AMG
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com
Re: AMG
Gisteren.
https://fd.nl/financiele-markten/145324 ... e-recessie
Account aanmaken = 5 artikelen gratis.
https://fd.nl/financiele-markten/145324 ... e-recessie
Account aanmaken = 5 artikelen gratis.
Re: AMG
Ik ben eruit. Op 't gevaar af dat ik 'n overnamebod misloop; maar deze stijging vanaf ca. 23 is me wat ál te
gortig. Een emissie om wat aan de schulden te doen en/of om de expansieplannen wat te versnellen ligt wat
mij betreft meer voor de hand.
gortig. Een emissie om wat aan de schulden te doen en/of om de expansieplannen wat te versnellen ligt wat
mij betreft meer voor de hand.
Re: AMG
Door Paul Weeteling op woensdag 14 september 2022 - IEX Premium - Betaalde content
PREMIUM
AMG: nog een keer rekenen
AMG: STRONG BUY KOERS: €25,50 KOERSDOEL: €40 UPSIDE: 58%
Samenvatting:
Winst op lithium genoeg om totale marktwaarde te onderbouwen
Vanadium mooie troefkaart
Een lage waardering is op zijn plaats, maar huidige waardering is extreem laag
Ongewijzigde taxaties FY22 nu aan de conservatieve kant
Vanwege de snel opgelopen rente en de recessie waar de VS en Europa hoogstwaarschijnlijk reeds in zitten, gemeten naar reële groei, zijn waarderingen van aandelen flink afgekomen. Toch zijn er aandelen die, zelfs als de huidige situatie structureel zou zijn, verbazingwekkend aantrekkelijk geprijsd zijn. Metalenspecialist AMG is er zo een.
Grove inschatting van de directe operationele winst per divisie
Om onze visie op AMG verder te onderbouwen, duiken we dit keer wat dieper in de opbrengsten en operationele kosten van de belangrijkste metalen die AMG produceert: lithium en vanadium (van de Clean Energy Materials-divisie). Maar we nemen ook de wat minder belangrijke metalen mee, gebundeld in de Critical Minerals-divisie en tot slot de Technology-divisie.
AMG rapporteert geen kostprijzen per metaalsoort, maar met informatie uit het verleden kunnen we wel een inschatting maken voor sommige metalen en anders schakelen we over naar divisieniveau.
Winst op lithium genoeg om totale marktwaarde te onderbouwen
We beginnen bij Clean Energy Materials en het belangrijkste metaal voor AMG van dit moment: lithium. De lithiumprijs staat op een all-time high en aangezien de vraag zelfs in tijden van recessie harder blijft toenemen dan het aanbod, loopt de prijs nog steeds op.
AMG claimde in 2018 Ă©Ă©n van de producenten met de laagste kostprijs ter wereld te worden voor lithiumconcentraat. In een oud rapport van die tijd vinden we een kostprijs van $130 per ton, terwijl de huidige marktprijs $5140 bedraagt.
Allicht is de operationele kostprijs nu wat opgelopen. De onderstaande grafiek geeft het prijsverloop van lithiumconcentraat en carbonaat weer.
AMG heeft een huidige productiecapaciteit van 22.500 ton lithiumconcentraat (spodumene) per kwartaal en daar komt medio volgend jaar nog 10.000 ton per kwartaal bij.
Stel dat we de directe operationele winst op een ton lithiumconcentraat afronden naar $5.000, dan is deze grondstof goed voor $112,5 miljoen per kwartaal wanneer AMG de normale productiecapaciteit haalt. Op jaarbasis is dit $450 miljoen, terwijl de huidige marktwaarde van AMG $825 miljoen bedraagt.
We hebben de kosten van de uitbreidingsplannen, rentelasten en winstbelasting hier niet in meegenomen. Uitbreidingen moeten in de toekomst voor meer inkomsten zorgen. Zelfs als we $100 miljoen voor rente en belasting op alleen de lithiumactiviteiten laten drukken, is het netto resultaat op dit moment hoog genoeg om de gehele marktwaarde te onderbouwen en meer.
Blijft natuurlijk wel de vraag hoe lang de lithiumprijs rond het huidige niveau standhoudt. Gezien de sterk oplopende vraag vanuit met name de autosector en het moeizaam opschalende aanbod, kan dit nog best een heel aantal jaren zo blijven.
Vanadiumprijs is troefkaart
Het tweede belangrijke metaal voor AMG is vanadium. Gemeten naar investeringen is dit momenteel zelfs het belangrijkste metaal. In tegenstelling tot de lithiumprijs noteert de vanadiumprijs ver af van zijn all-time high.
Toch ziet AMG veel in vanadium, dat onder andere gebruikt wordt voor het verharden van staal en sinds kort voor industriële batterijen. Ook de joint venture met Shell steunt op de recyclingtechnologie van AMG voor vanadium uit raffinageresten. Een oplopende vraag naar vanadiumbatterijen is op korte termijn de grootste trigger voor een hogere vanadiumprijs.
De vanadiumprijs noteert momenteel rond het twintigjarig gemiddelde. Hier is dus momenteel geen vuurwerk. In 2018 hebben we echter gezien dat wanneer de vanadiumprijs hard oploopt, de winst van AMG vleugels krijgt. Op dit moment wordt er prima doch niet schokkend goed verdiend met vanadium en dit zien we vooral als troefkaart.
Hoeveel de operationele winst van de vanadiumactiviteiten die eind dit jaar verdubbeld worden precies bedraagt, weten we niet. Eind 2017, toen de vanadiumprijs rond hetzelfde niveau lag, behaalde AMG een brutowinst van $10 miljoen per kwartaal. Hiervan zou minimaal een derde operationele winst moeten zijn. Dit ronden we af naar $4 miljoen per kwartaal en dat wordt vanaf het laatste kwartaal dus $8 miljoen.
Een inschatting van de operationele winst op tantaal, het laatste metaal dat valt onder Clean Energy Materials, zal vergeleken met lithium en vanadium te verwaarlozen zijn, dus die laten we voor wat het is.
Kijken we vervolgens naar de Ebitda van Clean Energy afgelopen kwartaal ($62 miljoen), dan correspondeert dit niet met onze schatting van de operationele winstcapaciteit van deze tak tegen de huidige prijzen ($116,5 miljoen). Hiervoor is een aantal redenen, waarvan kosten voor uitbreiding, benedengemiddelde verschepingen en een nog oplopende lithiumprijs de belangrijksten zijn.
Voor het lopende kwartaal rekenen we daarom op een hogere Ebitda dan afgelopen kwartaal.
AMG is altijd laag gewaardeerd
Uit de bovenstaande berekening wordt duidelijk hoeveel het uitmaakt voor de winst van AMG of er schaarste is bij een bepaald metaal en de prijs hoog is. AMG heeft zelf enkel invloed op de productiekosten en productiecapaciteit. Dit maakt dat de waardering van AMG gemiddeld veel lager ligt dan van bijvoorbeeld een ASML, dat niet of nauwelijks afhankelijk is van prijzen die bepaald worden op de wereldmarkt.
Van de metalen die bij de Critical Minerals-divisie geproduceerd worden, is geen enkele prijs exceptioneel hoog en de winst van AMG aldaar dus ook niet. De Ebitda bedroeg hier afgelopen kwartaal $9,1 miljoen. We hebben op dit moment geen reden om de komende kwartalen hier iets anders te verwachten.
Bij de Technology-divisie voegt AMG een stuk meer waarde toe dan bij de overige divisies met de productie van vacuĂĽm-ovens en hoogwaardige legeringen. Hier heeft het dus wat meer pricing power, hoewel de eindmarkten ontzettend cyclisch zijn (lucht- en ruimtevaart).
Ook hier pakken we gewoon de Ebitda van afgelopen kwartaal ($13,8 miljoen) mee voor de berekening van de totale verdiencapaciteit gemeten naar Ebitda op dit moment.
Resumerend zien we dat het overgrote deel van het huidige bedrijfsresultaat op conto komt van lithium. AMG zou momenteel minimaal een onderliggende Ebitda (ex eenmalige zaken) van $140 miljoen per kwartaal kunnen draaien, waarvan $112,5 miljoen uit lithium terwijl het geen invloed heeft op de lithiumprijs.
... maar daar staat een flinke verdiencapaciteit tegenover
Dat de waardering laag is, verbaast dus niet, maar een verdiencapaciteit van $560 miljoen per jaar aan onderliggende Ebitda op een marktwaarde van $825 miljoen maakt het aandeel erg goedkoop, zelfs met hoge rentelasten en stevige afschrijving.
Daarbij komt dat de lithium- en vanadiumproductie allebei binnen een jaar fors hoger zullen zijn en de volledige capaciteit van een in aanbouw zijnde module voor het opwerken van lithium naar battery-grade al volledig is verkocht.
AMG heeft, los van het feit dat de waardering al laag is, dus nog behoorlijk wat troeven achter de hand. In het verleden zijn er aanzienlijke risico's genomen. Die beginnen zich nu uit te betalen, hoewel we dat nog niet terugzien in de koers.
Taxaties 2022 goed haalbaar
Bovenstaande berekeningen geven een beeld van de basis van onze verwachtingen voor de Ebitda in het lopende kwartaal. Dit werkt echter niet direct door onder aan de streep.
Er lopen namelijk nogal wat kosten voor de agressieve uitbreidingsplannen van AMG door de resultatenrekening. Ook de valutaschommelingen van de Braziliaanse real maken een nauwkeurige inschatting van de nettowinst zeer moeilijk. Verder kijken we uit naar minimaal een kwartaalrapport waarin de huidige hoge lithiumprijs volledig verwerkt zit.
We houden daarom nog een slag om de arm en laten de taxaties voor nu ongewijzigd. De huidige lithiumprijs nu al volledig meenemen in de taxaties voor volgend jaar is te optimistisch, want we hebben in het verleden gezien hoe hard grondstofprijzen kunnen bewegen.
AMG 2020A 2021A 2022E 2023E
Omzet ($ mln) 937 1.205 1.700 2.025
Aangepaste Ebitda ($ mln) 67 137 285 325
Ebitda-marge (%) 7,1% 11,4% 16,7% 16%
Nettowinst per aandeel ($) -1,47 0,44 3,60 4,45
K/w verhouding - 71,7 7,1 5,7
Dividend per aandeel ($) 0,25 0,30 0,58 0,60
Dividendrendement 1,0% 1,1% 2,1% 2,2%
Tabel 1: Kerncijfers AMG, taxaties Beleggersdesk
Met een lithiumprijs op het huidige niveau neemt de kans echter wel met de dag toe dat we op zijn minst de verwachtingen voor de omzet en Ebitda op korte termijn verder op moeten voeren. Tellen we daar de lage waardering op basis van de huidige taxaties bij op en het zal geen verrassing zijn dat we ons comfortabel voelen bij het koersdoel gelijk aan nog geen 9 keer de getaxeerde winst voor volgend jaar. Dit minder dan de helft van de verwachte winstgroei in procenten door uitbreidingen op middellange termijn en zou voldoende conservatief moeten zijn.
Beurssentiment is extreem negatief
Tot slot geven we mee dat zo'n beetje iedereen negatief is over aandelen. Dat er nog steeds regelmatig aan de boom wordt geschud door middel van heftige koersbewegingen helpt niet mee. Dat is geen garantie dat we het ergste hebben gehad, maar het is vaak wel een positief signaal, zeker voor een sentimentgevoelig aandeel als AMG.
We blijven AMG naar voren schuiven als kansrijk grondstofaandeel met betrekking tot de energietransitie die dit decennium plaatsvindt en handhaven het Strong Buy-advies. Let wel, aandeelhouders dienen te zijn opgewassen tegen flinke koerszwiepers.
Disclaimer: Paul Weeteling heeft een longpositie in AMG.
Strong Buy tooltip STRONG BUY
Dit aandeel is op dit moment en tegen deze koers koopwaardig
STRONG BUY OP 14 SEPTEMBER 2022 08:30
AMG zal een sterk derde kwartaal draaien dankzij de hoge lithiumprijs. We willen echter eerst de derdekwartaalcijfers inzien voordat we de taxaties eventueel verhogen. Op langere termijn telt dat de vooruitzichten voor de vraag naar metalen en technologieën die de duurzaamheidsrevolutie ondersteunen ijzersterk zijn. De waardering is vriendelijk. AMG blijft zeer interessant voor beleggers.
Omhoog
PREMIUM
AMG: nog een keer rekenen
AMG: STRONG BUY KOERS: €25,50 KOERSDOEL: €40 UPSIDE: 58%
Samenvatting:
Winst op lithium genoeg om totale marktwaarde te onderbouwen
Vanadium mooie troefkaart
Een lage waardering is op zijn plaats, maar huidige waardering is extreem laag
Ongewijzigde taxaties FY22 nu aan de conservatieve kant
Vanwege de snel opgelopen rente en de recessie waar de VS en Europa hoogstwaarschijnlijk reeds in zitten, gemeten naar reële groei, zijn waarderingen van aandelen flink afgekomen. Toch zijn er aandelen die, zelfs als de huidige situatie structureel zou zijn, verbazingwekkend aantrekkelijk geprijsd zijn. Metalenspecialist AMG is er zo een.
Grove inschatting van de directe operationele winst per divisie
Om onze visie op AMG verder te onderbouwen, duiken we dit keer wat dieper in de opbrengsten en operationele kosten van de belangrijkste metalen die AMG produceert: lithium en vanadium (van de Clean Energy Materials-divisie). Maar we nemen ook de wat minder belangrijke metalen mee, gebundeld in de Critical Minerals-divisie en tot slot de Technology-divisie.
AMG rapporteert geen kostprijzen per metaalsoort, maar met informatie uit het verleden kunnen we wel een inschatting maken voor sommige metalen en anders schakelen we over naar divisieniveau.
Winst op lithium genoeg om totale marktwaarde te onderbouwen
We beginnen bij Clean Energy Materials en het belangrijkste metaal voor AMG van dit moment: lithium. De lithiumprijs staat op een all-time high en aangezien de vraag zelfs in tijden van recessie harder blijft toenemen dan het aanbod, loopt de prijs nog steeds op.
AMG claimde in 2018 Ă©Ă©n van de producenten met de laagste kostprijs ter wereld te worden voor lithiumconcentraat. In een oud rapport van die tijd vinden we een kostprijs van $130 per ton, terwijl de huidige marktprijs $5140 bedraagt.
Allicht is de operationele kostprijs nu wat opgelopen. De onderstaande grafiek geeft het prijsverloop van lithiumconcentraat en carbonaat weer.
AMG heeft een huidige productiecapaciteit van 22.500 ton lithiumconcentraat (spodumene) per kwartaal en daar komt medio volgend jaar nog 10.000 ton per kwartaal bij.
Stel dat we de directe operationele winst op een ton lithiumconcentraat afronden naar $5.000, dan is deze grondstof goed voor $112,5 miljoen per kwartaal wanneer AMG de normale productiecapaciteit haalt. Op jaarbasis is dit $450 miljoen, terwijl de huidige marktwaarde van AMG $825 miljoen bedraagt.
We hebben de kosten van de uitbreidingsplannen, rentelasten en winstbelasting hier niet in meegenomen. Uitbreidingen moeten in de toekomst voor meer inkomsten zorgen. Zelfs als we $100 miljoen voor rente en belasting op alleen de lithiumactiviteiten laten drukken, is het netto resultaat op dit moment hoog genoeg om de gehele marktwaarde te onderbouwen en meer.
Blijft natuurlijk wel de vraag hoe lang de lithiumprijs rond het huidige niveau standhoudt. Gezien de sterk oplopende vraag vanuit met name de autosector en het moeizaam opschalende aanbod, kan dit nog best een heel aantal jaren zo blijven.
Vanadiumprijs is troefkaart
Het tweede belangrijke metaal voor AMG is vanadium. Gemeten naar investeringen is dit momenteel zelfs het belangrijkste metaal. In tegenstelling tot de lithiumprijs noteert de vanadiumprijs ver af van zijn all-time high.
Toch ziet AMG veel in vanadium, dat onder andere gebruikt wordt voor het verharden van staal en sinds kort voor industriële batterijen. Ook de joint venture met Shell steunt op de recyclingtechnologie van AMG voor vanadium uit raffinageresten. Een oplopende vraag naar vanadiumbatterijen is op korte termijn de grootste trigger voor een hogere vanadiumprijs.
De vanadiumprijs noteert momenteel rond het twintigjarig gemiddelde. Hier is dus momenteel geen vuurwerk. In 2018 hebben we echter gezien dat wanneer de vanadiumprijs hard oploopt, de winst van AMG vleugels krijgt. Op dit moment wordt er prima doch niet schokkend goed verdiend met vanadium en dit zien we vooral als troefkaart.
Hoeveel de operationele winst van de vanadiumactiviteiten die eind dit jaar verdubbeld worden precies bedraagt, weten we niet. Eind 2017, toen de vanadiumprijs rond hetzelfde niveau lag, behaalde AMG een brutowinst van $10 miljoen per kwartaal. Hiervan zou minimaal een derde operationele winst moeten zijn. Dit ronden we af naar $4 miljoen per kwartaal en dat wordt vanaf het laatste kwartaal dus $8 miljoen.
Een inschatting van de operationele winst op tantaal, het laatste metaal dat valt onder Clean Energy Materials, zal vergeleken met lithium en vanadium te verwaarlozen zijn, dus die laten we voor wat het is.
Kijken we vervolgens naar de Ebitda van Clean Energy afgelopen kwartaal ($62 miljoen), dan correspondeert dit niet met onze schatting van de operationele winstcapaciteit van deze tak tegen de huidige prijzen ($116,5 miljoen). Hiervoor is een aantal redenen, waarvan kosten voor uitbreiding, benedengemiddelde verschepingen en een nog oplopende lithiumprijs de belangrijksten zijn.
Voor het lopende kwartaal rekenen we daarom op een hogere Ebitda dan afgelopen kwartaal.
AMG is altijd laag gewaardeerd
Uit de bovenstaande berekening wordt duidelijk hoeveel het uitmaakt voor de winst van AMG of er schaarste is bij een bepaald metaal en de prijs hoog is. AMG heeft zelf enkel invloed op de productiekosten en productiecapaciteit. Dit maakt dat de waardering van AMG gemiddeld veel lager ligt dan van bijvoorbeeld een ASML, dat niet of nauwelijks afhankelijk is van prijzen die bepaald worden op de wereldmarkt.
Van de metalen die bij de Critical Minerals-divisie geproduceerd worden, is geen enkele prijs exceptioneel hoog en de winst van AMG aldaar dus ook niet. De Ebitda bedroeg hier afgelopen kwartaal $9,1 miljoen. We hebben op dit moment geen reden om de komende kwartalen hier iets anders te verwachten.
Bij de Technology-divisie voegt AMG een stuk meer waarde toe dan bij de overige divisies met de productie van vacuĂĽm-ovens en hoogwaardige legeringen. Hier heeft het dus wat meer pricing power, hoewel de eindmarkten ontzettend cyclisch zijn (lucht- en ruimtevaart).
Ook hier pakken we gewoon de Ebitda van afgelopen kwartaal ($13,8 miljoen) mee voor de berekening van de totale verdiencapaciteit gemeten naar Ebitda op dit moment.
Resumerend zien we dat het overgrote deel van het huidige bedrijfsresultaat op conto komt van lithium. AMG zou momenteel minimaal een onderliggende Ebitda (ex eenmalige zaken) van $140 miljoen per kwartaal kunnen draaien, waarvan $112,5 miljoen uit lithium terwijl het geen invloed heeft op de lithiumprijs.
... maar daar staat een flinke verdiencapaciteit tegenover
Dat de waardering laag is, verbaast dus niet, maar een verdiencapaciteit van $560 miljoen per jaar aan onderliggende Ebitda op een marktwaarde van $825 miljoen maakt het aandeel erg goedkoop, zelfs met hoge rentelasten en stevige afschrijving.
Daarbij komt dat de lithium- en vanadiumproductie allebei binnen een jaar fors hoger zullen zijn en de volledige capaciteit van een in aanbouw zijnde module voor het opwerken van lithium naar battery-grade al volledig is verkocht.
AMG heeft, los van het feit dat de waardering al laag is, dus nog behoorlijk wat troeven achter de hand. In het verleden zijn er aanzienlijke risico's genomen. Die beginnen zich nu uit te betalen, hoewel we dat nog niet terugzien in de koers.
Taxaties 2022 goed haalbaar
Bovenstaande berekeningen geven een beeld van de basis van onze verwachtingen voor de Ebitda in het lopende kwartaal. Dit werkt echter niet direct door onder aan de streep.
Er lopen namelijk nogal wat kosten voor de agressieve uitbreidingsplannen van AMG door de resultatenrekening. Ook de valutaschommelingen van de Braziliaanse real maken een nauwkeurige inschatting van de nettowinst zeer moeilijk. Verder kijken we uit naar minimaal een kwartaalrapport waarin de huidige hoge lithiumprijs volledig verwerkt zit.
We houden daarom nog een slag om de arm en laten de taxaties voor nu ongewijzigd. De huidige lithiumprijs nu al volledig meenemen in de taxaties voor volgend jaar is te optimistisch, want we hebben in het verleden gezien hoe hard grondstofprijzen kunnen bewegen.
AMG 2020A 2021A 2022E 2023E
Omzet ($ mln) 937 1.205 1.700 2.025
Aangepaste Ebitda ($ mln) 67 137 285 325
Ebitda-marge (%) 7,1% 11,4% 16,7% 16%
Nettowinst per aandeel ($) -1,47 0,44 3,60 4,45
K/w verhouding - 71,7 7,1 5,7
Dividend per aandeel ($) 0,25 0,30 0,58 0,60
Dividendrendement 1,0% 1,1% 2,1% 2,2%
Tabel 1: Kerncijfers AMG, taxaties Beleggersdesk
Met een lithiumprijs op het huidige niveau neemt de kans echter wel met de dag toe dat we op zijn minst de verwachtingen voor de omzet en Ebitda op korte termijn verder op moeten voeren. Tellen we daar de lage waardering op basis van de huidige taxaties bij op en het zal geen verrassing zijn dat we ons comfortabel voelen bij het koersdoel gelijk aan nog geen 9 keer de getaxeerde winst voor volgend jaar. Dit minder dan de helft van de verwachte winstgroei in procenten door uitbreidingen op middellange termijn en zou voldoende conservatief moeten zijn.
Beurssentiment is extreem negatief
Tot slot geven we mee dat zo'n beetje iedereen negatief is over aandelen. Dat er nog steeds regelmatig aan de boom wordt geschud door middel van heftige koersbewegingen helpt niet mee. Dat is geen garantie dat we het ergste hebben gehad, maar het is vaak wel een positief signaal, zeker voor een sentimentgevoelig aandeel als AMG.
We blijven AMG naar voren schuiven als kansrijk grondstofaandeel met betrekking tot de energietransitie die dit decennium plaatsvindt en handhaven het Strong Buy-advies. Let wel, aandeelhouders dienen te zijn opgewassen tegen flinke koerszwiepers.
Disclaimer: Paul Weeteling heeft een longpositie in AMG.
Strong Buy tooltip STRONG BUY
Dit aandeel is op dit moment en tegen deze koers koopwaardig
STRONG BUY OP 14 SEPTEMBER 2022 08:30
AMG zal een sterk derde kwartaal draaien dankzij de hoge lithiumprijs. We willen echter eerst de derdekwartaalcijfers inzien voordat we de taxaties eventueel verhogen. Op langere termijn telt dat de vooruitzichten voor de vraag naar metalen en technologieën die de duurzaamheidsrevolutie ondersteunen ijzersterk zijn. De waardering is vriendelijk. AMG blijft zeer interessant voor beleggers.
Omhoog
Re: AMG
Ik lees in een draadje op een andere site : het volgende als titel :
" Hoe duur staan Amerikaanse aandelen nu ? "
Hoe duur staat AMG nu ?
Even eerst nog een link van Tradingeconomics
https://tradingeconomics.com/commodity/lithium
(iets van een x 5 of x 6 sinds verleden jaar midzomer)
Met vandaag, andermaal een nieuwe All time High van lithium ( Lithiumcarbonaat ) - ( Lithiumhydroxide noteert bijna identieke prijzen, prijsverschil niet groter dan 1 of 2 %)
Spodumeen prijs ( Ja, wat AMG verkoopt . Momenteel 90.000 ton / volgend jaar in Q1 verhoogt met 40.000 ton naar 130.000 ton : Momenteel 5290 dollar / ton ( Ja, is natuurlijk ook een All time High, en een nieuw record stijging sinds gisteren)
https://www.metal.com/Lithium/201906260003
( Iets van een x 5 of x 6 sinds verleden jaar midzomer)
- Wat is momenteel te melden ?
- " Ziet er goed uit "
( Nu alleen nog die vreselijke oorlog / inflatie / rentetarieven - en de xxxx vervelende algoritmes wegkrijgen. Daarnaast ziet het er verder goed uit.)
" Hoe duur staan Amerikaanse aandelen nu ? "
Hoe duur staat AMG nu ?
Even eerst nog een link van Tradingeconomics
https://tradingeconomics.com/commodity/lithium
(iets van een x 5 of x 6 sinds verleden jaar midzomer)
Met vandaag, andermaal een nieuwe All time High van lithium ( Lithiumcarbonaat ) - ( Lithiumhydroxide noteert bijna identieke prijzen, prijsverschil niet groter dan 1 of 2 %)
Spodumeen prijs ( Ja, wat AMG verkoopt . Momenteel 90.000 ton / volgend jaar in Q1 verhoogt met 40.000 ton naar 130.000 ton : Momenteel 5290 dollar / ton ( Ja, is natuurlijk ook een All time High, en een nieuw record stijging sinds gisteren)
https://www.metal.com/Lithium/201906260003
( Iets van een x 5 of x 6 sinds verleden jaar midzomer)
- Wat is momenteel te melden ?
- " Ziet er goed uit "
( Nu alleen nog die vreselijke oorlog / inflatie / rentetarieven - en de xxxx vervelende algoritmes wegkrijgen. Daarnaast ziet het er verder goed uit.)
Re: AMG
Beursblik: ING verhoogt koersdoel AMG
Door ABM Financial News op vrijdag 21 oktober 2022
Beursblik: ING verhoogt koersdoel AMG
(ABM FN-Dow Jones) ING heeft het koersdoel voor het aandeel AMG verhoogd van 45,00 naar 50,00 euro met handhaving van het koopadvies, en voegde het aandeel wel toe aan de favorietenlijst voor de Benelux. Dit bleek vrijdag uit een analistenrapport van de bank.
ING verhoogde de taxaties voor de EBITDA voor 2022, 2023 en 2024 met 15 tot 33 procent naar respectievelijk 310 miljoen, 350 miljoen en 385 miljoen dollar.
ING is positief gestemd in aanloop naar de resultaten over het derde kwartaal, waarbij de bank verwacht dat AMG de outlook opnieuw zal verhogen.
ING wees op de lithiummarkt, waarin AMG volgend jaar niet alleen kan profiteren van hogere prijzen, maar ook van hogere volumes. Dit wordt door de markt nog onderschat.
ING noemt een contract met het Zuid-Koreaanse EcoPro BM een teken van groot vertrouwen in AMG.
Het aandeel AMG noteerde vrijdag op een rood Damrak 0,6 procent hoger op 26,22 euro.
Door ABM Financial News op vrijdag 21 oktober 2022
Beursblik: ING verhoogt koersdoel AMG
(ABM FN-Dow Jones) ING heeft het koersdoel voor het aandeel AMG verhoogd van 45,00 naar 50,00 euro met handhaving van het koopadvies, en voegde het aandeel wel toe aan de favorietenlijst voor de Benelux. Dit bleek vrijdag uit een analistenrapport van de bank.
ING verhoogde de taxaties voor de EBITDA voor 2022, 2023 en 2024 met 15 tot 33 procent naar respectievelijk 310 miljoen, 350 miljoen en 385 miljoen dollar.
ING is positief gestemd in aanloop naar de resultaten over het derde kwartaal, waarbij de bank verwacht dat AMG de outlook opnieuw zal verhogen.
ING wees op de lithiummarkt, waarin AMG volgend jaar niet alleen kan profiteren van hogere prijzen, maar ook van hogere volumes. Dit wordt door de markt nog onderschat.
ING noemt een contract met het Zuid-Koreaanse EcoPro BM een teken van groot vertrouwen in AMG.
Het aandeel AMG noteerde vrijdag op een rood Damrak 0,6 procent hoger op 26,22 euro.
Re: AMG
AMG : Nieuwe Investor deck ivm hun groeiprojecten ; Lithium, Vanadium en Joint Venture met Shell.
https://ig9we1q348z124x3t10meupc-wpengi ... r-2022.pdf
https://ig9we1q348z124x3t10meupc-wpengi ... r-2022.pdf
Laatst gewijzigd door lanciared op 27 okt 2022 00:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Wimpie85 liked last!
Re: AMG
Beursblik: Berenberg verhoogt koersdoel AMG
Door ABM Financial News op woensdag 26 oktober 2022
Beursblik: Berenberg verhoogt koersdoel AMG
ABM FN-Dow Jones) Berenberg heeft woensdag het koersdoel voor AMG verhoogd van 41,00 naar 51,00 euro en handhaaft het koopadvies.
AMG is actief in drie aantrekkelijke segmenten en heeft volgens analist Oliver Grewcock ook nog eens een aantrekkelijk ESG-profiel. "Het kroonjuweel is AMG Lithium", meent de analist. De intrinsieke waarde van deze tak alleen levert al een opwaarts potentieel van 75 procent ten opzichte van de huidige marktkapitalisatie, aldus Grewcock.
Momenteel handelt het aandeel AMG op 3,4 keer de EBITDA in 2023, met een dividendrendement van 3 procent. En dat is in de ogen van Berenberg veel te laag. Sterke kwartaalcijfers en een outlookverhoging zouden helpen om deze onderwaardering weg te werken, denkt Grewcock, net als meer details over de lithium-activiteiten.
Het aandeel AMG sloot dinsdag op 27,54 euro.
------------------------------------------------------------------------------------------
Uit verder artikel IEX premium ( - Betaalde content) over Rio Tinto ;
" De enige markt die wel sterk blijft groeien, is die van de elektrische auto's. Daar profiteert Rio Tinto sinds kort van via de winning van lithium, waarvan de prijs blijft stijgen. Productiebeperkingen in China stuwden de prijs van het witte goud eveneens. "
---------------------------------------------------------------------------------------------
AMG noteert resultaat in dollars en valutaire meewind wordt eveneens ondergewaardeerd.
Wimpie85 liked last!
Door ABM Financial News op woensdag 26 oktober 2022
Beursblik: Berenberg verhoogt koersdoel AMG
ABM FN-Dow Jones) Berenberg heeft woensdag het koersdoel voor AMG verhoogd van 41,00 naar 51,00 euro en handhaaft het koopadvies.
AMG is actief in drie aantrekkelijke segmenten en heeft volgens analist Oliver Grewcock ook nog eens een aantrekkelijk ESG-profiel. "Het kroonjuweel is AMG Lithium", meent de analist. De intrinsieke waarde van deze tak alleen levert al een opwaarts potentieel van 75 procent ten opzichte van de huidige marktkapitalisatie, aldus Grewcock.
Momenteel handelt het aandeel AMG op 3,4 keer de EBITDA in 2023, met een dividendrendement van 3 procent. En dat is in de ogen van Berenberg veel te laag. Sterke kwartaalcijfers en een outlookverhoging zouden helpen om deze onderwaardering weg te werken, denkt Grewcock, net als meer details over de lithium-activiteiten.
Het aandeel AMG sloot dinsdag op 27,54 euro.
------------------------------------------------------------------------------------------
Uit verder artikel IEX premium ( - Betaalde content) over Rio Tinto ;
" De enige markt die wel sterk blijft groeien, is die van de elektrische auto's. Daar profiteert Rio Tinto sinds kort van via de winning van lithium, waarvan de prijs blijft stijgen. Productiebeperkingen in China stuwden de prijs van het witte goud eveneens. "
---------------------------------------------------------------------------------------------
AMG noteert resultaat in dollars en valutaire meewind wordt eveneens ondergewaardeerd.