Short gaan op specifieke aandelen NASDAQ / SPY

Beleggen voor beginners, hoe werkt beleggen en diverse vragen
Plaats reactie

Alpropos
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0
Contacteer:

Short gaan op specifieke aandelen NASDAQ / SPY

Bericht door Alpropos »

Beste leden

Ik ben sinds een 3 jaar terug begonnen met beleggen.
Ik ben lid bij Degiro, maar merk dat de opties voor short te gaan alsook opties beperkt zijn tot slechts enkele beurzen.

Ik zoek dus een platform die me toelaat short te gaan, ofwel via directe verkoop van aandelen of d.m.v. put opties.

Degiro laat me niet toe short te gaan op de meeste aandelen in nasdaq of spy. Ook zijn voor deze aandelen geen opties beschikbaar. Nu weet ik niet of dit een beperking is op mijn account, of dit voor iedereen geld die lid is bij Degiro.

Short gaan op de index is echter wel mogelijk, maar is momenteel niet hetgeen wat ik zoek.
Zijn er europese brokers die dit wel toelaten? zoja, op welke manier?

Ik ben wonend in Belgie, en ik ken de stappen omtrent het aangeven van buitenlandse rekening e.d.

Evt tips en advies zijn ook altijd welkom.

Alvast bedankt

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

mulder
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 171
Contacteer:

Re: Short gaan op specifieke aandelen NASDAQ / SPY

Bericht door mulder »

Alpropos schreef:
02 okt 2020 18:13
Beste leden

Ik ben sinds een 3 jaar terug begonnen met beleggen.
Ik ben lid bij Degiro, maar merk dat de opties voor short te gaan alsook opties beperkt zijn tot slechts enkele beurzen.

Ik zoek dus een platform die me toelaat short te gaan, ofwel via directe verkoop van aandelen of d.m.v. put opties.

Degiro laat me niet toe short te gaan op de meeste aandelen in nasdaq of spy. Ook zijn voor deze aandelen geen opties beschikbaar. Nu weet ik niet of dit een beperking is op mijn account, of dit voor iedereen geld die lid is bij Degiro.

Short gaan op de index is echter wel mogelijk, maar is momenteel niet hetgeen wat ik zoek.
Zijn er europese brokers die dit wel toelaten? zoja, op welke manier?

Ik ben wonend in Belgie, en ik ken de stappen omtrent het aangeven van buitenlandse rekening e.d.

Evt tips en advies zijn ook altijd welkom.

Alvast bedankt
Rekening bij Lynx openen:kan je alles shorten wat shortable is evenals calls schrijven en puts verkopen , al is 3 jaar beleggen wel wat kort om zware risico's te nemen vind ik.

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 4802
Contacteer:

Re: Short gaan op specifieke aandelen NASDAQ / SPY

Bericht door Beheerder »

Persoonlijk zou ik eerder dan short gaan met een turbo short maar dan wel rekening houden met de investering beperken en hoge hefbomen vermijden.
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie