Prorealtime werkt niet meer op Window7

Kennis en informatie delen over technische analyses
Plaats reactie

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

Skippy
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 7
Contacteer:

Prorealtime werkt niet meer op Window7

Bericht door Skippy »

Hallo,

Sinds enige tijd (nu ongeveer een jaar) gebruik ik de gratis versie van Prorealtime (Web based versie) om aan TA te doen. Sinds verleden week heb ik op de laptop Windows7 moeten laten installeren en sindsdien werkt het niet meer. Ik heb alle FAQ's op de website van proreeltime uitgevoerd (nieuwe Java versie gebruikt, windows popup's enabled, Windows firewall volledig afgezet, ...) maar geen van deze heeft mijn probleem opgelost. Als ik de 'simplified workstation' wil opstarten, krijg ik de kleine popup om de connecie actief te houden maar verder gebeurd er niets. Heb dit al eens gedebugged en krijg een error bij het window.opener (method completed en getstatus) met vermelding 'object doesn't support property or method'. AL kontakt opgenomen met hun klantenservice maar nog geen bericht gekregen. Ook al op google zitten zoeken en er wordt steeds vermeld om een andere versie van Java te installeren en probleem zou moeten opgelost zijn.

Iemand recent gelijkaardige problemen gehad/gekregen ?
In Port : Ablynx, , Euronav, BAC, DAL, GERN, ARAY

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

de.generaal
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 485
Contacteer:

Re: Prorealtime werkt niet meer op Window7

Bericht door de.generaal »

Bij mij werkt dit programma prima op mijn thuis pc onder windows 7. Op mijn laptop van het werk wilt dit programma niet opstarten. Heeft volgens mij te maken met firewall of restricties.

Skippy
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Skippy »

de.generaal schreef:Bij mij werkt dit programma prima op mijn thuis pc onder windows 7. Op mijn laptop van het werk wilt dit programma niet opstarten. Heeft volgens mij te maken met firewall of restricties.
OK, Tks, for the info. Ik ga dus zeker vanavond thuis een proberen met de laptop van mijn werk deze site te bezoeken. Thuis werk ik met een Mac en daar gaat inderdaad alles OK. Ik vermoed heel sterk dat het probleem te maken heeft met de 'access to your computer' popup de eerste maal da je met een PC naar een site gaat en deze dan in je 'trusted sites' moet/kan zetten. Ik zal dit dan thuis doen (hopelijk kan ik dan morgen aanloggen aan de site vanop mijn werkplaats).

Intussen wel degelijk antwoord gehad van prorealtime, had te weinig plaats in het textvlak op de site om alles in detail uit te leggen, ga dit nu direct doen, se. Men suggereert enkel om de FAQ nog eens goed door te gaan (heb ik dus al gedaan) maar ga toch nog es proberen.

Nogmaals dank...

Skippy
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Skippy »

Skippy schreef:
de.generaal schreef:Bij mij werkt dit programma prima op mijn thuis pc onder windows 7. Op mijn laptop van het werk wilt dit programma niet opstarten. Heeft volgens mij te maken met firewall of restricties.
OK, Tks, for the info. Ik ga dus zeker vanavond thuis een proberen met de laptop van mijn werk deze site te bezoeken. Thuis werk ik met een Mac en daar gaat inderdaad alles OK. Ik vermoed heel sterk dat het probleem te maken heeft met de 'access to your computer' popup de eerste maal da je met een PC naar een site gaat en deze dan in je 'trusted sites' moet/kan zetten. Ik zal dit dan thuis doen (hopelijk kan ik dan morgen aanloggen aan de site vanop mijn werkplaats).

Intussen wel degelijk antwoord gehad van prorealtime, had te weinig plaats in het textvlak op de site om alles in detail uit te leggen, ga dit nu direct doen, se. Men suggereert enkel om de FAQ nog eens goed door te gaan (heb ik dus al gedaan) maar ga toch nog es proberen.

Nogmaals dank...
@de.general : Probleem opgelost (op PC van het werk). Had te maken met de optie 'do you allow program xxx updates te laten uitvoeren op je PC'. In Windows7 kan dit door systeembeheerders stricter opgezet worden voor eindgebruikers. Bij de installatie van Windows7 was er iets verkeerds gegaan (had bijv. 'software' problemen met mijn Wifi connectie ook, ...). PC is volledig ge-restaged geworden en nu werkt alles OK. Had dus niets met een Java runtime version te maken (ik gebruik nu JRE7) of met popup blockers ... Mail gestuurd naar die manne van Prorealtime en ze gingen dit proberen te simuleren bij hen en een (korrekte) oplossing in de FAQ zetten.

rood&wit
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 75
Contacteer:

Bericht door rood&wit »

blijkbaar is er een update geweest, nu herkent hij mijn paswoord niet. bij het vernieuwen van het paswoord lukt het ook niet. hebben jullie hetzelfde probleem?

de.generaal
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 485
Contacteer:

Bericht door de.generaal »

Inderdaad vernieuwing, maar mijn paswoord en lijst weet die nog wel

Gerard Baan
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 2
Contacteer:

Bericht door Gerard Baan »

7 jaar later bestaat deze software nog.Wauw. De tijden gaan snel voorbij, he?

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie