Starten in de wereld van beleggen

Beleggen voor beginners, hoe werkt beleggen en diverse vragen met betrekking tot beleggen
Plaats reactie
Brecht
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 44

Re: Starten in de wereld van beleggen

Berichtdoor Brecht » 08 Okt 2016 20:40

fltn schreef:
Brecht schreef:Op welke tijdschriften op websites zijn jullie geabonneerd?

Dit is echt persoonlijk, maar waar ik een betalend abo op heb is:
- De Tijd (een must have volgens mij)
- VFB en hun 2-maandelijks magazine + access tot Excelco app

Daarnaast ben ik ook geregistreerd op:
- Seeking Alpha: dagelijkse notifications, opinions over assets die je bezit, plus ideeën voor zowel long als short
- Bloomberg Business: heb de app op de tablet, zeer handig om 's ochtends bij het ontbijt onmiddelijk up-to-date te zijn

Voorlopig nog geen betalende abo's. Eerst proberen wat rendement te halen. :lol:
Is VFB interessant? de Tijd nodig indien je werkt met aandelen?

fltn
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 31

Berichtdoor fltn » 09 Nov 2016 14:54

Brecht schreef:Voorlopig nog geen betalende abo's. Eerst proberen wat rendement te halen. :lol:
Is VFB interessant? de Tijd nodig indien je werkt met aandelen?

VfB is zeker interessant. Naast het 2-maandelijkse magazine 'Beste belegger', kan je er ook terecht voor heel wat nieuws en informatie over bedrijven (en hun koersen). Ze hebben de 'Dag van de tips' georganiseerd waar je zeker al van gehoord hebt. Op 10 december organiseren ze de 'Fundamentele analysedag'. En je hebt dan ook nog de beleggersacademie, waar VfB verschillende modules heeft (fundamentele analyse, technische analyse, beleggingsfondsen en etf's die je in enkele Vlaamse steden kunt volgen.

De Tijd vind ik persoonlijk een must have voor al wie belegt (of een ander degelijk dagblad). Je moet toch op de hoogte blijven van het nieuws, niet alleen over beleggen maar ook algemeen nieuws met net wat meer duiding dan bv Het Laatste Nieuws... :D
THE MARKET CAN STAY IRRATIONAL LONGER THAN YOU CAN STAY SOLVENT.

Beleggende
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Berichtdoor Beleggende » 17 Nov 2016 20:46

Het is belangrijk dat je eerst weet wat je doet, lees en leer zou ik zeggen. En oefen op een demo-account waar je kostbare fouten kunt maken ipv dat je ze maakt wanneer je begint. Verwacht niet dat het uit de lucht gevallen komt want je moet er echt wat voor doen hoor. Ik kwam laatst deze cursus tegen, wel wat kennis te vergaren eruit. Volgens mij kan je daar gelijk ook een demo-account openen. http://www.leeronlinebeleggen.nl/p/grat ... eggen.html

turboke
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Berichtdoor turboke » 01 Jan 2018 15:00

Ook ik ben een newbie, en moet nog veel leren. Vraagje, zou een beleggersclub of groep een meerwaarde zijn ? En dank je voor de tip "Beleggende", ziet er zeer handig uit !!

Banner
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 648

Berichtdoor Banner » 02 Okt 2018 08:47

charel01 liked last!
Veni,Vidi,Vici.

neku
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 347

Berichtdoor neku » 02 Okt 2018 09:03

informeer rond naar wat praktische kennis, de beste belegging is altijd kennis. Bvb vandaag is er een avondje balanslezen in Merksem. Gratis workshop waar je wat bijleert en vragen kan stellen, altijd leuk en interessant :up:
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

Annetje
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 4

Berichtdoor Annetje » 06 Okt 2018 16:27

Het tijdschrift van de Vfb verschijnt 10x per jaar. Op de zomer na, elke maand.
Vfb organiseert in maart ook nog een interessant congres. En de cursussen die ze organiseren zijn ook heel goed. Heb zelf al TA & FA gevolgd.