DEGIRO aan te raden voor beginner? Betrouwbaar?

Beleggen voor beginners, hoe werkt beleggen en diverse vragen
Plaats reactie

Mave
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

DEGIRO aan te raden voor beginner? Betrouwbaar?

Bericht door Mave »

Sta op het punt om een account aan te maken bij DEGIRO, maar bij de stap om men bankrekening te koppelen ben ik afgehaakt want ik las dit: https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... 50917.html

Raden jullie een andere onlinebroker aan? Ik wil vooral wat aandelen kopen in de Bel20 en van Amerikaanse bedrijven.

Alvast bedankt!

Bartoine
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Re: DEGIRO aan te raden voor beginner? Betrouwbaar?

Bericht door Bartoine »

Hoi Mave,

Late reactie, maar ik ben ook net pas lid :). Heb je al naar Etoro gekeken? Dat heb ik kort geleden nog meegenomen in een artikel en maak er nu zelf ook gebruik van. Je kan er ook met een virtuele portfolio spelen, nepgeld zeg maar :). Leuk om wat dingen uit te proberen.

Beleggersgroet,

Bart

Visbak
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 1

Bericht door Visbak »

Vergeet ook niet om je DeGiro rekening aan te geven bij NBB, daar het om een buitenlandse rekening gaat.

En nu met de merge met Flatex ook die (duitse) rekening aangeven bij NBB.

manu47
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 201

Bericht door manu47 »

Ben zelf klant, volgens mij enkel de Duitse nog.
40% ETF:C50,CP9,SGLD,SXRW,IWDA,SXR8,ICHN,QDV5,IBCJ,IUSN,XMLC,OMXH25,WVAL,SMH,D5BH,WTAI
40% Value:AGS,APT,ABI,BGFV,BCC,BPOST,1113,ECONB,EVS,FKWL,IAG,LOG,MOUR,MYTIL, BNAB,NN,QIWI
20% Speculatief

mver
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 90

Bericht door mver »

Lotus schreef: ↑
07 jan 2021 12:05
Wel amusant dat de VFB een uitspraak doet terwijl zij een samenwerking of promotie hebben/hadden met Mexem. Een broker die gevestigd is in Cyprus, krijgt u daarmee een geschil dan wens ik ze veel succes. Ook wel slechte verhalen gehoord over Mexem en terug storten van tegoeden.
Even wat off-topic: welke verhalen heb je dan wel gehoord over terugstorten van tegoeden van Mexem? Ik ben ook aan het afbouwen bij Mexem maar heb toch nog geen problemen gehad met terugstorten van tegoeden.

mver
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 90

Bericht door mver »

OK, bedankt voor de info! Dit heb ik nog niet voorgehad.

Hoewel Mexem als broker echt wel goed is op een aantal gebieden (je krijgt er heel veel info en de kosten zijn natuurlijk laag) en ik voorlopig zelf niet het minste teken zie dat ze onbetrouwbaar zouden zijn, is het toch ook het gegeven Cyprus waar ik niet gerust genoeg over ben. En het feit dat je heel weinig info op het internet vindt van andere Belgische klanten van Mexem. Daarom ben ik ook aan het afbouwen bij Mexem.

wim69
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 49

Bericht door wim69 »

Mexem is gewoon introducing broker voor IBKR. Net zoals lynx en andere. Het terugstorten gebeurd door het systeem van IBKR. Ik zou niet weten hoe mexem dat zou kunnen beïnvloeden.

josymar
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 190

Bericht door josymar »

Ben al met al erg tevreden over DeGiro.
Toch een minpuntje. Als je opteert voor een stockaandeel in plaats van een dividend in contanten, rekent DeGiro € 7,5 kosten aan.

Plaats reactie