AMG

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen


Gebruikersavatar
Wimpie85
Premiummember
Premiummember
Berichten: 3011
Lid geworden op: 19 jan 2013 13:48
waarderingen: 1316
Contacteer:

Re: AMG

Bericht door Wimpie85 »

jack. liked last!







Volg Beursig.com op Twitter en Facebook


Gebruikersavatar
Wimpie85
Premiummember
Premiummember
Berichten: 3011
Lid geworden op: 19 jan 2013 13:48
waarderingen: 1316
Contacteer:

Re: AMG

Bericht door Wimpie85 »

jack. liked last!

Gebruikersavatar
Wimpie85
Premiummember
Premiummember
Berichten: 3011
Lid geworden op: 19 jan 2013 13:48
waarderingen: 1316
Contacteer:

Re: AMG

Bericht door Wimpie85 »


AMSTERDAM (AFN) - Het samenwerkingsverband tussen olie- en gasbedrijf Shell en metalenspecialist Advanced Metallurgical Group (AMG) slaat mogelijk de handen ineen met het Chinese Shandong Yulong Petrochemical. De ondernemingen gaan bekijken hoe het potentieel is voor de bouw van een fabriek voor het terugwinnen van gebruikte katalysatoren in Yantai.

Shell & AMG Recycling en Shandong Yulong Petrochemical bereikten een principe-akkoord over het onderzoek naar de fabriek. Financiële details werden daarbij niet genoemd. In zo'n fabriek, waarvoor de grondstoffen uit Chinese raffinaderijen zou moeten komen, zouden waardevolle metalen teruggewonnen kunnen worden.
wolfe liked last!

Gebruikersavatar
Wimpie85
Premiummember
Premiummember
Berichten: 3011
Lid geworden op: 19 jan 2013 13:48
waarderingen: 1316
Contacteer:

Re: AMG

Bericht door Wimpie85 »


(ABM FN-Dow Jones) AMG Advanced Metallurgical Group heeft in het derde kwartaal van dit jaar de resultaten wat zien aantrekken, na een zwak tweede kwartaal. Dit verwachten analisten in aanloop naar de cijfers van het metaalbedrijf op woensdag nabeurs.

Analist Stijn DeMeester van ING denkt dat het tweede kwartaal vermoedelijk het dieptepunt betekende voor AMG, maar dat het metaalbedrijf wel onverminderd last houdt van de coronacrisis.

"We denken dat het tweede kwartaal de absolute bodem in de winst heeft laten zien", aldus analist Demeester.

Inmiddels is er weer meer activiteit en zal een reorganisatieprogramma voor steun zorgen, denkt de analist van ING.

Door de coronacrisis daalden de prijzen van belangrijke grondstoffen als olie, lithium, vanadium en aardgas aanzienlijk en analist Paul Weeteling van IEX zag dat deze prijzen sinds de coronadip amper zijn hersteld.

Hoewel op kwartaalbasis een verbetering wordt verwacht, stelt Weeteling dat het plaatje op de korte termijn niet vrolijk stemt voor AMG. De analist merkt op dat AMG voor een groot deel afhankelijk blijft van grondstofprijzen die op wereldmarkten bepaald worden, waardoor het bedrijf amper tot geen prijszettingskracht heeft. Dit probleem speelt volgens Weeteling bij de divisie Critical Materials. "De Technology-divisie, waar vacuümovens en hoogwaardige titanium- en aluminiumlegeringen worden geproduceerd, heeft normaal gesproken wel prijszettingskracht , maar hier liggen de marktomstandigheden in eindmarkten dwars", aldus Weeteling, met name in de transportsector.

ING verlaagde recent nog de ramingen voor de REBITDA voor AMG in 2020 en 2021 met ongeveer 50 en 28 procent, vanwege de tegenwind als gevolg van de corona-uitbraak.

AMG zag in het tweede kwartaal de resultaten nog flink onder druk staan, al werd het verlies wel aanzienlijk teruggebracht. Onder de streep restte een verlies van 12,5 miljoen dollar. Een jaar eerder was dit nog een verlies van 31,1 miljoen dollar.

Outlook

AMG rekende aanvankelijk op een aantrekkende winstgevendheid, maar trok in april reeds de winstverwachting voor 2020 in. De specialist in bijzondere metalen stelde dat het door de corona-effecten op klanten niet mogelijk is om een goede inschatting van de winstgevendheid te kunnen maken. Wel liet AMG bij de publicatie van de halfjaarcijfers weten dat het EBITDA-resultaat dit jaar waarschijnlijk niet het resultaat van vorig jaar zal evenaren.

Voor heel 2020 rekenen analisten van Berenberg op een aangepaste EBITDA van 61 miljoen dollar, wat in 2019 nog 121 miljoen dollar was. Voor 2021 rekent Berenberg weer op een herstel van de EBITDA naar 121 miljoen dollar om dan in 2022 door te stijgen naar 151 miljoen dollar.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999
jack. liked last!

Gebruikersavatar
Wimpie85
Premiummember
Premiummember
Berichten: 3011
Lid geworden op: 19 jan 2013 13:48
waarderingen: 1316
Contacteer:

Re: AMG

Bericht door Wimpie85 »


ABM FN-Dow Jones) AMG heeft in het derde kwartaal het EBITDA-resultaat zien herstellen van de laagste niveaus ooit in het tweede kwartaal. Dit stelde analist Stijn Demeester van ING donderdag.

In het afgelopen kwartaal boekte AMG een EBITDA van 14 miljoen dollar, hetgeen op jaarbasis een daling van 42 procent betekende, maar een stijging van 82 procent ten opzichte van een kwartaal eerder. Het resultaat viel volgens ING 8 procent hoger uit dan de consensus.

De divisie Critical Materials ging volgens ING nog wel gebukt onder de "zeer zwakke" prijzen, hetgeen gedeeltelijk werd gecompenseerd door hogere volumes en een strikte beheersing van de kosten.

Technologies had te kampen met een zwakke vraag binnen aerospace, maar ook andere verstoringen als gevolg van de coronacrisis hadden een impact in het afgelopen kwartaal.

"Maar de winstgevendheid verbeterde op kwartaalbasis, waarbij het orderboek gezond blijft met 217 miljoen dollar", aldus Demeester. Ook de nettoschuldpositie was volgens ING met 255 miljoen dollar beter dan de door de consensus voorziene 260 miljoen dollar.

AMG bevestigde opnieuw dat het EBITDA-resultaat in het tweede kwartaal het dieptepunt vormde en verwacht dat het resultaat in 2021 zal aantrekken.

ING verwacht dat opwaartse bijstellingen in de consensus voor de EBITDA dit jaar dan ook mogelijk zijn.

De consensus voor dit resultaat in 2021 lijkt volgens ING uitdagend, omdat er wordt uitgegaan van een prijsherstel voor de belangrijkste grondstofprijzen tantalum, ferrovanadium en spodumeen, hetgeen nu nog niet zichtbaar is.

"Al met al overtreft AMG de verwachtingen bescheiden, maar vermoedelijk niet genoeg om de koers veel opluchting te bieden“, aldus Demeester.

ING handhaafde het koopadvies op AMG met een koersdoel van 25,00 euro.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999
jack. liked last!

Gebruikersavatar
Wimpie85
Premiummember
Premiummember
Berichten: 3011
Lid geworden op: 19 jan 2013 13:48
waarderingen: 1316
Contacteer:

Re: AMG

Bericht door Wimpie85 »

wolfe liked last!

Gebruikersavatar
Wimpie85
Premiummember
Premiummember
Berichten: 3011
Lid geworden op: 19 jan 2013 13:48
waarderingen: 1316
Contacteer:

Re: AMG

Bericht door Wimpie85 »

Lithium is at the heart of the electric-vehicle revolution — here’s how the market for the raw material works

https://www.marketwatch.com/story/lithi ... 1603989355
jack. liked last!

Gebruikersavatar
Wimpie85
Premiummember
Premiummember
Berichten: 3011
Lid geworden op: 19 jan 2013 13:48
waarderingen: 1316
Contacteer:

Re: AMG

Bericht door Wimpie85 »


AMG will manufacture chrome metal products in New Castle, PA. The plant will begin production in early 2021.

The US Chrome plant will be located on the premises of the former International Specialty Alloys, which AMG acquired from Kennametal. US AMG will be the only producer of chrome metal in the US. It is not known if the US plant will produce aluminothermic or electrolytic or both grades.

The company already produces chrome metal in operations in Rotherham, UK.

The US government classified chrome metal a strategic material, though the government keeps selling it from the stockpile.

wolfe liked last!

lanciared
Forum newbie
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 nov 2020 01:08
waarderingen: 11
Contacteer:

Re: AMG

Bericht door lanciared »

En na het bericht van maandag waarin AMG aangeeft zich meer te te gaan leggen op chroom, volgt vandaag een volgend bericht, naar aanleiding van investering in een Pilot Plant in Duitsland ivm de Vaste stof - Batterijen - Solid State Batteries

- - Amsterdam, 19 November 2020 --- AMG Advanced Metallurgical Group N.V. ("AMG", EURONEXT AMSTERDAM: "AMG") announces AMG Lithium GmbH, Frankfurt, has invested in a solid state battery (SSB) pilot plant to complement its state-of-the-art battery materials laboratory located in Frankfurt, Germany.

SSBs are on the verge of revolutionizing the lithium battery market for electric vehicles by enabling an increase in energy density on the battery cell level. In addition, compared to conventional lithium-ion batteries, SSBs have better safety characteristics due to their utilization of solid electrolytes. Our team of experts has developed a unique proprietary process to manufacture customized sulfidic solid electrolyte materials.

AMG has started technical discussions and sampling, and is prepared to develop this cutting-edge technology together with its customers.

- - En waarom dit eigenlijk reuze goed nieuws is, lees je o.a. in onderstaand bericht uit dagblad Trouw, van afgelopen maandvan Vincent Dekker.

Vincent Dekker - Journalist Trouw
In zijn weblog ‘Vincent wil zon’ belicht Vincent Dekker innovaties en ontwikkelingen op het gebied van groene energie


Een ontwikkeling die in de batterijenwereld al jaren als een grote belofte geldt, is de zogeheten solid state batterij, de batterij met een vaste stof in plaats van een vloeistof. De huidige batterijen bestaan uit een metalen plus- en minpool, met daartussen een zoutoplossing. Geladen deeltjes kunnen daardoor van de plus- naar de minpool en terug stromen. Maar de vloeistof heeft een groot nadeel: zij is brandbaar en batterijen kunnen bij verkeerd opladen ontploffen.

Er is jaren gezocht naar vaste stoffen die de vloeistof zouden kunnen vervangen. De laatste tijd lijkt die zoektocht te worden beloond. Met name het Franse bedrijf Blue Solutions levert inmiddels solid state batterijen. Onder meer Citroën past ze toe, en Mercedes stopt ze in stadsbussen. Later dit jaar komt Blue Solutions bovendien met een volgende verbetering, waardoor de batterijen per kilo 40 procent meer stroom kunnen opslaan.

Het laatste, een grotere capaciteit per gewichtseenheid, is waar wereldwijd waarschijnlijk het hardst aan wordt gewerkt. Een personenauto heeft nu al gauw een batterij van 500 kilo aan boord, dat is nog te overzien. Maar voor zware vrachtwagens zou je bij de huidige batterijen al gauw het vijf- tot tienvoudige aan batterijen willen hebben, en dan wordt het gewicht een echt probleem. Om van vliegtuigen nog maar te zwijgen. De nieuwste Tesla-batterijen halen al 250 Wh uit een kilo (4 kilo voor een kWh in plaats van 10 kilo). En er zijn nu batterij-vliegtuigen in ontwikkeling voor pakweg tien passagiers die 1000 kilometer kunnen vliegen. Dat moet natuurlijk veel en veel beter om echt wat aan de luchtvervuiling door de luchtvaart te kunnen doen.

Vier keer beter
In Zwitserland kwam het bedrijf Innolith een maand geleden met het nieuws dat ze een batterij hebben ontwikkeld die 1 kWh per kilogram batterij levert. Dat is niet 1,4 keer zo goed als de huidige batterijen, zoals bij Blue Solutions, maar vier keer beter dan zelfs de nieuwste Tesla-batterij. Innolith maakt zo autobatterijen mogelijk die 1000 kilometer en meer op één lading halen, of vrachtautobatterijen die honderden in plaats van duizenden kilo’s wegen.

De Innolith batterijen hebben net als solid state batterijen geen gevaarlijke vloeistof meer en zijn niet brandbaar, meldt het bedrijf. En als extra kers op de taart blijken de materialen waarmee de batterij wordt opgebouwd niet schaars (zo zit er geen cobalt meer in) en kan de batterij daarom de helft goedkoper worden dan de huidige lithium-ion batterijen. Het enige nadeel is dat we nog een paar jaar geduld moeten hebben. Het principe is helemaal uitgedokterd, maar het uitwerken van het productieproces en en de verkoop vergt nog drie tot vijf jaar, schat Innolith.

De kampioen
Kort voor de Zwitsers hun goede nieuws naar buiten brachten, publiceerde het blad Nature een wetenschappelijk artikel dat een nog veel krachtiger batterij in het vooruitzicht stelt. Onderzoekers van onder meer de Japanse Tohoku Universiteit hebben een hybride vorm van lithium en andere stoffen ontwikkeld die een batterij moet opleveren die maar liefst 2,5 kWh aan stroom kan opslaan per kilogram batterij. Dat is dus tien keer zo veel als de huidige beste lithium-ion batterij en zelfs 25 keer zo veel als wat tot voor kort de standaard was.

Als die batterijen echt op de markt komen, hoeft een autobatterij geen 500 kilo meer te wegen maar slechts 30 kilo. Een bus heeft aan 150 kilo genoeg, terwijl een vrachtwagen met 250 kilo een heel eind komt. Vliegtuigen kunnen tientallen passagiers over middellange afstanden gaan vervoeren. Elektrisch vliegen naar Griekse vakantieoorden ligt dan in het verschiet.

In welk jaar dit fraais werkelijkheid wordt, is echter niet duidelijk. Zoals echte wetenschappers betaamt, melden de Japanners gedetailleerd welke stoffen welke resultaten opleveren. Maar hoe lang het nog duurt alvorens hun batterij in de winkel ligt, daarover reppen ze met geen woord. Aangezien batterijen de heilige graal van de energietransitie vormen, kan ik me echter niet voorstellen dat deze kennis lang ongebruikt in een la blijft liggen.
Jelle R liked last!

Gebruikersavatar
Wimpie85
Premiummember
Premiummember
Berichten: 3011
Lid geworden op: 19 jan 2013 13:48
waarderingen: 1316
Contacteer:

Re: AMG

Bericht door Wimpie85 »

The EV Boom Is Sending Battery Metals Into The Stratosphere

https://oilprice.com/Latest-Energy-News ... phere.html
wolfe liked last!


Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!



Plaats reactie