Speculatieve winsten 33% meerwaardebelasting

Beleggen voor beginners, hoe werkt beleggen en diverse vragen
Plaats reactie

Sharing
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 18

Speculatieve winsten 33% meerwaardebelasting

Bericht door Sharing »

Ik hou mijn aandelen meestal niet zo heel lang in portefeuille, zelden 6 maanden, meestal enkele maanden soms enkele weken. Nu maak ik mij zorgen over de mogelijk gepeperde rekening van 33% meerwaardebelasting op ‘speculatieve winsten’. Zijn er hier nog mensen die regelmatig hun aandelen traden en die ervaring hebben met hoe de belastingen hiermee omgaan. Word de soep echt zo heet gegeten als hij wordt opgediend?

USSENTERPRISE
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 2514

Re: Speculatieve winsten 33% meerwaardebelasting

Bericht door USSENTERPRISE »

Sharing schreef: ↑
27 jun 2021 21:16
Ik hou mijn aandelen meestal niet zo heel lang in portefeuille, zelden 6 maanden, meestal enkele maanden soms enkele weken. Nu maak ik mij zorgen over de mogelijk gepeperde rekening van 33% meerwaardebelasting op ‘speculatieve winsten’. Zijn er hier nog mensen die regelmatig hun aandelen traden en die ervaring hebben met hoe de belastingen hiermee omgaan. Word de soep echt zo heet gegeten als hij wordt opgediend?
Hier hebben we al geregeld een boom over op gezet. Mijn conclusie is alvast dat het een grijze zone is waar de burger overgeleverd is aan de willekeur van de fiscale administratie. Ik heb echter nog geen voorbeeld van kennissen/vrienden die hier al op belast zijn. De bedragen van hun portefeuilles liggen (schat ik) tussen de 100 en de 500.000 EUR.

Plaats reactie