Beursnieuws

Beleggen voor beginners, hoe werkt beleggen en diverse vragen met betrekking tot beleggen
Plaats reactie
Biscuitpower
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 6

Beursnieuws

Berichtdoor Biscuitpower » 09 Jan 2018 15:10

Dag iedereen,

Ik wens ook te starten met beleggen in aandelen. Momenteel ben ik mij wat aan het inlezen over hoe dit best aan te pakken (boeken, online). Heb reeds een account bij Bolero aangemaakt, maar nog geen transacties gedaan.

Ik heb een redelijk drukke job (niet in de financiële of beurswereld, wel in de gezondheidszorg) en heb weinig tijd om er heel veel mee bezig te zijn. Daarom zou ik graag van jullie weten waar jullie up to date info halen van de beursgenoteerde bedrijven, zodat er snel kan gehandeld worden. Momenteel lees ik veel op Bolero zelf, Beursig forum, debelegger.be, de standaard. Wat zijn jullie favorieten (gratis, te betalen, abo, ...) ?

Vriendelijke groet

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 1833

Re: Beursnieuws

Berichtdoor Beheerder » 09 Jan 2018 15:49

Welkom en er zijn diverse tools en mogelijkheden om actueel nieuws direct te kunnen ontvangen en lezen. Bijna elke broker heeft een streaming nieuwsdienst waarbij Binck over het algemeen heel compleet is. Voor macrocijfers en financiële agenda kan bijvoorbeeld een website als Investing.com worden gebruikt. Inschrijven op de nieuwsbrieven van bedrijven waarvan u aandelen heeft kan ook erg zinvol zijn om nieuws (per mail) te ontvangen).

Op het forum hier is er een handige optie waarmee u uw favoriete onderwerpen kunt volgen. Wanneer u onderaan een onderwerp op 'abonneer op dit onderwerp' klikt krijgt u een mail bij een nieuwe reactie op dat onderwerp.
Voor vragen of informatie kunt u rechts bovenaan de pagina op contact klikken