Kent u de chatbox al? chat met andere beleggers


AMG

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses

Gebruikersavatar
Wimpie85
Premiummember
Premiummember
Berichten: 2693
Lid geworden op: 19 jan 2013 13:48
waarderingen: 1147
Contacteer:

Re: AMG

Bericht door Wimpie85 »

wolfe liked last!





Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

     


Gebruikersavatar
Wimpie85
Premiummember
Premiummember
Berichten: 2693
Lid geworden op: 19 jan 2013 13:48
waarderingen: 1147
Contacteer:

Re: AMG

Bericht door Wimpie85 »


European battery ecosystem
With the lithium refining plant, AMG wants to contribute to the development of ‘a European ecosystem’ for batteries. This subject is high on the German political agenda. This week, Peter Altmaier, the German Minister of Economic Affairs, spoke to 55 European companies about setting up battery production.

“A supply chain ending in Germany is much less risky for car manufacturers than a chain via China,” says Schimmelbusch. “It is better for a customer to hedge contractually and the political risk is lower. It is incomparable.”

First
The fact that AMG comes close to European end customers would be a first. There is currently no processing plant in Europe. ING analyst Stijn Demeester sees a European battery supply chain under development in which AMG can play a role.

According to Schimmelbusch, the price and quality of raw materials will play a key role in making e-cars affordable and safe. “Quality is becoming more and more important for buyers. As a supplier to the aviation industry, we have a lot of experience with quality and safety. For our part, quality assurance requires a larger investment in production. Also in processing,” he says.

Financing
Schimmelbusch trusts the German political world to come up with cash for the factory in Zeitz. The city is located in a German coal area, in the east of the country. The region has to reinvent itself economically because the country stops mining coal. For the development of products involving renewable energy sources, there is ample government support available.

AMG is extracting the raw lithium from its own mine in Brazil. Processing is then required in several stages. The company is expanding a Brazilian plant and has started preparations for the lithium hydroxide refinery in Zeitz. The total costs for Zeitz and a new research center in Frankfurt are between 50 and 60 million dollars.

But the final plans are much bigger. Schimmelbusch says AMG is willing to put down a lot more money and hopes its company can ‘fivefold’ its activities within a few years. “We are starting with a lithium hydroxide plant with a capacity of 20.000 tons. The capacity Europe needs is many times that. But we want to supply five times as much in time.”

Shortage remains
On the other hand, Schimmelbusch underlines the fact that it will never be able to solve the shortfall. In 2025, worldwide demand will already be 750.000 to 1.000.000 tons. That is three times the current production, according to most estimates.

The European demand for lithium is also much more than the 20.000 tons AMG wants to produce. But if AMG can increase annual production at the European plant fivefold to 100.000 tons, as Schimmelbusch now predicts, the company could supply about a fifth of European demand.

Schimmelbusch claims that a multinational in Europe has already asked it to buy the full 20.000 tons a year. He, therefore, has little concern about the financial risk for AMG.
jack. liked last!

Gebruikersavatar
Chukky2
Forum veteraan
Forum veteraan
Berichten: 1096
Lid geworden op: 24 jun 2014 21:32
waarderingen: 214
Contacteer:

Re: AMG

Bericht door Chukky2 »

Iemand een idee waarom hij zo zwaar achteruit gaat op paar dagen?
Alle winsten weer weg van de voorbije 2 maanden
avantium Bam Bayer-Bioc.Bpost-cresent-econocom -Exmar -Fagron-greenyard-ing-MDxH-Nyrstar -Ontex -Oxurion-Pharming-umic.XFab-Arcelor ,IAsiat-argenx melex -Solvay,AMG,beka.acaci.shel.

Jelle R
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 475
Lid geworden op: 13 sep 2018 11:31
waarderingen: 105
Contacteer:

Re: AMG

Bericht door Jelle R »

Chukky2 schreef:
24 sep 2020 17:40
Iemand een idee waarom hij zo zwaar achteruit gaat op paar dagen?
Alle winsten weer weg van de voorbije 2 maanden
Teleurstelling bij Battery Day van Tesla? Ik zou het anders ook niet weten.

Sigmund
Forum verkenner
Forum verkenner
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 jul 2018 12:13
waarderingen: 8
Contacteer:

Re: AMG

Bericht door Sigmund »

Jelle R schreef:
24 sep 2020 17:44
Chukky2 schreef:
24 sep 2020 17:40
Iemand een idee waarom hij zo zwaar achteruit gaat op paar dagen?
Alle winsten weer weg van de voorbije 2 maanden
Teleurstelling bij Battery Day van Tesla? Ik zou het anders ook niet weten.
Is volgens mij ook een reactie op Tesla's battery day.
Maar ik ben ervan overtuigd dat AMG op lange termijn wel degelijk een meerwaarde kan leveren in de input van de nodige grondstoffen, en dan is deze koersdaling ferm overdreven. We naderen het laagtepunt van maart, en zitten al onder het eerdere laagtepunt van eind 2016..

Gebruikersavatar
Chukky2
Forum veteraan
Forum veteraan
Berichten: 1096
Lid geworden op: 24 jun 2014 21:32
waarderingen: 214
Contacteer:

Re: AMG

Bericht door Chukky2 »

Jelle R schreef:
24 sep 2020 17:44
Chukky2 schreef:
24 sep 2020 17:40
Iemand een idee waarom hij zo zwaar achteruit gaat op paar dagen?
Alle winsten weer weg van de voorbije 2 maanden
Teleurstelling bij Battery Day van Tesla? Ik zou het anders ook niet weten.
Hier ligt het aan ................

AMG Advanced Metallurgical Group heeft afgelopen week een flinke duikeling gemaakt op de Amsterdamse beurs, mede gevoed door de onzekerheden gerelateerd aan de coronacrisis. 

Het aandeel AMG sloot vrijdag ruim 3 procent lager, waardoor er op weekbasis een verlies restte van 21 procent.

De beursweek werd gekenmerkt door veel onzekerheden rond het coronavirus. Het aantal besmettingen neemt in grote delen van de wereld duidelijk toe. Als gevolg zijn er zorgen dat de vraag naar grondstoffen, waaronder olie, nog een langere tijd laag zal blijven.

Analist Henk Veerman van zakenbank Kempen merkte op dat de prijzen van grondstoffen momenteel enorm fluctueren. "AMG is sterk afhankelijk van de prijzen van onder meer lithium en vanadium. Als de prijzen teruglopen, dan gaan de inkomsten direct mee omlaag", aldus Veerman.  

Prijzen van belangrijke grondstoffen als olie, lithium, vanadium en aardgas zijn sinds de coronadip amper hersteld, zo merkte analist Paul Weeteling van IEX op. "Toch liggen voor al deze grondstoffen veel grotere prijsstijgingen in het verschiet", aldus de analist.

Weeteling verwacht dat het agressieve beleid van centrale banken ten aanzien van inflatie de grondstofprijzen zal ondersteunen. "Wanneer de verwachte inflatie oploopt, vluchten beleggers in harde assets als grondstoffen, vastgoed en edelmetalen", denkt de marktvorser.

IEX maakte een selectie van de beste grondstofaandelen en daar hoort AMG volgens Weeteling ook bij. "De grondstofprijzen zijn allesbepalend bij AMG en die liggen voorlopig nog onder druk. AMG kan dit hebben, maar staat voorlopig in overlevingsmodus", aldus Weeteling. "Op lange termijn zijn de vooruitzichten voor de vraag naar metalen die de duurzaamheidsrevolutie ondersteunen evenwel ijzersterk."

Ook ING blijft onverminderd positief over AMG, maar stelde recent wel het koersdoel flink neerwaarts bij van 32,00 naar 25,00 euro. Het tweede kwartaal was volgens analist Stijn Demeester zwak, maar vermoedelijk ook de bodem. AMG is met zijn portefeuille aan bijzondere metalen goed gepositioneerd om te profiteren van een economisch herstel, meent hij. Vooral over de het toekomstperspectief voor vanadium en lithium is Demeester nog altijd positief.

Wel verlaagde ING de ramingen voor de REBITDA in 2020 en 2021 met ongeveer 50 en 28 procent, vanwege de tegenwind als gevolg van de corona-uitbraak.

Daarnaast drukt de complexiteit van AMG de koers, vindt ING. Acties van AMG om het bedrijf te stroomlijnen zullen daarom positief worden opgepakt, denkt Demeester.

Volgens Berenberg blijft de blootstelling van AMG aan ESG ondergewaardeerd door de markt. "AMG ontwikkelt en vergroot zijn portefeuille met producten die klanten helpen bij het reduceren van hun CO2-uitstoot", aldus de marktvorsers. Dergelijke producten zorgden in 2019 nog voor 26 procent van de totale omzet van AMG en dit percentage zal alleen maar stijgen door de groei van bestaande en nieuwe producten.

Ook de joint venture met Shell ziet Berenberg als een unieke groeimogelijkheid. In oktober vorig jaar ging AMG de samenwerking aan om een langdurige duurzame oplossing te bieden voor het terughalen en recyclen van gebruikte katalysatoren. De analisten van Berenberg merkten op dat de positieve bijdrage van de joint venture aan de EBITDA nog niet is meegenomen in hun waarderingen en voor zover zij weten ook niet in de consensus. "Dit impliceert opwaartse potentie voor de middellange en lange termijn", aldus Berenberg. Berenberg heeft een koopadvies op AMG met een koersdoel van 20,00 euro.

Analist Veerman ziet genoeg waarde in de individuele onderdelen van het bedrijf. De analist komt uit op een totale waarde van circa 30 tot 35 euro per aandeel. Desondanks blijft het aandeel tegen een forse korting noteren.

"Door de prijzen die laag blijven en de negatief cashflow als gevolg van investeringen in nieuwe activiteiten, zie ik niet zo snel een koers van 30 euro op het bord", aldus Veerman. "Dit is optisch ook slecht, want de EBITDA gaat omlaag en de schulden gaan omhoog."

Bovendien komt het besluit van AMG voor een beursgang van Technologies in de ogen van de analist van Kempen te vroeg. Beter had AMG hier nog een paar jaar meer gewacht, vindt hij.

Veerman meent dat de koersval van afgelopen week een aantrekkelijk instapmoment biedt, maar waarschuwt ook dat er een groot risico is dat beleggers nog jaren moeten wachten totdat de fair value zichtbaar wordt. "Ik zie geen aanjagers op korte termijn", concludeerde de analist.

Door: ABM Financial News.
wolfe liked last!
avantium Bam Bayer-Bioc.Bpost-cresent-econocom -Exmar -Fagron-greenyard-ing-MDxH-Nyrstar -Ontex -Oxurion-Pharming-umic.XFab-Arcelor ,IAsiat-argenx melex -Solvay,AMG,beka.acaci.shel.

Jelle R
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 475
Lid geworden op: 13 sep 2018 11:31
waarderingen: 105
Contacteer:

Re: AMG

Bericht door Jelle R »

Chukky2 schreef:
25 sep 2020 20:43
Jelle R schreef:
24 sep 2020 17:44
Chukky2 schreef:
24 sep 2020 17:40
Iemand een idee waarom hij zo zwaar achteruit gaat op paar dagen?
Alle winsten weer weg van de voorbije 2 maanden
Teleurstelling bij Battery Day van Tesla? Ik zou het anders ook niet weten.
Hier ligt het aan ................

AMG Advanced Metallurgical Group heeft afgelopen week een flinke duikeling gemaakt op de Amsterdamse beurs, mede gevoed door de onzekerheden gerelateerd aan de coronacrisis. 

Het aandeel AMG sloot vrijdag ruim 3 procent lager, waardoor er op weekbasis een verlies restte van 21 procent.

De beursweek werd gekenmerkt door veel onzekerheden rond het coronavirus. Het aantal besmettingen neemt in grote delen van de wereld duidelijk toe. Als gevolg zijn er zorgen dat de vraag naar grondstoffen, waaronder olie, nog een langere tijd laag zal blijven.

Analist Henk Veerman van zakenbank Kempen merkte op dat de prijzen van grondstoffen momenteel enorm fluctueren. "AMG is sterk afhankelijk van de prijzen van onder meer lithium en vanadium. Als de prijzen teruglopen, dan gaan de inkomsten direct mee omlaag", aldus Veerman.  

Prijzen van belangrijke grondstoffen als olie, lithium, vanadium en aardgas zijn sinds de coronadip amper hersteld, zo merkte analist Paul Weeteling van IEX op. "Toch liggen voor al deze grondstoffen veel grotere prijsstijgingen in het verschiet", aldus de analist.

Weeteling verwacht dat het agressieve beleid van centrale banken ten aanzien van inflatie de grondstofprijzen zal ondersteunen. "Wanneer de verwachte inflatie oploopt, vluchten beleggers in harde assets als grondstoffen, vastgoed en edelmetalen", denkt de marktvorser.

IEX maakte een selectie van de beste grondstofaandelen en daar hoort AMG volgens Weeteling ook bij. "De grondstofprijzen zijn allesbepalend bij AMG en die liggen voorlopig nog onder druk. AMG kan dit hebben, maar staat voorlopig in overlevingsmodus", aldus Weeteling. "Op lange termijn zijn de vooruitzichten voor de vraag naar metalen die de duurzaamheidsrevolutie ondersteunen evenwel ijzersterk."

Ook ING blijft onverminderd positief over AMG, maar stelde recent wel het koersdoel flink neerwaarts bij van 32,00 naar 25,00 euro. Het tweede kwartaal was volgens analist Stijn Demeester zwak, maar vermoedelijk ook de bodem. AMG is met zijn portefeuille aan bijzondere metalen goed gepositioneerd om te profiteren van een economisch herstel, meent hij. Vooral over de het toekomstperspectief voor vanadium en lithium is Demeester nog altijd positief.

Wel verlaagde ING de ramingen voor de REBITDA in 2020 en 2021 met ongeveer 50 en 28 procent, vanwege de tegenwind als gevolg van de corona-uitbraak.

Daarnaast drukt de complexiteit van AMG de koers, vindt ING. Acties van AMG om het bedrijf te stroomlijnen zullen daarom positief worden opgepakt, denkt Demeester.

Volgens Berenberg blijft de blootstelling van AMG aan ESG ondergewaardeerd door de markt. "AMG ontwikkelt en vergroot zijn portefeuille met producten die klanten helpen bij het reduceren van hun CO2-uitstoot", aldus de marktvorsers. Dergelijke producten zorgden in 2019 nog voor 26 procent van de totale omzet van AMG en dit percentage zal alleen maar stijgen door de groei van bestaande en nieuwe producten.

Ook de joint venture met Shell ziet Berenberg als een unieke groeimogelijkheid. In oktober vorig jaar ging AMG de samenwerking aan om een langdurige duurzame oplossing te bieden voor het terughalen en recyclen van gebruikte katalysatoren. De analisten van Berenberg merkten op dat de positieve bijdrage van de joint venture aan de EBITDA nog niet is meegenomen in hun waarderingen en voor zover zij weten ook niet in de consensus. "Dit impliceert opwaartse potentie voor de middellange en lange termijn", aldus Berenberg. Berenberg heeft een koopadvies op AMG met een koersdoel van 20,00 euro.

Analist Veerman ziet genoeg waarde in de individuele onderdelen van het bedrijf. De analist komt uit op een totale waarde van circa 30 tot 35 euro per aandeel. Desondanks blijft het aandeel tegen een forse korting noteren.

"Door de prijzen die laag blijven en de negatief cashflow als gevolg van investeringen in nieuwe activiteiten, zie ik niet zo snel een koers van 30 euro op het bord", aldus Veerman. "Dit is optisch ook slecht, want de EBITDA gaat omlaag en de schulden gaan omhoog."

Bovendien komt het besluit van AMG voor een beursgang van Technologies in de ogen van de analist van Kempen te vroeg. Beter had AMG hier nog een paar jaar meer gewacht, vindt hij.

Veerman meent dat de koersval van afgelopen week een aantrekkelijk instapmoment biedt, maar waarschuwt ook dat er een groot risico is dat beleggers nog jaren moeten wachten totdat de fair value zichtbaar wordt. "Ik zie geen aanjagers op korte termijn", concludeerde de analist.

Door: ABM Financial News.
Had het ook gelezen daarstraks via mijn broker. Afhankelijk zijn van grondstofprijzen werkt volatiliteit in de hand. Het kan jaren goed gaan, maar als het fout loopt dan gaat het ook echt fout. Het zal voor AMG wachten zijn tot dat de economie echt aantrekt en dat zal pas zijn bij een vaccin vrees ik.

Gebruikersavatar
Droopymaes
Premiummember
Premiummember
Berichten: 313
Lid geworden op: 23 apr 2020 13:51
waarderingen: 311
Contacteer:

Re: AMG

Bericht door Droopymaes »

Weekbericht Binck:

De koers van AMG kelderde afgelopen week met 21%, mede door de onzekerheden over de coronacrisis.

Het aantal coronabesmettingen neemt in grote delen van de wereld duidelijk toe. Hierdoor zal de vraag naar grondstoffen naar verwachting nog een langere tijd laag blijven.

Grondstoffenprijzen onder druk
Een analist van zakenbank Kempen signaleert dat de grondstoffenprijzen enorm fluctueren. "AMG is sterk afhankelijk van de prijzen van onder meer lithium en vanadium. Als deze teruglopen, dan gaan de inkomsten direct mee omlaag."

Prijzen van belangrijke grondstoffen als olie, lithium, vanadium en aardgas zijn sinds de coronadip amper hersteld, aldus een analist van IEX. Toch liggen er volgens hem voor al deze grondstoffen veel grotere prijsstijgingen in het verschiet.

Hij verwacht dat het agressieve beleid van centrale banken ten aanzien van inflatie de grondstofprijzen zal ondersteunen. "Wanneer de verwachte inflatie oploopt, vluchten beleggers in harde assets als grondstoffen, vastgoed en edelmetalen."

Beste grondstofaandelen
IEX maakte een selectie van de beste grondstofaandelen en daar hoort Advanced Metallurgical Group (AMG) volgens de beursvorser ook bij. AMG heeft nu last van de lagere grondstofprijzen. "Maar op lange termijn zijn de vooruitzichten voor de vraag naar metalen die de duurzaamheidsrevolutie ondersteunen evenwel ijzersterk."

Zijn collega van ING verlaagde onlangs het koersdoel van 32 naar 25 euro. Toch blijft hij onverminderd positief over AMG. Het tweede kwartaal was volgens hem zwak, maar vermoedelijk ook de bodem.

AMG is met zijn portefeuille aan bijzondere metalen goed gepositioneerd om te profiteren van een economisch herstel, meent hij. Vooral over de het toekomstperspectief voor vanadium en lithium is hij positief.

Duurzame oplossingen
Volgens Berenberg blijft de blootstelling van AMG aan ESG ondergewaardeerd door de markt. "AMG ontwikkelt en vergroot zijn portefeuille met producten die klanten helpen bij het reduceren van hun CO2-uitstoot", aldus de marktvorsers. Dergelijke producten zorgden in 2019 nog voor 26% van de totale omzet van AMG en dit percentage zal alleen maar stijgen door de groei van bestaande en nieuwe producten.

Ook de joint venture met Shell ziet Berenberg als een unieke groeimogelijkheid. Beide partijen werken samen om een duurzame oplossing te bieden voor het terughalen en recyclen van gebruikte katalysatoren.

De analisten van Berenberg geven een koopadvies op AMG, met een koersdoel van 20 euro.

De analist van Kempen ziet genoeg waarde in de individuele onderdelen van het bedrijf. Hij komt uit op een totale waarde van circa 30 tot 35 euro per aandeel. "Maar door de prijzen die laag blijven en de negatieve cashflow als gevolg van investeringen in nieuwe activiteiten, zie ik niet zo snel een koers van 30 euro op het bord", meent hij.

Instapmoment
De beursvorser beschouwt de koersval van afgelopen week wel als een aantrekkelijk instapmoment, maar waarschuwt er ook voor dat beleggers mogelijk nog jaren moeten wachten totdat de fair value zichtbaar wordt. "Ik zie geen aanjagers op korte termijn."
Wimpie85 liked last!

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!


Plaats reactie