Rhodium

Beleggen in valuta/forex zoals de dollar & euro, grondstoffen zoals goud, zilver & olie, etc.
Plaats reactie
koenvhaver
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 47

Re: Rhodium

Berichtdoor koenvhaver » 21 Dec 2017 23:17

Discount is verbeterd vandaag. Rhodium nu al op 1675. Het ziet er niet goed uit in Zuid-Afrika en de paniek moet nog beginnen. Ben blij voor jou Petrus dat je mij gevolgd bent.

petrus
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 61

Berichtdoor petrus » 22 Dec 2017 18:17

In New York noteerde rhodium vandaag aan 1700 $, daarvoor in Londen en Hong Kong aan 1685 $.

De situatie in Zuid-Afrika heeft natuurlijk een belangrijke invloed op de rhodiumprijs. Voor het overige: nu de cryptomunten gezakt zijn kijken sommige beleggers uit naar wat anders en misschien o.a. naar rhodium.

Wat er gebeuren kan in Zuid-Afrika bevestigt wel mijn overtuiging dat heel dat de beurs soms een cynisch gebeuren is. Als de zaken daar escaleren stijgt de rhodiumprijs.

koenvhaver
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor koenvhaver » 30 Jan 2018 10:45

Rhodium stijgt door naar 1775 dollar. Ik koop nog bij in dezelfde tracker als jij Petrus. Het blijft onbekend en onbemind omdat weinigen beseffen hoeveel factoren invloed hebben.

petrus
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor petrus » 30 Jan 2018 19:34

koenvhaver schreef:Rhodium stijgt door naar 1775 dollar. Ik koop nog bij in dezelfde tracker als jij Petrus. Het blijft onbekend en onbemind omdat weinigen beseffen hoeveel factoren invloed hebben.

Ondertussen 1800 dollar in New York. Zelfs als we rekening houden met de verzwakking van de dollar t.o.v. de euro is rhodium het afgelopen jaar enorm gestegen. Wel een vreemd koersverloop: weken zit er geen beweging in en dan begint het plots te stijgen maar voor mij niet gelaten ;) .

koenvhaver
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor koenvhaver » 02 Feb 2018 11:18

Hey Petrus,

Is al naar 1835 doorgestegen. Ik voorzie wel terug enkele weken stabilisatie. Ondertussen blijven we hier maar met ons twee. Men gelooft liever in bitcoins en dergelijke alhoewel ze daar nu ook wel terug naar de aarde dalen. Ik heb gemerkt dat de rodium-prijs op kitco een voorlopende indicator is. Als die daar stijgt zie je het effect een dag later bij de reëele koers. Andersom idem dito.
Dromen van de 2000 dollar mag zeker.
petrus liked last!

koenvhaver
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor koenvhaver » 14 Mar 2018 18:55

Soms traag maar toch gestaag stijgen we verder. 1875$. Halen we dit jaar de 2000? Vermoedelijk wel want we hebben geduld hé Petrus. Het moet niet altijd kobalt of lithium zijn.

petrus
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor petrus » 14 Mar 2018 21:08

Ik ga mij niet wagen aan een voorspelling. Indien er een wereldwijde crisis losbarst zal de rhodiumprijs als een slecht gebakken cake in elkaar zakken maar dat geldt voor de meeste grondstoffen. Van de andere kant als alleen in Zuid-Afrika de zaken uit de hand lopen wacht ons nog een serieuze stijging. Ik weet dat men in beleggerskringen niet erg enthousiast is over vakbonden maar in dit geval zal een maandenlange mijnstaking in Zuid-Afrika ons geen windeieren leggen.

koenvhaver
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor koenvhaver » 20 Mar 2018 16:02

Het blijft maar stijgen Petrus. De schrik die jij hebt als de wereldeconomie ineenzakt rhodium dit tevens ook zou doen is volgens mij onterecht. De reden waarom rhodium zo stijgt is de vraag naar schonere auto's. Rhodium is momenteel het enige middel om de stikstofoxides naar beneden te halen en als je de media wat volgt weet je dat dit nu de belangrijkste reden is waarom diesels gehaat worden. Als Volkswagen of andere autobouwers willen blijven inzetten op schonere diesels kunnen ze enkel meer rhodium in de katalysator doen. Dus enkel wanneer de automarkt zou instorten zitten we met een probleem evenals het gebruik van elektrische wagens fors zou toenemen. Zeker op langere termijn van enkele jaren zitten we dan met een probleem met onze rhodium maar voorlopig niet.

petrus
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor petrus » 21 Mar 2018 16:21

Ik hoop dat je gelijk hebt Koen. Ik ben dit draadje gestart toen Rhodium goud voorbijstak en ondertussen staat het 50% hoger, 1985$ :).

koenvhaver
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor koenvhaver » 22 Mar 2018 11:00

Hey Petrus,

Zonet wat artikels gelezen over de prijsstijging van rhodium en de oorzaak is duidelijk. Doordat de auto's in China nu dezelfde emissienormen moeten hebben als de Europese euro 5 norm kopen ze veel rhodium. Deze markt is gigantisch. Wel worden er nu in China ook al een miljoen elektrische voertuigen verkocht per jaar dus dat blijft opvolgen. De vraag van rhodium is momenteel dus hoger dan het aanbod.
Denk dat de Chinezen zich meer gaan moeien met Zuid-Afrika. Er is nu al wat aan het verschuiven want ze nemen al belangen in palladium- en platinummijnen en er moet eerst palladium of platinum ontgint worden vooraleer er rhodium kan gemaakt worden.

Groeten.
petrus liked last!