Advies spraarrekening of termijnrekening
- opportunist
- Forum gebruiker
- waarderingen: 11
Advies spraarrekening of termijnrekening
Hello,
gisteren telefoon gekregen van mijn bankfiliaal met voorstel een deel van het spaargeld over te zetten naar een spaarrekening met hoger rendement, of naar een termijn rekening (zelfs van 12 maanden)
met als insteek, we voorzien dat het rente percentage in het algemeen vanaf juli opnieuw zal dalen
mijn vragen zijn.:
- is dit interessant? zijnde , is er een duidelijke reden waarom de rente opnieuw zou dalen ? of zou dit een verdoeken manier zijn om te verdoezelen dat de rente juist zal stijgen en het dan toch vast zou staan op bijvoorbeeld een termijnrekening, wat voor hen profijtelijk is.
- is het interessant om naar termijn rekeningen te gaan ?
- concreet
basisrente getrouwheidspremie totale rente
huidig 0,25 0,25 0,5
optie 1 spaar 0,25 0,8 1,05
optie 2 spaar 0,25 0,8 1,05
voor optie 1 geldt : minimuminleg 5000€
voor optie2 geldt : maximale inleg per maand 750 €
heeft er iemand advies?
Beleggen iets anders ethisch met een stabiel (gegarandeerd) rendement is ook een optie.
Mvg,
Opportunist
gisteren telefoon gekregen van mijn bankfiliaal met voorstel een deel van het spaargeld over te zetten naar een spaarrekening met hoger rendement, of naar een termijn rekening (zelfs van 12 maanden)
met als insteek, we voorzien dat het rente percentage in het algemeen vanaf juli opnieuw zal dalen
mijn vragen zijn.:
- is dit interessant? zijnde , is er een duidelijke reden waarom de rente opnieuw zou dalen ? of zou dit een verdoeken manier zijn om te verdoezelen dat de rente juist zal stijgen en het dan toch vast zou staan op bijvoorbeeld een termijnrekening, wat voor hen profijtelijk is.
- is het interessant om naar termijn rekeningen te gaan ?
- concreet
basisrente getrouwheidspremie totale rente
huidig 0,25 0,25 0,5
optie 1 spaar 0,25 0,8 1,05
optie 2 spaar 0,25 0,8 1,05
voor optie 1 geldt : minimuminleg 5000€
voor optie2 geldt : maximale inleg per maand 750 €
heeft er iemand advies?
Beleggen iets anders ethisch met een stabiel (gegarandeerd) rendement is ook een optie.
Mvg,
Opportunist
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

-
- Forum elite
- waarderingen: 1681
Re: Advies spraarrekening of termijnrekening
Hangt ervan af wat je met dat spaargeld wil doen.
Heb zo'n rekening met hoger rendement, maar de getrouwheidspremie krijg ik daar pas na één volledig jaar. M.a.w. dat geld weghalen binnen het jaar = geen getrouwheidspremie, en minder rendement dan het gewone spaarboekje. Moet je dus in 't oog gaan houden op welke data je geld terug kan weghalen, om geen getrouwheidspremie te verliezen.
Termijnrekeningen, nadeel dat je r.v. betaalt, op een spaarboekje niet (tot x€ rente).
Dus is het afwegen, en enkel interessant voor bedragen die je vele jaren niet gaat gebruiken. Anders is het voor peanuts bezig zijn.
opportunist liked last! Heb zo'n rekening met hoger rendement, maar de getrouwheidspremie krijg ik daar pas na één volledig jaar. M.a.w. dat geld weghalen binnen het jaar = geen getrouwheidspremie, en minder rendement dan het gewone spaarboekje. Moet je dus in 't oog gaan houden op welke data je geld terug kan weghalen, om geen getrouwheidspremie te verliezen.
Termijnrekeningen, nadeel dat je r.v. betaalt, op een spaarboekje niet (tot x€ rente).
Dus is het afwegen, en enkel interessant voor bedragen die je vele jaren niet gaat gebruiken. Anders is het voor peanuts bezig zijn.
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...
Mijn klok staat op winteruur...
- opportunist
- Forum gebruiker
- waarderingen: 11
Re: Advies spraarrekening of termijnrekening
. Anders is het voor peanuts bezig zijn.jean de florette schreef: ↑17 mar 2023 09:25Hangt ervan af wat je met dat spaargeld wil doen.
Heb zo'n rekening met hoger rendement, maar de getrouwheidspremie krijg ik daar pas na één volledig jaar. M.a.w. dat geld weghalen binnen het jaar = geen getrouwheidspremie, en minder rendement dan het gewone spaarboekje. Moet je dus in 't oog gaan houden op welke data je geld terug kan weghalen, om geen getrouwheidspremie te verliezen.
Ik vrees dat dat de conclusie is die ik eigenlijk al dacht