Verkoop deel aandelen op Medirect

Beleggen voor beginners, hoe werkt beleggen en diverse vragen met betrekking tot beleggen
Johros
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Verkoop deel aandelen op Medirect

Berichtdoor Johros » 10 Feb 2019 17:20

Iemand enig idee wat de reden hiervan kan zijn:
Plaats order om 100 aandelen van totaal 200 aandelen van Abinbev te verkopen op de volgende beursdag aan de slotkoers van 66,67€ en waarop mijn winst op dat moment 5,05% bedraagt.
Als ik dan terug mijn lijst raadpleeg bemerk ik dat mijn resterende aandelen (100) plots minder waard zijn en mijn winst gedaald is tot 3,95% zonder dat reeds iets van dit order werd uitgevoerd, dus de (slot)koers was dezelfde?
Dit via het online platform van Medirect.
Is dit iets wat ik nog niet weet?

powered by Surfing Waves

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 455

Re: Verkoop deel aandelen op Medirect

Berichtdoor kierkegaard » 10 Feb 2019 17:34

Ik ben niet zeker of ik je vraag goed begrijp.

De waarde van je aandelen is de koers x het aantal. Zolang je order niet is uitgevoerd, behoud je hetzelfde aantal aandelen.

Een kleine noot: het is niet zo dat je op de volgende beursdag sowieso aan de slotkoers van de vorige kan verkopen. Ik neem aan dat je een limietorder hebt ingesteld? Dat zal worden uitgevoerd als die limiet wordt gehaald, en het kan altijd dat de opening op maandag lager is dan de slotkoers op vrijdag.

Johros
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Re: Verkoop deel aandelen op Medirect

Berichtdoor Johros » 10 Feb 2019 17:43

Dat is juist wat ik zo vreemd vind.
Niets is al uitgevoerd en de resterende aandelen zijn plots minder waard en huidige winstpercentage gezakt.

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers, profiteer van minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere gebruikservaring en abonneer op uw favoriete onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen