AMG

Beleggen en aandelen kopen in Nederland, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + AMX, ASCX, Lokaal
KAATSCLUB
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 685

Re: AMG

Berichtdoor KAATSCLUB » 01 Mei 2019 20:21

Brecht schreef:
Umi schreef:
jens_dev schreef:
JoachimDM schreef:de koers staat momenteel minstens 10€ te laag, dat weet u ook. AMG is hoe dan ook onderwaardeerd op dit moment met een EV/EBITDA van rond de 5,5 voor 2019.

Geen idee, ik volg AMG niet omdat het te ver van mijn bed is. En aangezien ik geen enkel idee heb van de vooruitzichten kan ik ook niet zeggen of de koers al dan niet ondergewaardeerd is.
EV/EBITDA van 6,3 met de nieuwe guidance hé. Je hebt de koers vergeten om te rekenen naar $. Die multiples zijn niet abnormaal voor grondstoffenbedrijven denk ik.

Klopt, wel 2 bedenkingen;

- Men kijkt meestal naar de Forward EV/Ebitda & de outlook voor 2020 blijft + $ 200M & dan noteert men aan +- 4,7x EV/Ebitda.

- AMG is niet enkel 'grondstoffen'.
->Ze zijn al een tijd bezig hun verdienmodel om te gooien, oa daardoor de creatie van AMG Technologies & meer op services(LT contracten) in te zetten.
Ipv furnaces te verkopen, bouwen ze die meer & meer inhouse & behandelen ze de producten van de klant. Het product blijft van de klant & dus geen extra nood aan werkkapitaal (uiteraard wel bij groei + capex).
70% van de inkomsten van AMG Technologies komen van 'transportation' & het grootste deel daarvan is luchthaven gerelateerd (vooral Leap engine). & die backlog is gigantisch. AMG is veruit marktleider in die business.
de 16,3% Ebitda-marge van AMG Technologies mag ook gezien worden. Daarbij dient vermeld te worden dat de snelst groeiende deel (titanium Alloys) in Q4 een marge had van 27,5%! & tussen de lijnen lees ik dat men daar nog een mooie groei verwacht (CMD over dit segment in juni).
-> AMG Vanadium; Recycling steunt op 2 pijlers; Recycling fee & de gerecycleerde metalen; (Vanadium & in mindere mate Nikkel & Molybdeen). Tijdens de CC zei Heinz dat deze fee's in stijgende lijn zitten. Hun nieuwe plant (verdubbeling van de oude) zou hij zelfs zetten met lage Vanadiumprijzen van 2015-2017. Hij zegt dat ze zelfs geld zouden verdienen bij 'negatieve prijzen' ... (op het einde van de CC spreekt hij zelfs over 'mogelijke 'verdubbelingen van die fee's vanwege het grote aanbod spent catalysts)

Soit, AMG Technologies verdient wel een multiple van 9à10x Ebitda volgens mij. Deftige marges, vrij stabiele backlog (ze rapporteren enkel die van Engineering) met goede groeivooruitzichten. (mogelijk tijdelijke vertraging in de groei vanwege ramp up & veiligheidsproblemen problemen bij Boeing)
Met een Ebitda van +- $70M, kom je dan al 630 à 700M USD voor enkel AMG Technologies.

De shorters-case steunt (volgens mij) op een sterke daling van Vanadium/Lithium/Tantalum-prijzen &/vanwege een groeivertraging in China/Europa
Voor hun Spodumene contract (3j.) hebben ze een bodembescherming (+600$/ton is de consensus) & voor Vanadium dus de stijgende recycling fee's.
Voor Spodumene verwacht men ook de geschatte productiekost te halen (200à250 $/ton). Ramp Up zou nu goede vooruitgang gemaakt hebben. Ze halen 90% capaciteit & 90% grade, (in spec. materiaal). Eind mei test men de 100%.
Ze gaan nu toch ook snel uitbreiden. ipv een verdubbeling kiest men nu voor +33,3% capaciteit, het voordeel hiervan is dat de kostprijs veel lager ligt, 25M ipv 110M (geen uitbreiding van de mijn + Tantalum installatie).
Realisitie zou binnen 12-18 maanden kunnen.

Ze maken goede vooruitgang met hun LCE project. (lijkt erop dat ze het hele project zelf gaan doen)
Ohio2 zou zo'n $ 300M kosten. (die investering zou men niet doen zonder de recycling fee's + LT contracts)
JV met Criterion staat nog altijd op de baan, maar voorlopig nog niets concreet dus.

Op de algemene vergadering zal men een nieuw 5-jarenplan voorstellen. (enfin die begon om 13u).

Umi,

Wat is uw standpunt over AMG? Ik weet dat jij (goed) AMG volgt, maar ik vroeg me dit nu af met huidige resultaten. Ik vond de resultaten 'goed', maar ik vind iedereen op het forum wat negatief door de forecast van AMG. Een koersduik van -20%, zoals hierboven vermeld, verwacht ik toch niet. Indien wel, koop ik bij.

Niet flauw doen man , de resultaten waren beneden de verwachtingen van iedereen ..en voor het jaar dat lopende is dat zelfs 25% onder de verwachtingen :!:
We hoeven het niet mooier voor te doen dan het is :!:

Beleggen met zéér aantrekkelijke tarieven
(klik op broker en vraag vrijblijvend informatie aan)
MeXeM DEGIRO LYNX
Inbev à €6.000 €3,60 €4,28 €6,00
Extra's o.a. 3 maanden
gratis coaching
Geen kosten bij ETF
en turbo kernselectie
Gratis tips en geen
wisselkoersmarge
bekijk hier meer brokers

powered by Surfing Waves

KAATSCLUB
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor KAATSCLUB » 01 Mei 2019 20:27

Wimpie85 schreef:5-jarentarget EBITDA = 350 miljoen dollar

:up:

Ja Wimpie ...alleen weet niemand waar we naar toe gaan met de grondstofprijzen en dus is die 350 milj met een heeeeeel groot vraagteken he :?:

KAATSCLUB
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor KAATSCLUB » 01 Mei 2019 20:29

KAATSCLUB schreef:

Ja Wimpie ...alleen weet niemand waar we naar toe gaan met de grondstofprijzen en dus is die 350 milj met een heeeeeel groot vraagteken he :?:

Meer mag ook van mij.

Brecht
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 62

Berichtdoor Brecht » 01 Mei 2019 20:34

KAATSCLUB schreef:
Brecht schreef:
Umi schreef:
jens_dev schreef:Geen idee, ik volg AMG niet omdat het te ver van mijn bed is. En aangezien ik geen enkel idee heb van de vooruitzichten kan ik ook niet zeggen of de koers al dan niet ondergewaardeerd is.
EV/EBITDA van 6,3 met de nieuwe guidance hé. Je hebt de koers vergeten om te rekenen naar $. Die multiples zijn niet abnormaal voor grondstoffenbedrijven denk ik.

Klopt, wel 2 bedenkingen;

- Men kijkt meestal naar de Forward EV/Ebitda & de outlook voor 2020 blijft + $ 200M & dan noteert men aan +- 4,7x EV/Ebitda.

- AMG is niet enkel 'grondstoffen'.
->Ze zijn al een tijd bezig hun verdienmodel om te gooien, oa daardoor de creatie van AMG Technologies & meer op services(LT contracten) in te zetten.
Ipv furnaces te verkopen, bouwen ze die meer & meer inhouse & behandelen ze de producten van de klant. Het product blijft van de klant & dus geen extra nood aan werkkapitaal (uiteraard wel bij groei + capex).
70% van de inkomsten van AMG Technologies komen van 'transportation' & het grootste deel daarvan is luchthaven gerelateerd (vooral Leap engine). & die backlog is gigantisch. AMG is veruit marktleider in die business.
de 16,3% Ebitda-marge van AMG Technologies mag ook gezien worden. Daarbij dient vermeld te worden dat de snelst groeiende deel (titanium Alloys) in Q4 een marge had van 27,5%! & tussen de lijnen lees ik dat men daar nog een mooie groei verwacht (CMD over dit segment in juni).
-> AMG Vanadium; Recycling steunt op 2 pijlers; Recycling fee & de gerecycleerde metalen; (Vanadium & in mindere mate Nikkel & Molybdeen). Tijdens de CC zei Heinz dat deze fee's in stijgende lijn zitten. Hun nieuwe plant (verdubbeling van de oude) zou hij zelfs zetten met lage Vanadiumprijzen van 2015-2017. Hij zegt dat ze zelfs geld zouden verdienen bij 'negatieve prijzen' ... (op het einde van de CC spreekt hij zelfs over 'mogelijke 'verdubbelingen van die fee's vanwege het grote aanbod spent catalysts)

Soit, AMG Technologies verdient wel een multiple van 9à10x Ebitda volgens mij. Deftige marges, vrij stabiele backlog (ze rapporteren enkel die van Engineering) met goede groeivooruitzichten. (mogelijk tijdelijke vertraging in de groei vanwege ramp up & veiligheidsproblemen problemen bij Boeing)
Met een Ebitda van +- $70M, kom je dan al 630 à 700M USD voor enkel AMG Technologies.

De shorters-case steunt (volgens mij) op een sterke daling van Vanadium/Lithium/Tantalum-prijzen &/vanwege een groeivertraging in China/Europa
Voor hun Spodumene contract (3j.) hebben ze een bodembescherming (+600$/ton is de consensus) & voor Vanadium dus de stijgende recycling fee's.
Voor Spodumene verwacht men ook de geschatte productiekost te halen (200à250 $/ton). Ramp Up zou nu goede vooruitgang gemaakt hebben. Ze halen 90% capaciteit & 90% grade, (in spec. materiaal). Eind mei test men de 100%.
Ze gaan nu toch ook snel uitbreiden. ipv een verdubbeling kiest men nu voor +33,3% capaciteit, het voordeel hiervan is dat de kostprijs veel lager ligt, 25M ipv 110M (geen uitbreiding van de mijn + Tantalum installatie).
Realisitie zou binnen 12-18 maanden kunnen.

Ze maken goede vooruitgang met hun LCE project. (lijkt erop dat ze het hele project zelf gaan doen)
Ohio2 zou zo'n $ 300M kosten. (die investering zou men niet doen zonder de recycling fee's + LT contracts)
JV met Criterion staat nog altijd op de baan, maar voorlopig nog niets concreet dus.

Op de algemene vergadering zal men een nieuw 5-jarenplan voorstellen. (enfin die begon om 13u).

Umi,

Wat is uw standpunt over AMG? Ik weet dat jij (goed) AMG volgt, maar ik vroeg me dit nu af met huidige resultaten. Ik vond de resultaten 'goed', maar ik vind iedereen op het forum wat negatief door de forecast van AMG. Een koersduik van -20%, zoals hierboven vermeld, verwacht ik toch niet. Indien wel, koop ik bij.

Niet flauw doen man , de resultaten waren beneden de verwachtingen van iedereen ..en voor het jaar dat lopende is dat zelfs 25% onder de verwachtingen :!:
We hoeven het niet mooier voor te doen dan het is :!:

Resultaten beneden de verwachtingen?

Bedoel je de resultaten of de verwachtingen? Resultaten zelf waren beter of de GEMIDDELDE verwachtingen van de analisten.
De verwachtingen zijn inderdaad lager of voorzien, maar dat is niet enkel bij AMG.

Ochja, dan gaat er maar 20% van de koers af hé. Ik koop dan bij.

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 464

Berichtdoor Wimpie85 » 01 Mei 2019 20:36

KAATSCLUB schreef:

Je moet niet enkel puur naar grondstoffen kijken.

De divisie AMG Technologies (titanium) presteerde wel sterk & zal in de toekomst enkel maar meer bijdragen & aldus het schip op koers houden.

roefdewoef
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 240

Berichtdoor roefdewoef » 01 Mei 2019 21:10

KAATSCLUB schreef:

Ja klopt, grondstoffenprijzen zijn niet te voorspellen maar ik stap toch het liefst in wanneer deze laag zijn, het blijft een cyclisch bedrijf die bovendien nog steeds winst maakt.

Umi
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1007

Berichtdoor Umi » 01 Mei 2019 23:13

Wat de koers zal doen op KT, daar heb ik geen idee van. Dat de outlook ging aangepast worden was al enkele weken duidelijk gezien de forse daling van de FeV prijzen. & daar liep de koers al op voor volgens mij?
Als er nu nog eens 20-25% afgaat, is de EV +- 750M USD, oftewel 21 euro...
Met een Ebitda van 150M, blijft er zo'n 2 à2,15 euro WPA over. Dus dan zou AMG aan 10x de winst noteren. Is dat duur voor een grondstoffen/engineering-bedrijf?? Gezien de toekomstige groei zeker niet lijkt me.
Die $ 350M Ebitda is helemaal geen verrassing voor mij & ook analisten hadden dat al in hun hoofd volgens mij.
De vraag wat de shorters verwacht hadden?

Ik veronderstel dat op de AV er een uitgebreider verslag was omtrent die outlook. op de CMD in Juni, zal men hier ook dieper ingaan. Vooral dan uiteraard AMG Technologies.

Tijdens de CC werd ook nog vermeld dat er normaal werkkapitaal vrijkomt als grondstofprijzen dalen. Tijdens Q1 steeg het werkkapitaal, DSO steeg & ramp up SP1 zal daar voor iets tussenzitten.

edit; positief was ook dat de operational risk verkleinde, SP1 ramp up tot +90% & uitbreiding SP1+ (33% extra).
Daarnaast de uitbreiding van SP1 met 33% is ook goed nieuws. Het duurdere SP2 project is daarmee van de baan.
SP1+ => 25M Capex voor 30.000 ton Spodumene -> 8333 euro/ton
SP2 => 110M capex voor 90.000 ton ->1222 euro /ton
KAATSCLUB liked last!

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 464

Berichtdoor Wimpie85 » 02 Mei 2019 00:48

edit; positief was ook dat de operational risk verkleinde, SP1 ramp up tot +90% & uitbreiding SP1+ (33% extra).
Daarnaast de uitbreiding van SP1 met 33% is ook goed nieuws. Het duurdere SP2 project is daarmee van de baan.
SP1+ => 25M Capex voor 30.000 ton Spodumene -> 8333 euro/ton
SP2 => 110M capex voor 90.000 ton ->1222 euro /ton

Correctie: die 8333 euro/ton moet 833,3 euro/ton zijn, veronderstel ik. :up:

ringoeur
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 764

Berichtdoor ringoeur » 02 Mei 2019 09:20

Oplaadbare batterij auto opeens goedkoper
Door REDACTIE DFT

4 min geleden in FINANCIEEL

De prijs van herlaadbare batterijen, die een derde van elektrische auto’s uitmaken, gaan in hoog tempo achteruit. Dat is af te leiden uit de daling van de tarieven van lithium en kobalt, die de stroom geleiden.

Lithium is dit jaar 30% goedkoper geworden, kobalt verloor recent bijna 70% vanaf de recente piek gerekend. De afgelopen jaren schoten de prijzen juist omhoog.

De oorzaak ligt volgens De Tijd vooral in China: dat bracht subsidies voor batterijauto’s terug en drukt de vraag naar de grondstoffen. China zet vol in op elektrificatie in zijn grote steden van het autoververkeer om de smog te beperken.

Producenten zoals de aan het Damrak genoteerde metalenleverancier AMG woensdag en het Belgische Umicore eerder moesten een winstwaarschuwing uitsturen. AMG zakte donderdag met 11% op de beurs, ook zijn prijzen voor vanadium vielen tegen afgelopen kwartaal.

De daling van deze groothandelsprijzen betekenen dat elektrische auto’s goedkoper gaan worden. In de bekendste batterijauto Tesla S, met een gewicht van ruim 2000 kilo, gaat zo’n 500 kilo gewicht op aan de batterij die zo’n $10.000 kost.

https://www.telegraaf.nl/financieel/352 ... -goedkoper
charel01 liked last!

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 381

Berichtdoor reteiP » 02 Mei 2019 11:05

Voor de elektrische auto om écht door te breken moesten die materiaalprijzen wel zakken natuurlijk. Dat is op KT niet goed voor de winstgevendheid maar zorgt er net wel voor dat er exponentiële groei mogelijk blijft in dit segment.
Wimpie85 liked last!

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers en profiteer
van minder advertenties en abonneer op onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen