Unilever

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses

Beste broker van 2020 (volgens Beleggers Belangen)
Profiteer van voorbeurs en nabeurs handelen!
Aandelen kopen voor €3.000: €1,80 kosten (o.a. BE&NL)
Vraag het informatiepakket van MeXeM aan

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4687

Re: Unilever

Bericht door jens_dev »

Alles ligt niet hoog. Er zijn hier en daar wel individuele bubbeltjes.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 738

Bericht door sjos »

Te gek zeg:

"LONDEN (ANP/RTR) - Was- en levensmiddelenconcern Unilever gaat het woord 'normaal' niet meer gebruiken in de omschrijving van hun schoonheids- en verzorgingsproducten. Het bedrijf doet dat in een poging om meer inclusief te worden. Ook gaat het moederbedrijf van Dove en Rexona de huidskleuren en lichaamsvormen van de modellen in hun advertenties en mediacampagnes niet meer digitaal bewerken.

Unilever heeft nu nog diverse verzorgingsproducten met normaal op de verpakking.
Unilever neemt het besluit na kritiek die het bedrijf kreeg op de non-inclusiviteit van hun advertenties en benamingen van hun producten. Afgelopen zomer veranderde de Indiase divisie de naam van zijn witmakende gezichtscrème Fair & Lovely in Glow & Lovely. Het gebruik van de woorden "eerlijk," "wit" en "licht" op de verpakking van de crème en in reclame-uitingen, suggereert volgens Unilever ten onrechte een uniek schoonheidsideaal. In 2017 kreeg het bedrijf kritiek op een advertentie van Dove, waarin een zwarte vrouw haar topje uitdoet om een witte vrouw te onthullen.

"We weten dat alleen het verwijderen van het woord 'normaal' niet het probleem oplost, maar we geloven dat het een belangrijke stap is in de richting van een meer inclusieve definitie van schoonheid", zegt Sunny Jain, hoofd van Unilevers departement voor schoonheid en persoonlijke verzorging.
Vanaf maart volgende jaar zal het woord 'normaal' niet meer voorkomen om haartype of huiskleur te omschrijven op zo'n tweehonderd schoonheids- en verzorgingsproducten van Unilever."
Gaan ze nu "normaal" op de verpakking veranderen in "doodgewoon" of misschien "nothing special", "just soap"
hemeras liked last!
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

DROSTE
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 36

Bericht door DROSTE »

sjos schreef:
09 mar 2021 16:39
"We weten dat alleen het verwijderen van het woord 'normaal' niet het probleem oplost
Nee die woke schizophrenie van tegenwoordig is niet op te lossen met nog meer censuur. 'Normaal' is nu rassistisch. :wtf:

Schaakfanaat
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 198

Bericht door Schaakfanaat »

Bij mij viel onlangs het tegengestelde op. Ik was mijn haar met shampoo voor beschadigd haar, dof haar, vet haar, ... en die shampoos moeten mijn haar meer volume, veerkracht, ... geven. Had al eens aan m'n vrouw gevraagd of ze niet gewoon shampoo voor 'normaal' haar kan kopen. Dat bestaat niet meer, zei ze. Bij deze heb ik bevestiging.

sjos
Forum elite
Forum elite

Bericht door sjos »

Schaakfanaat schreef:
09 mar 2021 17:05
Bij mij viel onlangs het tegengestelde op. Ik was mijn haar met shampoo voor beschadigd haar, dof haar, vet haar, ... en die shampoos moeten mijn haar meer volume, veerkracht, ... geven. Had al eens aan m'n vrouw gevraagd of ze niet gewoon shampoo voor 'normaal' haar kan kopen. Dat bestaat niet meer, zei ze. Bij deze heb ik bevestiging.
Bestaat nog wel, koop "gewoon" de goedkoopste shampo.
Schaakfanaat liked last!
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Forgatz
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Bericht door Forgatz »

Interessante post gevonden mbt Unilever. Leuk om een diepgaandere analyse te vinden van dit bedrijf.

[MODBREAK: Bericht verwijderd wegens link plaatsen met een commercieel doeleinde]

DonDraper
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 27

Bericht door DonDraper »

Brammeke schreef:
05 mar 2021 08:35
Tja, WieWeet, is heeeeel kleine winst, eh. Netto: 2,65%.
Een mens doet soms al eens zot, eh. ;)
Traden voor de volle 2,65%. Als je wilt traden, dan doe je dat best met Bitcoin of Gamestop. Daar kan je snel het grote geld winnen, maar je kan er ook ferm je broek aan scheuren.

Maar een aandeel als Unilever is bestemd voor buy and hold. Ieder jaar hoger dividend, uitbetaling per kwartaal en geen bronheffing meer op het dividend. Bovendien een sector die crisisproof is. Op de plank er mee en dividenden opstrijken.

Voor alle duidelijkheid ik heb ze zelf (nog) niet. Het is wel een aandeel die ik in de gaten hou en had moeten kopen aantal weken terug.
Etf's: IWDA - EMIM/IEMA - IUSN - CNDX

Holdings: ACKB- BRK - BREB - EXO - GBLB - GIMB - INVE-B - PRX - SOF - TINC

Vastgoed: COFB - IMMO - INTO - RET - VGP - WDP

Overig: ABI - AGS - AD - ALFEN - ASML - BAR - ELI - EURN - INGA - LOTB - MOUR - RDSA - SOLB - UNA

Brammeke
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 528

Bericht door Brammeke »

DonDraper schreef:
25 mar 2021 13:07
Brammeke schreef:
Traden voor de volle 2,65%. Als je wilt traden, dan doe je dat best met Bitcoin of Gamestop. Daar kan je snel het grote geld winnen, maar je kan er ook ferm je broek aan scheuren.

Maar een aandeel als Unilever is bestemd voor buy and hold. Ieder jaar hoger dividend, uitbetaling per kwartaal en geen bronheffing meer op het dividend. Bovendien een sector die crisisproof is. Op de plank er mee en dividenden opstrijken.

Voor alle duidelijkheid ik heb ze zelf (nog) niet. Het is wel een aandeel die ik in de gaten hou en had moeten kopen aantal weken terug.
Tja, weet wel dat unilever een buy and hold zou moeten zijn , maar ik heb nu eenmaal een andere keuze gemaakt.
Ik heb "lekker" 2,65% nettowinst en u niet, dacht ik. :)

DonDraper
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 27

Bericht door DonDraper »

Brammeke schreef:
25 mar 2021 16:57
DonDraper schreef:
25 mar 2021 13:07
Brammeke schreef:

Tja, weet wel dat unilever een buy and hold zou moeten zijn , maar ik heb nu eenmaal een andere keuze gemaakt.
Ik heb "lekker" 2,65% nettowinst en u niet, dacht ik. :)
Ik heb ze niet, dus is het niet moeilijk om meer rendement te halen. Maar als u ze had bijgehouden, dan had u ondertussen al meer rendement denk ik. En als u ze 5 jaar had bijgehouden heel waarschijnlijk nog meer rendement.

Maar ieder zijn eigen keuze natuurlijk. Het was ook niet bedoeld als een persoonlijke aanval naar u toe, gewoon kritiek op die manier van beleggen. Ieder doet met zijn geld wat hij zelf wilt natuurlijk. ;)
Etf's: IWDA - EMIM/IEMA - IUSN - CNDX

Holdings: ACKB- BRK - BREB - EXO - GBLB - GIMB - INVE-B - PRX - SOF - TINC

Vastgoed: COFB - IMMO - INTO - RET - VGP - WDP

Overig: ABI - AGS - AD - ALFEN - ASML - BAR - ELI - EURN - INGA - LOTB - MOUR - RDSA - SOLB - UNA

sjos
Forum elite
Forum elite

Bericht door sjos »

Heel het probleem om op een korte tijd een winst van enkele percentjes op te rapen ofwel om je winst te vermeerderen door ze langer aan te houden. Kijk eens naar het jaarverloop bij Arcelor.

Plaats reactie