AMG

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses

Gebruikersavatar
Wimpie85
Premiummember
Premiummember
Berichten: 3222
Lid geworden op: 19 jan 2013 13:48
waarderingen: 1424

Re: AMG

Bericht door Wimpie85 »

wolfe liked last!



Gebruikersavatar
Wimpie85
Premiummember
Premiummember
Berichten: 3222
Lid geworden op: 19 jan 2013 13:48
waarderingen: 1424

Re: AMG

Bericht door Wimpie85 »


Amsterdam, 30 November 2020 (Regulated Information) --- The Saudi Arabian Oil Company (Saudi Aramco), Shell & AMG Recycling B.V. signed a memorandum of understanding (MOU) to evaluate the feasibility of creating a venture in support of Saudi Arabia’s (“The Kingdom”) vision to maximize value from its vast natural resources. The Kingdom is becoming a globally important region for the supply and demand of vanadium, and desires to enable the development of a world class vanadium recycling industry. In support of this initiative, Shell & AMG Recycling B.V., along with Shell Catalysts & Technologies, will explore the feasibility of building a catalyst manufacturing and recycling “supercenter” in The Kingdom.

This “supercenter” will enable Saudi Aramco to refine its crudes in an environmentally sustainable manner through the manufacturing of fresh residue upgrading catalysts required to convert heavy oil fractions into valuable products and recycling the resulting spent catalysts and gasification ash which are otherwise hazardous wastes. The “supercenter” will have the ability to make significant contributions toward the circular economy by bringing state-of-the-art fresh catalyst and recycling technologies to The Kingdom, enabling the realization of renewable energy and GHG emission reduction goals in the region.

An MOU related to the spent catalyst and gasification ash recycling project was exchanged among Mohammed A. Al-Shammary, Vice President, Procurement and Supply Chain Management of Saudi Aramco, and Andrew Crowe, Vice President and Country Chairman of Shell Saudi Arabia, on behalf of Andy Gosse, President of Shell Catalysts & Technologies; and Dr. Heinz C. Schimmelbusch, Chairman & CEO of AMG.

“AMG is privileged to be a partner in this ambitious project to build a vanadium recycling industry in The Kingdom. The concept is to turn oil refinery waste into a domestic resource for the production of vanadium, a critical alloy that improves the quality of infrastructure steel. The project advances the goals of a circular economy and is essential in achieving the societal benefits of reducing global CO2 emissions. In addition, the vanadium produced by the project can be used for grid-stabilization batteries which will facilitate a more efficient use of renewable energy and in turn accelerate the fulfillment of The Kingdom’s CO2 reduction goals,” said Heinz C. Schimmelbusch.

“Shell is excited to continue our long history of collaborating with Saudi Aramco and bringing market leading technologies to The Kingdom,” said Andy Gosse, adding that “as the world continues its energy transition journey, these value-added investment opportunities will contribute towards maximising the benefits from the Kingdom’s natural resources and support The Kingdom’s ambitions towards lowering GHG emissions. These are critical elements as Saudi Aramco looks to maximize return from bottom of the barrel conversion and its oil to chemicals initiatives while importantly, supporting IKTVA’s goals of capturing value that produces long-term tangible benefits for The Kingdom.”
wolfe liked last!

lanciared
Forum newbie
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 nov 2020 01:08
waarderingen: 14

Re: AMG

Bericht door lanciared »

--- Vernieuwd, en verhoogd koersdoel AMG, deze morgen - 9 dec 2020 - bij IEX Premium - Paul wetering
Hogere koersen in verschiet voor AMG
AMG: STRONG BUY
De hausse in aandelen gerelateerd aan de versnellende duurzaamheidsrevolutie is volledig aan AMG voorbij gegaan. Onterecht wat ons betreft, want dit bedrijf zet vol in op CO2-reducerende oplossingen. Wel is er sprake van koersherstel vanuit een meerjarig dieptepunt.

Herstel luchtvaartindustrie aanstaande
Nu er uitzicht is op een oplossing voor de coronapandemie, is het recente koersherstel niet meer dan logisch. AMG is voor grofweg 40% van zijn omzet afhankelijk van de transportsector, voornamelijk de luchtvaart, en die zal volgend jaar krachtig herstellen.

Met name de Critical Materials Technologies divisie (CMT), waar titaniumlegeringen en vacuümovens worden geproduceerd, zal ongetwijfeld profiteren van het aankomende herstel in de luchtvaartindustrie en de groeiende ruimtevaartindustrie. Deze divisie opereert hoger in de waardeketen dan de grondstofdivisies en we rekenen hier volgend jaar op een forse verbetering van de resultaten.
Bij de overige divisies, te weten Clean Energy Materials (CEM) en Critical Minerals (CMI), is AMG grotendeels afhankelijk van grondstofprijzen die op wereldwijde markten bepaald worden. AMG focust zich hier vooral op het zo laag mogelijk houden van de kostprijs.

Met de recycling-technologie voor vanadium uit raffinage-afval heeft het bedrijf echter wel een onderscheidend product in handen. De joint venture met Shell op dit gebied heeft forse potentie en de eerste samenwerkingen met raffinaderijen in het Midden-Oosten en Azië zijn reeds aangegaan. Ook de participatie in de Duitse plannen om een eigen oplaadbare batterijen-industrie op te bouwen is veelbelovend.

Herstel grondstofprijzen ligt voor de hand
Terugkomend op de grondstofprijzen, verwachten we hier toch een sterk herstel. De timing van het herstel laat zich echter niet raden. AMG produceert hoofdzakelijk metalen met elektrische toepassingen zoals vanadium, lithium, silicium en grafiet.

Waar vanadium nu vooral geleverd wordt aan staalproducenten, kent het ook een belangrijke toepassing voor grote batterijen in het elektriciteitsnet om overschotten elektriciteit tijdelijk op te slaan. Slechts een klein deel van de vanadium die wereldwijd wordt geproduceerd is hiervoor geschikt en AMG zet vol in op dit segment. Een logische stap met het oog op het snel groeiende aandeel van duurzame energie opwekking in de energiemix.

Lithium wordt naast de productie van glas vooral gebruikt in de productie van oplaadbare accu's voor elektronica en kleine voertuigen. Silicium is een belangrijke grondstof voor zonnepanelen/chips, grafiet kent ook veel elektrotechnische toepassingen net als tantaal. Op basis van de versnellende wereldwijde elektrificatie zit het met de verwachting voor de vraagkant naar deze metalen dus wel goed.

Wanneer de verhouding tussen vraag en aanbod naar bovengenoemde metalen voor AMG gunstiger wordt, valt niet te zeggen. Het is voor AMG vooral een kwestie van wachten en zorgen dat de operatie zo efficiënt mogelijk draait. Een hogere wereldwijde inflatie is in de regel ook gunstig voor grondstofprijzen en met het huidige tempo waarin centrale banken geld bijdrukken, ligt een hogere inflatie op termijn voor de hand.

Niet geschikt voor zwakke handjes
Resumerend is de positionering van AMG voor het verwachte herstel van de luchtvaartsector dus gunstig en ook bij de grondstofdivisies verwachten we op termijn herstel. Het bedrijf werd midscheeps geraakt door de coronapandemie op een moment dat grondstofprijzen er al zwak bij lagen, maar kan sterker dan ooit uit deze crisis komen.

In deze markt beweegt de pendule van het ene naar het andere uiterste. We rekenen op lange termijn daarom nog altijd op nieuwe recordresultaten. Het cyclische karakter van eindmarkten maakt wel dat dit aandeel niet geschikt is voor beleggers met een lage risicotolerantie.

Volgend jaar rekenen we op een overgangsjaar waarin de resultaten sterk verbeteren, maar veel bedrijven nog altijd bezig zullen zijn met het herstellen van de opgelopen schade tijdens de pandemie. Vanaf 2022 kan de vaart er weer inkomen en verwachten we dat de belangrijkste eindmarkten weer volop omhoog kijken.

Vriendelijke waardering: advies blijft Strong Buy
Op dit moment noteert het aandeel tegen bijna 16 keer de winst voor 2022, wat ons betreft nog altijd een vriendelijke waardering. Ook na 2022 rekenen we namelijk op verdere winstgroei bij AMG, omdat we voor alle eindmarkten (luchtvaart, batterij-industrie, zonne-energie, recycling) mikken op sterke groei op lange termijn.

We trekken het koersdoel op naar €30,50 wat gelijk is aan ruim 20 keer de verwachte winst voor 2022. Dit is een acceptabele waardering vergeleken met een gewogen mix van sectorgenoten. Het advies blijft Strong Buy.
wolfe liked last!

Gebruikersavatar
Wimpie85
Premiummember
Premiummember
Berichten: 3222
Lid geworden op: 19 jan 2013 13:48
waarderingen: 1424

Re: AMG

Bericht door Wimpie85 »

wolfe liked last!

lanciared
Forum newbie
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 nov 2020 01:08
waarderingen: 14

Re: AMG

Bericht door lanciared »

Grondstoffen zouden wel eens de beste beleggingscategorie voor de komende jaren in verhouding tot aandelen, vastgoed en obligaties. De economie bestaat uit golfbewegingen en in de huidige golf bevinden de grondstoffenprijzen zich nu rond het dieptepunt. De nieuwe opwaartse cyclus gaat tot 2030-2035 duren. De wereldmachten strijden over de wereld om grondstoffenbelangen. De enorme geldcreatie van centrale bankiers en overige stimulansen van overheden zorgen voor een sterke vraag toename. De Chinese Zijderoute zorgt voor toenemende handel. Een dalende dollar zorgt in de regel ook voor stijgende prijzen. De huidige geopolitieke spanningen kunnen de aanbodzijde ernstig verstoren. Een nieuwe cyclus is begonnen.

Dit is in elk geval de mening van een analist van de beleggers website Golden Crosses.
Maar zeker zelfde meningen te lezen op tal van vooruitzichten 2021 van tal van grote Amerikaanse vermogens beheerders.
Velen zijn deze mening toe gedaan.
En , eignlijk verwacht dat ze gelijk gaan halen. AMG prima om hier op in te spelen. Kan verder, gelijk o;a. de koers van Bushfeld (Lithium) ook reeds liet zien, naar hoogtepunten van voorbije jaren.

Link :

https://www.youtube.com/watch?v=IN3oFiP ... e=youtu.be
wolfe liked last!

lanciared
Forum newbie
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 nov 2020 01:08
waarderingen: 14

Re: AMG

Bericht door lanciared »

Niet slecht bedoeld, effe een fout rechtzetten :
- Bushveld: natuurlijk vanadium
-Lithium players : SQM en Albemarle (ongeveer toch de belangrijkste) : koers nadert hoogtepunten van zomer 2018 of reeds goed erboven (Albemarle)

LR

lanciared
Forum newbie
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 nov 2020 01:08
waarderingen: 14

Re: AMG

Bericht door lanciared »

bron FD: (Financieel Dagblad)
Beleggers jagen nu op alles wat 'groen' is - Sector is Hot
Bert van Dijk 14:32

De bestorming van het Capitool woensdag liet beleggers volstrekt koud. Terwijl een als Viking verklede Trump-aanhanger door de wandelgangen banjerde, politie met getrokken pistolen relschoppers probeerde tegen te houden en er zelfs geschoten werd in hét huis van de Amerikaanse democratie, keken beleggers optimistisch naar de toekomst. De Dow Jones schommelde zelfs keurig rond het alltime high.
De groene energiesector sprong eruit. Het vooruitzicht van een Democratische president leidde na de presidentsverkiezingen begin november al tot euforie in de groene sector. En het enthousiasme over een grote groene investeringsgolf is alleen maar groter geworden. Helemaal toen duidelijk werd dat de Democraten ook in de Senaat de meerderheid zouden kunnen veroveren. En dat gebeurde woensdag.

De Democraten kunnen nu gemakkelijker hun agenda uitvoeren. Een van de speerpunten in het beleid van aankomend president Joe Biden is de aanpak van klimaatverandering. Geen wonder dus dat met name aandelen van wind- en zonne-energiebedrijven en van elektrische mobiliteit, zoals laadpaalbedrijven en elektrische autobouwers, worden gekocht.
Zo kreeg het bedrijf Enphase er woensdag ruim 12% bij. Het bedrijf, dat vooral zonne-energie-, energieopslagsystemen en thuisbatterijen verkoopt, is alleen al in de afgelopen twaalf maanden bijna 600% meer waard geworden. Beleggers betalen nu 33 keer de omzet voor het bedrijf, dat een koers-winstverhouding (op basis van de verwachte winst) heeft van bijna 100.
Enphase is niet het enige bedrijf dat tot grote hoogte is getild. Branchegenoot Sunrun kreeg er woensdag tijdens de bestorming van het Capitool ruim 16% bij en heeft nu een koers-winstverhouding van boven de tachtig. Ook Daqo New Energy (ruim verzesvoudigd in de afgelopen twaalf maanden), Solaredge (verdrievoudigd), Sunnova (ruim verviervoudigd) en Sunpower (bijna verzesvoudigd) zitten al een jaar in de lift.

Nog gekker is het in de elektrische mobiliteitssector. Tesla (bijna verachtvoudigd in het afgelopen jaar) is een bekend verhaal, maar ook Plug Power (bijna vernegenvoudigd), Blink Charging (vertwintigvoudigd) en Chinese autobouwer Nio (verveertienvoudigd) deden de afgelopen twaalf maanden extreem goede zaken.
Het doet denken aan de internethype eind jaren negentig en begin deze eeuw. Ook toen was de relatie tussen beurswaarde en onderliggend financieel resultaat meer dan eens helemaal zoek. Het resultaat is bekend: het knappen van de internetzeepbel.
Gaat dat ook gebeuren met een deel van de groene-energie-aandelen? Ongetwijfeld, maar net als in de internethype, groeit op de rokende puinhopen van de welhaast onvermijdelijke crash, straks een gezonde groene sector. Beleggers hoeven alleen maar even het kaf van het koren te scheiden.
_______________________
LR
wolfe liked last!

lanciared
Forum newbie
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 nov 2020 01:08
waarderingen: 14

Re: AMG

Bericht door lanciared »

Beursblik: stevige koersdoelverhoging voor AMG door Berenberg - 8 jan. 2021

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
AMG Advanced Metallurgical Group
28,85 0,77 2,74 % Euronext Amsterdam

(ABM FN-Dow Jones) Berenberg heeft het koersdoel voor het aandeel AMG verhoogd van 20,00 naar 30,00 euro met handhaving van het koopadvies. Dit bleek vrijdag uit een analyse van de zakenbank.

Volgens de analisten van Berenberg is AMG goed gepositioneerd om van de mondiale trends te profiteren, zoals CO2-reducties en meer automatisering. Ondanks de coronacrisis heeft Berenberg een zwak voor AMG, onder andere vanwege de kostenbeheersing, innovatiemogelijkheden en zijn leidende rol in de zogeheten circulaire economie.

Voor dit boekjaar verwacht de bank dat de omzet van AMG met 14 procent stijgt en de aangepaste EBITDA met 68 procent ten opzichte van een jaar eerder dankzij oplopende volumes, orders en metaalprijzen.

Berenberg verwacht voor 2020 een omzet van 883 miljoen dollar, en in 2021 een stijging naar nipt meer dan een miljard dollar. In 2022 stijgt de omzet volgens de analisten door naar 1,15 miljard dollar. En ook de winst stijgt in deze jaren, met een aangepaste EBITDA van 148 miljoen dollar in 2022. Voor 2020 ligt deze raming op 58 miljoen dollar.
wolfe liked last!

Gebruikersavatar
Wimpie85
Premiummember
Premiummember
Berichten: 3222
Lid geworden op: 19 jan 2013 13:48
waarderingen: 1424

Re: AMG

Bericht door Wimpie85 »

Tja, is gewoon de koers achterna hollen met hun koersdoelverhoging naar 30 euro. :roll:

Als het binnen dit & pakweg een jaar de 40 euro nadert, maken ze er 40 van.

Ze staan nu al praktisch bij de 29 euro, het koersdoel is amper één euro meer, moet je dan echt nog een koopadvies geven voor die ene euro? :?
wolfe liked last!

Gebruikersavatar
Wimpie85
Premiummember
Premiummember
Berichten: 3222
Lid geworden op: 19 jan 2013 13:48
waarderingen: 1424

Re: AMG

Bericht door Wimpie85 »


De toenemende belangstelling van de batterijsector zal dit jaar naar verwachting de vraag naar vanadium in hogedrukvormen versterken, waardoor mogelijk steun wordt verleend aan een goed uitgebalanceerde markt met producenten die tot begin februari uitverkocht waren en de wereldwijde staalproductie robuust blijft.

De prijzen stonden een groot deel van het afgelopen jaar onder druk, deels als gevolg van de lage Chinese koopactiviteit op de spotmarkt. De Europese ferro-vanadiumprijzen bereikten een dieptepunt in 2020 van $ 22,10 / kg dp Rotterdam op 10 september na een gestage daling van $ 30,50 / kg op 10 december 2019. Vanadiumpentoxide is sterker gedaald en zakte naar $ 4,60 / lb dp Rotterdam op 5 november in vergelijking met $ 7 / lb op 14 april.

Maar de reële onderliggende vraag is volgens marktdeelnemers robuust gebleven en dit heeft ertoe geleid dat de prijzen omhoog gingen naarmate 2021 naderde, waarbij staalproducenten hoopten op een grotere vraag naar lange staalproducten door de bouwsector. De wereldwijde productie van ruwstaal bedroeg in 2019 1,84 miljard ton en ligt op schema om in 2020 licht te dalen tot 1,81 miljard ton, volgens gegevens op jaarbasis van de World Steel Association (WSA). De vraag naar afgewerkt staal daalde vorig jaar met 6,4%, maar de WSA verwacht dat het in 2021 met 3,8% zal stijgen tot 1,72 miljard ton.

De staalproductie is goed voor ongeveer 90% van het vanadiumverbruik, wat betekent dat robuuste staalvooruitzichten veel goeds voorspellen voor de vraag naar vanadium. Van de rest wordt 9 st gelijkmatig verdeeld over ruimtevaartlegeringen en chemische katalysatoren, en 1 st gaat naar vanadiumredoxstroombatterijen (VRFB's).

Verwacht wordt dat de productie van VRFB's op korte termijn aanzienlijk zal groeien, wat een aantal belangrijke pentoxideproducenten zal aanmoedigen om stevig in de arena te stappen. Largo Resources heeft een dochteronderneming opgericht genaamd Largo Clean Energy, die VRFB-systemen zal leveren, en heeft VRFB-technologie van VionX Energy verworven voor een prijs van $ 3,9 miljoen aan aandelenopties.

VRFB-technologie maakt verschillende oxidatietoestanden van opgelost vanadium in elektrolyten mogelijk om elektriciteit op te slaan of te leveren. Elektrolyten worden continu vanuit een tanksysteem naar de reactiecel gevoerd. De batterij kan - afhankelijk van de vraag - energie opslaan of ontladen, waardoor deze zeer aantrekkelijk is voor statische energieoplossingen, vaak in combinatie met hernieuwbare vormen van energieopwekking. Een VRFB kan zichzelf bijvoorbeeld opladen van zonlicht dat overdag wordt opgevangen door fotovoltaïsche cellen en vervolgens 's nachts ontladen om de basisbelasting van de energievoorziening aan te vullen.

Omdat de stroomrichting van de elektrolyt bij het laden en lossen niet hoeft te veranderen, heeft de VRFB een zeer snelle reactietijd (minder dan 20 milliseconden), aldus producent Schmid. Marktdeelnemers schatten dat ongeveer 9,89 ton pentoxide wordt gebruikt per MWh opslag en dat de wereld tegen 2030 ongeveer 4 Wh aan wereldwijd geïnstalleerde capaciteit kan zien.

Een toename in deze sector zou neerkomen op ongeveer 20.000 ton nieuwe vanadiumvraag - of V-eenheden - of ongeveer 36.000 ton pentoxidevraag bij een standaardkwaliteit van 56%. De sector heeft duidelijk nog een lange weg te gaan om dit soort groei te realiseren, maar er wordt al vooruitgang geboekt en bij pentoxideprijzen onder de $ 10 / lb ziet de economie er steeds aantrekkelijker uit in vergelijking met lithium-ionbatterijen.
wolfe liked last!







Plaats reactie