Unilever

Beleggen en aandelen kopen in Nederland, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + AMX, ASCX, Lokaal

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 437

Re: Unilever

Berichtdoor sjos » 15 Apr 2019 10:56

sjos schreef:
14-11-2014 schreef:
The Sunday Times schreef:A growing number of Unilever investors are opposing the Anglo-Dutch consumer giant’s proposed move to Rotterdam.

The Dove soap maker has chosen the Dutch city as its sole headquarters — putting a question mark over whether it will remain in the FTSE 100. Some top shareholders indicated they had voiced concerns to the management, questioning its ability to secure 75% of votes to wave through the move. “They should be nervous,” said one.

Of je past het indexreglement op maat aan; Unilever rapporteert toch al in EUR via het Rotterdamse hoofdkantoor van de CEO. De aandeelhouders hebben bij wijze van uitzondering op korte termijn wel een puntje rondom mogelijke verwijdering uit een index, vanwege internationaler financieel centrum Londen ten opzichte van Mokum R en Mokum A.

Maar dat internationaal financieel centrum bij uitstek dat Londen is verliest wat pluimen bij een Brexit. Tenzij je dat hele verhaal mag vergeten.

Ik volg het aandeel al geruime tijd, maar heb nog niet kunnen beslissen om in Londen of in Amsterdam aan te kopen.
o.a. omwille van dit bericht:
"De Financial Times berichtte begin februari over de waarschuwing van het Londense beursbedrijf LSE, die stelt dat Europese beleggers bij 'no deal' niet meer zullen mogen handelen in de Britse noteringen van dit soort aandelen. Zij zullen verplicht voor de EU-notering moeten kiezen, ook als de verhandelbaarheid van die EU-notering veel slechter is."
Heeft iemand hier een betere kijk op ?
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

powered by Surfing Waves

quince
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 91

Berichtdoor quince » 15 Apr 2019 11:53

sjos schreef:Ik volg het aandeel al geruime tijd, maar heb nog niet kunnen beslissen om in Londen of in Amsterdam aan te kopen.
"De Financial Times berichtte begin februari over de waarschuwing van het Londense beursbedrijf LSE, die stelt dat Europese beleggers bij 'no deal' niet meer zullen mogen handelen in de Britse noteringen van dit soort aandelen. Zij zullen verplicht voor de EU-notering moeten kiezen, ook als de verhandelbaarheid van die EU-notering veel slechter is."

leesvoer (het is allemaal moeilijk te beoordelen):
Ik heb Glaxo (XETRA), RDSA en RDSB allebei op Euronext Amsterdam, heb geen Unilever ...

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 437

Berichtdoor sjos » 16 Apr 2019 09:17

quince schreef:
sjos schreef:Ik volg het aandeel al geruime tijd, maar heb nog niet kunnen beslissen om in Londen of in Amsterdam aan te kopen.

leesvoer (het is allemaal moeilijk te beoordelen):
Ik heb Glaxo (XETRA), RDSA en RDSB allebei op Euronext Amsterdam, heb geen Unilever ...

Bedankt voor de links.
Ik ga er wel van uit dat een harde brexit (no deal) niet zal plaatsvinden. Wat het dan wel wordt, weet niemand.
Misschien...na het zoveelste uitstel, wordt het een afstel. "Just lets forget about it".
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen