UNILEVER
UNILEVER
Unilever verkoopt meer Dove en Magnum, op koers voor afsplitsen ijsdivisie
Amsterdam - Het Nederlands-Britse Unilever heeft afgelopen kwartaal weer meer verkocht, ondanks dat het de prijs wederom heeft moeten verhogen. De producent van merken als Calvé, Hellmanns en Knorr, zag vooral groei bij de merken Dove en Magnum.De omzet was €15,2 miljard: een plus van 4,5% vergeleken met hetzelfde kwartaal vorig jaar. Daarbij is het verkoopvolume met 3,6% is gestegen, en zijn de prijsstijgingen goed voor 0,9% van de groei. De cijfers zijn beter dan de analistenconsensus. Zij hielden rekening met een stijging van 4,2% in de onderliggende omzetgroei, gedreven door een stijging van 3,2% in verkoopvolumes en 1% aan prijsstijgingen.
Power brands
Ceo Hein Schumacher besloot met zijn aantreden dat er meer moest worden gefocust op de dertig sterkste merken, de zogenoemde ’power brands’. Volgens de ceo beginnen ze nu de positieve resultaten daarvan te zien. Ook wordt geprobeerd de productiviteit te verhogen, en wordt de ijsdivisie van het bedrijf afgesplitst.
„Het bedrijf ligt op schema om de doelstellingen voor 2024 te halen, en heeft er vertrouwen in dat de genomen stappen zullen bijdragen aan de transformatie van Unilever naar een bedrijf met consistent betere prestaties op de lange termijn”, zegt Schumacher. Woensdag maakte Unilever bekend dat het de ijsjesdivisie van Rotterdam naar Amsterdam verhuist. Eind 2025 moet de ijstak helemaal zijn afgesplitst.
Verkoop
Persbureau Bloomberg meldde eerder op basis van ingewijden dat Unilever is begonnen met de eerste gesprekken met investeerders over een mogelijke verkoop van de ijstak, die zo'n €18 miljard waard zou kunnen zijn. Een andere optie is een beursnotering voor het ijsbedrijf in Amsterdam of Londen, waar het hoofdkantoor van Unilever staat. De ijsjesdivisie was vorig jaar goed voor een omzet van €7,9 miljard.
Unilever verkocht deze maand ook de Russische en Wit-Russische activiteiten, nadat het 2,5 jaar lang had volgehouden dat een vertrek onaantrekkelijk zou zijn.
Eva Segaar
Bron: https://www.telegraaf.nl/financieel/878 ... ijsdivisie?
Amsterdam - Het Nederlands-Britse Unilever heeft afgelopen kwartaal weer meer verkocht, ondanks dat het de prijs wederom heeft moeten verhogen. De producent van merken als Calvé, Hellmanns en Knorr, zag vooral groei bij de merken Dove en Magnum.De omzet was €15,2 miljard: een plus van 4,5% vergeleken met hetzelfde kwartaal vorig jaar. Daarbij is het verkoopvolume met 3,6% is gestegen, en zijn de prijsstijgingen goed voor 0,9% van de groei. De cijfers zijn beter dan de analistenconsensus. Zij hielden rekening met een stijging van 4,2% in de onderliggende omzetgroei, gedreven door een stijging van 3,2% in verkoopvolumes en 1% aan prijsstijgingen.
Power brands
Ceo Hein Schumacher besloot met zijn aantreden dat er meer moest worden gefocust op de dertig sterkste merken, de zogenoemde ’power brands’. Volgens de ceo beginnen ze nu de positieve resultaten daarvan te zien. Ook wordt geprobeerd de productiviteit te verhogen, en wordt de ijsdivisie van het bedrijf afgesplitst.
„Het bedrijf ligt op schema om de doelstellingen voor 2024 te halen, en heeft er vertrouwen in dat de genomen stappen zullen bijdragen aan de transformatie van Unilever naar een bedrijf met consistent betere prestaties op de lange termijn”, zegt Schumacher. Woensdag maakte Unilever bekend dat het de ijsjesdivisie van Rotterdam naar Amsterdam verhuist. Eind 2025 moet de ijstak helemaal zijn afgesplitst.
Verkoop
Persbureau Bloomberg meldde eerder op basis van ingewijden dat Unilever is begonnen met de eerste gesprekken met investeerders over een mogelijke verkoop van de ijstak, die zo'n €18 miljard waard zou kunnen zijn. Een andere optie is een beursnotering voor het ijsbedrijf in Amsterdam of Londen, waar het hoofdkantoor van Unilever staat. De ijsjesdivisie was vorig jaar goed voor een omzet van €7,9 miljard.
Unilever verkocht deze maand ook de Russische en Wit-Russische activiteiten, nadat het 2,5 jaar lang had volgehouden dat een vertrek onaantrekkelijk zou zijn.
Eva Segaar
Bron: https://www.telegraaf.nl/financieel/878 ... ijsdivisie?
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com