord komen, waarbij de uitstoot van het broeikasgas CO2 drastisch moet worden verminderd. Volgens de VVD’er vormt kernenergie met zon en wind een mooi pakket maatregelen om de klimaatdoelstellingen te halen. Hij wijst erop dat kernenergie geen CO2 uitstoot.
Lees ook

Zo kijkt Nederland naar ons dreigend stroomtekort: “Plotseling is België een soort rampgebied geworden, waar alles uit de kast moet worden gehaald”

Coalitiepartner D66 ziet niets in het plan. D66-leider Rob Jetten zei serieus naar de voorstellen te willen kijken, maar hij denkt dat er ook nieuwe en betere technieken mogelijk zijn dan kernenergie. Ook oppositiepartij GroenLinks ziet het niet zitten. “Het duurt tenminste tien jaar om een kerncentrale te bouwen in Nederland. Tegen die tijd moeten we al de helft minder CO2 uitstoten. Het klimaatprobleem is urgenter”, zegt GroenLinks-leider Jesse Klaver op Twitter.

Nederland telt vandaag één kerncentrale: in Borssele in Zeeland.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/ne ... ~a0054f53/

Nu politicus De Krem het debat over nucleaire energie ween aanzwengelt kan deze topic misschien terug wat aandacht krijgen.
De behoeft aan elektriciteit zal ondanks alle spaarlampen acties enkel maar stijgen en wie enkel op zonne energie rekent is een utopist.

Er komt geen nieuwe nucleaire centrale, daar ben ik 95 % zeker van. Ook niet als De Crem dat zegt. De bouw van een kerncentrale zal minstens 15 jaar kosten. Ze hebben hier veel te lang mee gewacht. Tegen dan is duurzame energie al lang niet meer zo utopie als u denkt (er is immers meer dan de zon alleen). En een nieuwe centrale moet eerst nog goedgekeurd worden en daar zijn we gigantisch ver vanaf.

Ondertussen is de uraniumsector nog steeds zo dood als een pier en ik vrees nog steeds dat het einde niet in zicht is. Waarom kunnen ze het in Portugal nu al als u zegt dat dat allemaal een utopie is?

https://thebluedeal.nl/portugal-wekte-m ... erbruikte/

Ik heb zo n idee dat de zon meer schijnt in Portugal dan in Belgie. Ooit was er de hype van gigantische parken zonnepanelen in gebieden ten zuiden van de Middellandse zee (was het Libie ?) waarbij de stroom met een onderzeese kabel naar Europa zou gevoerd worden. Echt waar.
Wat nieuwe kernreactoren betreft: beter laat dan nooit.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers en profiteer
van minder advertenties en abonneer op onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen

powered by Surfing Waves

somers91
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 28

Berichtdoor somers91 » 12 Feb 2019 19:21

port: 100% FMC Forum energy corp

strever
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 177

Berichtdoor strever » 01 Mar 2019 19:59

Een heel mooi aantal kunnen binnen halen van FMC want deze is echt de toekomst!
Meerdere partijen spreken nu dat het niet zal lukken zonder kerncentrales
!!!!Ben ik nu zo slim of is een ander zo dom?

tosca
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 389

Re: FORUM ENERGY METALS CORP

Berichtdoor tosca » 02 Mar 2019 09:57

strever schreef:
Joske schreef:Koers was even 0.09 en nu terug 0.075.

Ben benieuwd voor volgende week.

Ik verwacht op korte tijd een koers van 0.14

Dit was vorige zomer. Koers nu 0.035 CAD. Ge kent er precies niet teveel van he. Blijven bijkopen dan kan je binnenkort weer komen vertellen dat je gemiddelde is gezakt gelijk met de laagste koers ooit. :lol:

koenvhaver
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 86

Berichtdoor koenvhaver » 02 Mar 2019 11:10

Ja, dat zijn bedrijven die zo goed als failliet zijn. Af en toe geld ophalen en verdere verwatering. Toch zijn er steeds mensen die graag geld in een lege doos stoppen. Hoop doet leven zeker.

strever
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor strever » 02 Mar 2019 15:45

tosca schreef:
strever schreef:

Dit was vorige zomer. Koers nu 0.035 CAD. Ge kent er precies niet teveel van he. Blijven bijkopen dan kan je binnenkort weer komen vertellen dat je gemiddelde is gezakt gelijk met de laagste koers ooit. :lol:

Ja ik blijf er bij dat de koers op korte termijn min naar 0.14 cad zal gaan!
En korte termijn is bij mij niet hetzelfde als korte termijn bij jou waarschijnlijk
Zal wel bij iedereen verschillen denk ik !
Uranium is gewoon de toekomst denk daar aan aub!

gede
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 632

Berichtdoor gede » 04 Mar 2019 09:21

strever schreef:
tosca schreef:
strever schreef:

Ja ik blijf er bij dat de koers op korte termijn min naar 0.14 cad zal gaan!
En korte termijn is bij mij niet hetzelfde als korte termijn bij jou waarschijnlijk
Zal wel bij iedereen verschillen denk ik !
Uranium is gewoon de toekomst denk daar aan aub!

Blijven gokken!

Uranium is niet de toekomst. Voor mij is het hooguit een overgangsfase naar minder CO2. Ik denk niet dat men het probleem van het hoog radio-actief afval ooit gaat kunnen oplossen. Er is bovendien veel te veel ontginningscapaciteit, dus ik geloof niet in hoge uraniumprijzen.

tosca
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 389

Berichtdoor tosca » 11 Mar 2019 17:19

strever schreef:
Joske schreef:
strever schreef:Ik hoop er nog te kunnen inslaan aan 0.06
Heb er nu 310K en wil er 500K in totaal hebben

Je kan nu bijkopen aan 0.05 i.p.v. 0.06 .
Momenteel nog 208.000 stuks te koop aan 0.05 .

Ik heb mijn voorgenomen aantal binnen en ja ik had ze goedkoper kunnen hebben
Telkens bij een forse klim gaat Forum altijd eens de bodem verkennen
Op korte termijn verkoop ik deze aan 0,14
Altijd leuk om een beurskenner te zijn en mijn ervaring te delen met de mindere van de maatschappij

De 0.03 CAD al aangetikt. Raak er maar van af met je 500K.

strever
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor strever » 11 Mar 2019 17:31

En waarom zou ik ze verkopen aan 0.03?
Is met 1300stuks naar 0.03 gezet wat dus niks wil zeggen hé
Er zal ene geld nodig gehad hebben zeker

palmboy
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 52

Berichtdoor palmboy » 11 Mar 2019 18:22

Nog enkele maanden geduld en er komt beweging in de prijs van uranium.
Wat de productie betreft zijn er nog geen 10 die binnen 2 jaar uranium kunnen produceren en zelfs met deze bedrijven
kan men het tekort niet herstellen.
Het zijn geen bedrijven zoals in de olie industrie waar men enkele ventielen moet open zetten om meer olie boven te halen.
Elke kg uranium dat men vandaag boven haalt heeft een verwerkingsproces van ongeveer 2 jaar alvorens het verkoopbaar is tot bruikbaar uranium.
GROETEN