Beursgrafiek van Paul Gins

Beleggen voor beginners, hoe werkt beleggen en diverse vragen
Plaats reactie

Annetje
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 33

Beursgrafiek van Paul Gins

Bericht door Annetje »

Heeft er iemand ervaring met Beursgrafiek (https://www.transtrader.eu/) van Paul Gins ?
Dit is gebaseerd op Technische analyse, en max. 2x/maand zou je een aan- of verkoopsignaal krijgen.
Er zijn verschillende voorbeeldportefeuilles die je kan volgen, meestal gebaseerd op 1 beurs met max. 10 of 20 aandelen (de Europese beurzen bevatten meestal maar 10 aandelen).

Daar ik zelf wel geloof dat je met TA je rendement sterk kan verbeteren, maar ik helaas de tijd niet heb om dit op te volgen/wekelijks te onderzoeken, kwam ik hier op uit.

Zowel positieve als negatieve ervaringen zijn welkom.

medaar
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 73

Re: Beursgrafiek van Paul Gins

Bericht door medaar »

Zorg dat je eerst een les i.v.m. het gebruik van het progamma kan volgen.
Meer dan 10 jaar geleden kocht ik het programma. Men ging me verwittigen wanneer er les was en in afwachting kon je een syllabus downloaden. Hier had je echt veel tijd nodig om deze voor me onbekende materie te doorgronden en wat me met jonge kinderen en dus weinig tijd toen niet lukte. Men was vergeten me te verwittigen of er was een lijst van geïnteresseerde verloren gegaan? Pas na 10 maand aankoop was de volgende gezamenlijke cursus. Je kon wel tegen betaling een privé les krijgen bleek achteraf. Dus de raad die ik je kan geven, eerst de les dan pas de aankoop als je geen kat in een zak wil kopen.
Annetje liked last!

Benny01
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 2

Bericht door Benny01 »

medaar,
Je verwart het programma TransStock (van Paul Gins) met de website Beursgrafiek die ook van Paul Gins is samen met Mark Schils.
Via beursgrafiek geven zij de tips die uit hun programma Compugraphics wordt gehaald.
Abonnement op beursgrafiek kost €29 maand, wil je de software zelf gebruiken moet je een abonnement nemen op TransStock dat €39 per maand kost. Hier moet je dan zelf de tips uithalen maar is voor de gevorderde computer.

Annetje
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 33

Bericht door Annetje »

Na een half jaar vragen verzamelen, heb ik hem een dikke maand geleden gebeld. Ik kon al mijn vragen stellen, en kreeg nog veel meer info.
Ondertussen beslist dat ik het een jaar ga proberen, om te beginnen voor de Belgische markt. Deze week heb ik een afspraak bij Belfius, om een Re=Bel rekening te openen. Ik heb geen smartphone, en moet dus langs het kantoor. Via die weg zijn de transacties al goedkoper.
Initieel had ik gedacht rond 1 april te starten. Alleen is de oorlog in Oekraïne er tussengekomen, die roet in het eten gooit. Wellicht ga ik nog een paar weken of maanden wachten, en eerst zien hoe het daar evolueert en ook of de beurzen nog gekke bokkensprongen maken ten gevolge daarvan.

Maar hoe langer hoe meer geloof ik wel in het systeem. Ik ben tot hiertoe altijd een buy & hold-belegger geweest, en heb de voorbije 6 jaar heel wat mooie winsten terug zien verdampen. In januari heb ik voor 't eerst echt winst genomen op Montea, waar ik toen net geen 230% winst op had. Net iets minder dan de helft verkocht, en nu spijt dat ik niet iets meer verkocht heb. Alles samen heeft het me doen beslissen dat ik wat hulp kan gebruiken om beslissingen te nemen op beleggersgebied. Misschien dat ik na een of enkele jaren me daar sterker in voel (het is ook de bedoeling om dan telkens de grafieken te bestuderen om zo bij te leren), maar momenteel ben ik nog een veel te grote twijfelaar als het op beleggingsbeslissingen aankomt.

Plaats reactie