Dividend
Re: Dividend
Als ik maandag centjes nog niet op mijn rekening zijn bel ik naar keytrade.
tja, ik beleg alleen maar in dividend aandelen, om lekker te genieten van de jaarlijkse inkomsten. En dit is de enige topic "Dividend".
thx
tja, ik beleg alleen maar in dividend aandelen, om lekker te genieten van de jaarlijkse inkomsten. En dit is de enige topic "Dividend".
thx
Angst en hebzucht zijn oerinstincten die beleggers het leven erg moeilijk maken.
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

-
- Forum gebruiker
- waarderingen: 50
Eigenlijk onbegrijpbaar,dat zo een dividend topic jaren in slaap lag !!
Nogthans heel wat beleggers richten hun portefeuille op dividendbeleggen. Waaronder ikzelf.
Fijn dat je het terug van onder het stof heb gehaald.
Indien interesse wil ik mijn nieuwste aankopen hier wel eventjes posten,samen met een woordje uitleg.
Zou leuk zijn mochten anderen dat ook doen.
goudhaantje liked last!
Nogthans heel wat beleggers richten hun portefeuille op dividendbeleggen. Waaronder ikzelf.
Fijn dat je het terug van onder het stof heb gehaald.
Indien interesse wil ik mijn nieuwste aankopen hier wel eventjes posten,samen met een woordje uitleg.
Zou leuk zijn mochten anderen dat ook doen.
Komt een broker tussen voor de uitbetaling van het dividend Solvac?kierkegaard schreef: ↑19 aug 2022 23:56De ex-dividenddatum was niet 17/8 maar 9/8 zoals je eenvoudigweg op de website kan lezen (https://www.solvac.be/nl/beleggers/dividend/).
De uitbetaling is effectief op 17/8. Normaal doen brokers dat de dag zelf, maar zo niet zou het toch maandag op de rekening moeten staan.
Ik dacht dat Solvac dat zelf verzorgde?
Ik ontving het interimdividend op 17/8 rechtstreeks van Solvac sa op mijn zichtrekening.
Financiële dienst
De financiële dienst met betrekking tot betaling van dividenden wordt gratis door Solvac verzekerd die met BNP Paribas Fortis samenwerkt. Aan- en verkopen van aandelen worden door een financiële tussenpersoon gedaan (bank of effectenhandelaar).
https://www.solvac.be/nl/beleggers/aandelen/
Normaal moet Solvac kosten betalen aan BNP Paribas Fortis zoals andere aandelen hun betaling van coupons domicilieren bij een bank van hun keuze. Die kosten worden niet doorgerekend aan de aanbieder van cps.(voor Belgische cps)
De financiële dienst met betrekking tot betaling van dividenden wordt gratis door Solvac verzekerd die met BNP Paribas Fortis samenwerkt. Aan- en verkopen van aandelen worden door een financiële tussenpersoon gedaan (bank of effectenhandelaar).
https://www.solvac.be/nl/beleggers/aandelen/
Normaal moet Solvac kosten betalen aan BNP Paribas Fortis zoals andere aandelen hun betaling van coupons domicilieren bij een bank van hun keuze. Die kosten worden niet doorgerekend aan de aanbieder van cps.(voor Belgische cps)
abi ackb ags agfb ad cs boka dbk dieg engi rf evs gimb gsk immo inga kbc nn nokia nyr pfe prox rou solb tit tnet tinc vtrs xior save cofb immo unc gsk gblb prx nel vow3 bar una en fondsen
-
- Forum gebruiker
- waarderingen: 79
Ik heb recent van de terugval geprofiteerd om ook aandeeltjes Solvac aan te kopen.
Bij aankoop wordt er gevraagd naar een rekeningnummer waar het dividend op gestort kan worden.
Ik las ook dat er 17/8 effectief betaald zal worden , ik heb nog niet nagekeken of het al op m.n rekening staat.
De laatste jaren heb ik ook een portefeuilee opgebouwd die veel sterker gericht is op dividend.
Mijn laatste aankoop was IMMSI (IMS.MI) , de holding boven Piaggio.
Bij aankoop wordt er gevraagd naar een rekeningnummer waar het dividend op gestort kan worden.
Ik las ook dat er 17/8 effectief betaald zal worden , ik heb nog niet nagekeken of het al op m.n rekening staat.
De laatste jaren heb ik ook een portefeuilee opgebouwd die veel sterker gericht is op dividend.
Mijn laatste aankoop was IMMSI (IMS.MI) , de holding boven Piaggio.
First Pacific, Goldfields, Zijin mining , Ur-energy ,Imerys, Savencia , Yara International , Carlsberg Korea Electric Power, Sprott Physical Uranium, Vranken, Hummingbird Resources, EVS,Etex , ThermoFisher,NVent,Pentair,Brederode,Pan American silver, Far Eastern Consortium,Tessenderlo, Bayer,GBL
Het zou "tof" zijn mocht Largo eens antwoorden...
- USSENTERPRISE
- Premiummember
- waarderingen: 2514
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 113
Solvac is de monoholding boven Solvay.USSENTERPRISE schreef: ↑22 aug 2022 11:09Wel eigenaardig dat je voor het ontvangen van dividenden een rekeningnummer moet opgeven. Dat komt bij Keytrade toch gewoon bij de cash component van de effectenrekening ?
Zie https://www.solvac.be/nl/beleggers/aandeelhoudersgids/
- USSENTERPRISE
- Premiummember
- waarderingen: 2514
Bedankt voor deze informatie.EarthNvstr1 schreef: ↑22 aug 2022 11:41Solvac is de monoholding boven Solvay.USSENTERPRISE schreef: ↑22 aug 2022 11:09Wel eigenaardig dat je voor het ontvangen van dividenden een rekeningnummer moet opgeven. Dat komt bij Keytrade toch gewoon bij de cash component van de effectenrekening ?
Zie https://www.solvac.be/nl/beleggers/aandeelhoudersgids/