Over mezelf en de beurs

Beleggen voor beginners, hoe werkt beleggen en diverse vragen met betrekking tot beleggen
Plaats reactie
Hendrik_op_de_Beurs
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Over mezelf en de beurs

Berichtdoor Hendrik_op_de_Beurs » 18 Apr 2017 20:48

Goeiedag iedereen,

Nu weet ik niet of dit onderwerp hier hoort. Maar ik ben vandaag lid geworden van dit forum.

Nou, ik zal me eerst voorstellen. Ik ben dus Hendrik en ik heb een x bedrag bij Binck belegd. Laat ik dat bedrag 100% noemen. Eerder had ik meer winst. Maar nu met alles rond Trump en Noord-Korea enzo neig ik al m'n aandelen te verkopen. Ik heb 1 fonds die ruim 32% in het rood staat en een andere die ruim 70% in het rood staat. Maar over het algemeen gezien zijn er ook fondsen die ruim 50 en 1 die op 116% winst staat. Dus die 100%, die is met 18,9% gegroeid.

Nu wou ik misschien in de toekomst nog in aandelen beleggen. Momenteel is Galapagos heel goed, Gemalto, AccelorMittal en BE Semiconductor Industries. Misschien kan ik ook beter in trackers beleggen. Daar heb ik er 1 van, die in de AEX zit.

Nu heb ik een vraag over een ander product, over opties. Misschien zijn opties niet voor mij weggelegd. Maar ik heb daar vandaag een schaduwportefeuille voor gemaakt. Ik heb daar 5 fondsen in staan en daarvan heb ik er bij drie winst. Er was er 1, die niet was verhandeld. En er was er 1, die staat op verlies, ruim 82%. Dit is een call-optie op Galapagos. Als dit echt geld zou zijn, zou ik deze dan moeten verkopen? En zo ja, wat zou dan m'n verlies zijn?

Alvast bedankt voor jullie reaktie.