ProRealTime, technische analyse software (tips en kennis delen en vragen stellen)

Deel hier kennis en bespreek de verschillende vormen van technische analyse
Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 3101

ProRealTime, technische analyse software (tips en kennis delen en vragen stellen)

Berichtdoor Beheerder » 10 Mei 2019 21:26

ProRealTime stelt technische analyse software beschikbaar waarmee elke belegger zelf technische analyses kan maken. Het is laagdrempelig, zeer uitgebreid en gratis. De betaalde versie geeft meer mogelijkheden zoals grafieken uitzetten op secondes, minuten en uren.

Hier kunt u meer informatie lezen: Technische analyse software van ProRealTime (review)

In dit onderwerp kan informatie worden gedeeld, kunnen vragen worden gesteld en handige opties van de software worden uitgelegd.
Lieve16 liked last!
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers en profiteer
van minder advertenties en abonneer op onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen

powered by Surfing Waves

Annetje
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 9

Re: ProRealTime, technische analyse software (tips en kennis delen en vragen stellen)

Berichtdoor Annetje » 11 Mei 2019 15:03

'k Heb toevallig vorig weekend de software gedownload.
Maar de grafieken die u standaard gebruikt, krijg ik er niet uit :? . En het was net daarvoor dat ik het wou gebruiken.
Kan ik die dmv een template inladen ? Of kan u me zeggen hoe ik dat moet instellen ?

'k Heb de filmpjes wel bekeken, maar daar wordt meer nadruk gelegd op automatisch traden. En dat is niet de bedoeling.

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 3101

Re: ProRealTime, technische analyse software (tips en kennis delen en vragen stellen)

Berichtdoor Beheerder » 11 Mei 2019 20:50

In het begin kan het een zoektocht zijn om een grafiek fatsoenlijk in beeld te krijgen maar het is vrij eenvoudig. Een voorbeeld voor Umicore:

- Linksboven zoeken op Umicore en selecteren;
- De grafiek die te voorschijn komt zal waarschijnlijk een candlestick grafiek zijn, om hierbij de steunen en weerstanden te laten verschijnen kunt u links naast het kleurenpalet bovenin beeld de horizontale en diagonale steunen en weerstanden selecteren;
- Naar wens kunt u boven de grafiekweergave dag, week of maand selecteren. Persoonlijk gebruik ik alleen daggrafieken en weekgrafieken;
- Links hiervan kunt u het aantal units maanden of jaren selecteren, door met de cursor van de muis in de grafiek te staan en te scrollen past deze zich ook aan;
- Om een grafiek mooi passend te krijgen kunt u bij de assen van de grafieken op de waarden met een muisklik (in blijven drukken) en slepen de grafiekhoogte en breedte aanpassen.

Aanvullend zou u linksboven de grafiek nog op de steeksleutel naast 'koers' kunnen klikken om de grafiek aan te passen of een indicator in of onder de grafiek toe te voegen.
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

Annetje
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor Annetje » 12 Mei 2019 12:56

Bedankt !
Als je het zo leest en ondertussen zelf naar je wensen kan aanpassen, wordt het plots een pak eenvoudiger :D .

Als ik het via de shortcut (op mijn desktop) open, krijg ik ook een Engelstalige versie. Blijkbaar kan ik eerst naar de Nederlandstalige site gaan, en daar inloggen, om alzo een Nederlandstalig programma te krijgen. Een pak handiger als je instellingen goed wil zetten.

Annetje
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor Annetje » 12 Mei 2019 14:49

Nog 1 vraagje...
Zolang ik bezig ben, zie ik alle "windows".
Maar wanneer ik bv. even naar een andere site of iets anders ga, moet ik telkens eerst al die "windows" aanklikken alvorens ik terug alles van ProRealTime te zien krijg.
Is er misschien een mogelijkheid om die te groeperen ? Zodat ineens alles als 1 geheel terug getoond wordt ?