Dividend

Beleggen voor beginners, hoe werkt beleggen en diverse vragen

goudhaantje
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 49

Re: Dividend

Bericht door goudhaantje »

Ik heb recent van de terugval geprofiteerd om ook aandeeltjes Solvac aan te kopen.
Bij aankoop wordt er gevraagd naar een rekeningnummer waar het dividend op gestort kan worden.
Ik las ook dat er 17/8 effectief betaald zal worden , ik heb nog niet nagekeken of het al op m.n rekening staat.
De laatste jaren heb ik ook een portefeuilee opgebouwd die veel sterker gericht is op dividend.
Mijn laatste aankoop was IMMSI (IMS.MI) , de holding boven Piaggio.
First Pacific, Goldfields, Zijin mining , Ur-energy ,Imerys, Savencia , Yara International , Carlsberg Korea Electric Power, Sprott Physical Uranium, Vranken, Hummingbird Resources, EVS,Etex , ThermoFisher,NVent,Pentair,Brederode,Pan American silver, Far Eastern Consortium,Tessenderlo, Bayer,GBL

Sieg
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 197

Bericht door Sieg »

Het zou "tof" zijn mocht Largo eens antwoorden...

USSENTERPRISE
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1878

Bericht door USSENTERPRISE »

Sieg schreef: ↑
20 aug 2022 23:30
Largo schreef: ↑
20 aug 2022 17:43
Als ik maandag centjes nog niet op mijn rekening zijn bel ik naar keytrade.

tja, ik beleg alleen maar in dividend aandelen, om lekker te genieten van de jaarlijkse inkomsten. En dit is de enige topic "Dividend".
thx
Welk rekeningnummer heb je opgegeven bij de aankoop van je aandelen?
Check dit eens.
Wel eigenaardig dat je voor het ontvangen van dividenden een rekeningnummer moet opgeven. Dat komt bij Keytrade toch gewoon bij de cash component van de effectenrekening ?

EarthNvstr1
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 70

Bericht door EarthNvstr1 »

USSENTERPRISE schreef: ↑
22 aug 2022 11:09
Wel eigenaardig dat je voor het ontvangen van dividenden een rekeningnummer moet opgeven. Dat komt bij Keytrade toch gewoon bij de cash component van de effectenrekening ?
Solvac is de monoholding boven Solvay.
Zie https://www.solvac.be/nl/beleggers/aandeelhoudersgids/

USSENTERPRISE
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1878

Bericht door USSENTERPRISE »

EarthNvstr1 schreef: ↑
22 aug 2022 11:41
USSENTERPRISE schreef: ↑
22 aug 2022 11:09
Solvac is de monoholding boven Solvay.
Zie https://www.solvac.be/nl/beleggers/aandeelhoudersgids/
Bedankt voor deze informatie.

Lukang
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 900

Bericht door Lukang »

Hier wat interessante info over aandelen Solvac.
https://www.solvac.be/wp-content/upload ... medium.pdf
abi ackb ags agfb ad cs boka dbk dieg engi rf evs gimb gsk immo inga kbc nn nokia nyr pfe prox rou solb tit tnet tinc vtrs xior save cofb immo unc gsk gblb prx nel vow3 bar una en fondsen

goudhaantje
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Bij mij stond het dividend al op de rekening met valutadatum 17/8.
First Pacific, Goldfields, Zijin mining , Ur-energy ,Imerys, Savencia , Yara International , Carlsberg Korea Electric Power, Sprott Physical Uranium, Vranken, Hummingbird Resources, EVS,Etex , ThermoFisher,NVent,Pentair,Brederode,Pan American silver, Far Eastern Consortium,Tessenderlo, Bayer,GBL

goudhaantje
Forum gebruiker
Forum gebruiker

En om bij dividend aandelen te blijven , vannamiddag een order ingelegd voor Imerys.5% divindendrendement bruto momenteel, met Franse voorheffing nu deels terug te vorderen net iets voordeliger als vroeger

dividendbaron
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 41

Bericht door dividendbaron »

Ben bezig met het opbouwen van een dividendportefeuille.Bedoeling is 100000 euro in portefeuille te hebben tegen 31 Dec.
Verdere intentie is om 1000 euro per maand bij te sparen (moet nog zien als dat lukt,kan te hoog gegrepen zijn,dan zakken we naar 500euro).

Hoofdbedoeling is "WEG UIT DE EURO" ! De euro is naar mijn mening de grootste monetaire flater uit de monetaire geschiedenis.
En wij,de euro -zoners ,zullen de prijs betalen en die gaat niet mals zijn....

Dit is geheel mijn mening,niemand hoeft dit de delen.Gewoon om eens te laten zien dat je beleggingen moet afstemmen op je eigen inzichten en je er perfect een beleggingsrekening kunt rond bouwen.

Zo ben ik bij het ZUS beleggen uit gekomen :
Zwitserland
United-States
Silver

Heb hier de belofte gemaakt om mijn aankopen regelmatig te posten.En belofte maakt schuld.....
Wil hier niet persé iets bewijzen,behalve dat je met beleggen een sprong voorwaarts kunt maken in je leven,als je het maar consequent blijft doen.
Daar gaan we !!!

PS: Ga eerstdaags nieuw draadje openen,om niks te bevuilen. Leuke titel lijkt mij : beleg met je ZUS
manu47 liked last!

_Jack_
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 153

Bericht door _Jack_ »

De pen is van je zus.

Plaats reactie